Ik wil een Asus Hyper M.2 x16 kaart in het eerste slot van mijn Asrock X570 Taichi plaatsen omdat dat het enige slot is waar die kaart met 4 M.2 drives kan werken. Dan komt de GPU dus in het tweede PCIe x16 slot.
De ASRock Radeon RX 6950 XT Phantom Gaming is 56mm hoog en hangt over het derde PCIe x16 slot. Ik moet nog een LSI HBA kaart kwijt en zoek daarvoor een riser cable die in het derde slot past als in het tweede slot mijn GPU zit.
ChatGPT suggereert deze opties:
1) RZ4-21B - PCIe Gen4 Riser Cable
2) Nouvolo PCIe x16 Gen 4 Riser Cable - Double Reverse Connector
3) LinkUp Ultra PCIe 4.0 X16 Gen4 Riser Cable
Ik heb nog nooit eerder met Riser cables gewerkt en vraag me af hoe dat normaal gaat? Heb ik hier echt een low-profile cable nodig (met 90 graden aansluiting bij het moederbord), of zijn die dingen zo flexible dat elke kwalitatieve kabel wel in dat slot past en omlaag kan buigen zodat de GPU past?
De ASRock Radeon RX 6950 XT Phantom Gaming is 56mm hoog en hangt over het derde PCIe x16 slot. Ik moet nog een LSI HBA kaart kwijt en zoek daarvoor een riser cable die in het derde slot past als in het tweede slot mijn GPU zit.
ChatGPT suggereert deze opties:
1) RZ4-21B - PCIe Gen4 Riser Cable
2) Nouvolo PCIe x16 Gen 4 Riser Cable - Double Reverse Connector
3) LinkUp Ultra PCIe 4.0 X16 Gen4 Riser Cable
Ik heb nog nooit eerder met Riser cables gewerkt en vraag me af hoe dat normaal gaat? Heb ik hier echt een low-profile cable nodig (met 90 graden aansluiting bij het moederbord), of zijn die dingen zo flexible dat elke kwalitatieve kabel wel in dat slot past en omlaag kan buigen zodat de GPU past?