ik heb de audio in mijn auto (Ford S-max 2012) aangepakt. Via een splitter heb ik het signaal van mijn HU afgetakt en naar een versterker gestuurd. Via de versterker gaat het signaal weer terug naar de originele kabelboom en dus ook naar de speakers. De splitter-kabel is gekocht en dus geen hobbybob werk.
De versterker is een pioneer GM-D1004 en heeft geen externe voeding nodig. Het ding wordt goed getest. Omdat er achter de HU geen ruimte is heb ik de versterker naast de voorstoel gebouwd.
:strip_exif()/f/image/YW1VeSxwSgZPGyVQpk6kAcL7.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens heb ik de speakers in de deur geplaatst. De Composet is een JBL stage3 607. Volgens reviews een goede set tot 100 euro. Ik heb dempingsmatten in de deur geplakt, een verloopring geprint (fijn Ford, 3 gaten in de deur terwijl alle speakers 4 gaten hebben), afdichtband tussen verloopring en deur, en band tussen de ring en de speaker, spul ingebouwd, filter gebruikt en alles netjes afgewerkt.
:strip_exif()/f/image/vFQInmpgAsAtGP9pgOK9sxRz.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen vol verwachting de radio aangezet, en wat klinkt het enorm kut. Geen punch, zelfs overstuurd gekraak en gebonk, terwijl het helemaal niet hard staat. Waar kan het nu in vredesnaam aan liggen? Zelfs de standaard papieren prut speakers klinken beter. Ik baal als een stekker.
De versterker is een pioneer GM-D1004 en heeft geen externe voeding nodig. Het ding wordt goed getest. Omdat er achter de HU geen ruimte is heb ik de versterker naast de voorstoel gebouwd.
:strip_exif()/f/image/YW1VeSxwSgZPGyVQpk6kAcL7.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens heb ik de speakers in de deur geplaatst. De Composet is een JBL stage3 607. Volgens reviews een goede set tot 100 euro. Ik heb dempingsmatten in de deur geplakt, een verloopring geprint (fijn Ford, 3 gaten in de deur terwijl alle speakers 4 gaten hebben), afdichtband tussen verloopring en deur, en band tussen de ring en de speaker, spul ingebouwd, filter gebruikt en alles netjes afgewerkt.
:strip_exif()/f/image/vFQInmpgAsAtGP9pgOK9sxRz.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen vol verwachting de radio aangezet, en wat klinkt het enorm kut. Geen punch, zelfs overstuurd gekraak en gebonk, terwijl het helemaal niet hard staat. Waar kan het nu in vredesnaam aan liggen? Zelfs de standaard papieren prut speakers klinken beter. Ik baal als een stekker.
- Is het signaal van de HU slecht?
- Is de bekabeling slecht
- wordt er ergens gefilterd? Ik denk zelf van niet, aangezien de ford tweeter een heel simpel filterje ingebouwd heeft.
- Heb ik de polen verkeerd aangesloten?
- Heb ik rommel gekocht?
- Is het gebruik van kabelschoentjes wel goed?