Op 25-07-2025 kreeg ik een notificatie dat de Transcend SSD230S 4 TB voor €175 op Azerty stond.
Ik heb er dus 2 besteld.
Nu kreeg ik vanochtend een mail dat het om een prijs fout ging. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, maar zij houden ook voet bij stuk.
Nu ben ik benieuwd of jullie hier wel eens mee te maken hebben gehad, en of jullie vinden dat Azerty OF ik onredelijk ben.
Voor context, hier het mail verkeer:
Ik heb er dus 2 besteld.
Nu kreeg ik vanochtend een mail dat het om een prijs fout ging. Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, maar zij houden ook voet bij stuk.
Nu ben ik benieuwd of jullie hier wel eens mee te maken hebben gehad, en of jullie vinden dat Azerty OF ik onredelijk ben.
Voor context, hier het mail verkeer:
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, en gevraagd om de overeenkomst te na te komen:Goedemorgen,
Je hebt bij ons één of meerdere Transcend SSD230S 4 TB - SSD('s) besteld.
Helaas stond er een verkeerde prijs bij het artikel.
De normale prijs van dit artikel is € 290-, per stuk.
We hebben het hier dan ook over, wat de wet noemt, een “kennelijke vergissing”.
Daarom kunnen we dit artikel niet leveren tegen de gecommuniceerde prijs.
Dit past natuurlijk niet bij de klantbeleving die je van ons mag verwachten.
We willen graag onderstaande oplossing bieden, en horen graag binnen 2 werkdagen welke van de 2 voor jou het meest geschikt is:
• We annuleren het artikel, en crediteren het eventueel betaalde bedrag.
• We kunnen het artikel leveren tegen een bedrag van € 275-, per stuk.
Bij geen reactie zullen we na deze 2 werkdagen de bestelling automatisch annuleren.
Met welgemeende excuses voor het ongemak en die deze fout met zich mee brengt.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Diane XXXXX
Dit is kort daarna afgewezen:Geachte mevrouw XXX
De term “kennelijke vergissing” wordt hier veel te makkelijk gebruikt.
Het product is namelijk al 3 jaar op de markt en ging rond augustust 2023 al voor 179,- over de toonbank bij een aantal winkels.
zie: uitvoering: Transcend SSD230S 4TB
en screenshot:
[image.png]
In mijn beleving was dit dus een actieprijs om de oude voorraad z.s.m. te verkopen o.i.d.
Voor mij als consument was er dus geen enkele reden om aan te nemen dat de geadverteerde prijs onjuist was. Er is dan ook sprake van een geldige koopovereenkomst.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om de overeenkomst na te komen en de bestelde SSD voor de overeengekomen prijs te leveren. Uw aanbod om het product voor €275 te leveren, of de bestelling te annuleren, wijs ik voor nu af.
Met vriendelijke groet,
XXX
[...]
De prijs van €175,- voor de Transcend SSD van 4TB wijkt aanzienlijk af van zowel onze gebruikelijke verkoopprijs (€290,-) als de actuele marktprijzen.
Hoewel het product mogelijk eerder tegen een lagere prijs beschikbaar is geweest, gaat het hier om een incidentele en foutieve prijsweergave binnen ons eigen systeem. Dat maakt het juridisch gezien een situatie waarin geen geldige koopovereenkomst tot stand komt, omdat een gemiddelde consument deze prijs als onrealistisch had kunnen herkennen in combinatie met de huidige marktprijzen van dit product.