Kitwerk uitgelopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lottepot
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-09 18:39
Dag tweakeraars,

Onze plinten zijn net afgekit.
Omdat er kieren onder de plinten zaten is ook de onderkant meegekit.
De kit is echter uitgelopen in de nerf van de pvc vloer.
Dit zou na twee dagen rusten weg te poetsen zijn, maar ik heb hier geen goed gevoel bij.

Als siliconenkit is opgedroogd is het niet zomaar weg te poetsen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sXecpAWTelLjUCllMoQettQqh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Us1nQvkdZDtWujtIEdOKbGEe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 15:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Die kleine draadjes zijn gemakkelijk weg te poetsen, maar hoe strak het daarna eruit ziet is nog maar de vraag.

Ik zou er denk ik eerder een metalen lineaal opzetten en voorzichtig met een stanleymes de rand kaarsrecht afsnijden.

De kit is overigens naar mijn mening veel te ver de vloer opgezet. Normaliter vul je alleen onder de plint op. En ik zou zelf ook nooit siliconenkit hiervoor gebruikt hebben. Het is geen badkamer of keuken. Acrylaatkit was hier een betere optie geweest en dan nog het liefst vóór het schilderwerk. Maar goed, daar heb je nu allemaal niet zo veel meer aan.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-09 16:15
DexterDee schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:18:
Die kleine draadjes zijn gemakkelijk weg te poetsen, maar hoe strak het daarna eruit ziet is nog maar de vraag.

Ik zou er denk ik eerder een metalen lineaal opzetten en voorzichtig met een stanleymes de rand kaarsrecht afsnijden.

De kit is overigens naar mijn mening veel te ver de vloer opgezet. Normaliter vul je alleen onder de plint op. En ik zou zelf ook nooit siliconenkit hiervoor gebruikt hebben. Het is geen badkamer of keuken. Acrylaatkit was hier een betere optie geweest en dan nog het liefst vóór het schilderwerk. Maar goed, daar heb je nu allemaal niet zo veel meer aan.
Acrylaatkit word grauw van het stof/vuil.
Dus dat moet je wel overschilderen.

Verder eens met je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-09 22:48
Beetje mosterd naar de maaltijd; waarom is er geen transparante kit gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-09 07:33
FRANQ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:38:
[...]

Acrylaatkit word grauw van het stof/vuil.
Dus dat moet je wel overschilderen.

Verder eens met je verhaal.
Ik kan je vertellen dat ool die kjt grauw wordt van stof en vuil. Beter was een transparante kit, want dan valt dat in elk geval minder op.

Als de bovenkant van de plint ook is gekit, absoluut eroverheen schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:29
Wij hebben dit zelf opgelost door af te plakken. Dan krijg je die uitlopers in de "nerf" niet. En je kan hele smalle naadjes maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 22:33
Vind het er eerlijk gezegd niet eens zo slecht uitzien, en dacht altijd dat ik vrij kritisch was met dit soort dingen. Het gaat alleen wel vies worden (met sopje wel schoon te krijgen, maar hoe vaak doe je dat), dus had toch beter transparante kit gezien. Verven van die witte kit wordt ook een kliederboel, te zij je inderdaad het randje eerste vertical afsnijdt (zodat je echt geen wit op de vloer meer ziet) en met tape aan de gang gaat. Uiteraard nu weinig meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Wegpoetsen en daarna kijk je er nooit meer naar.
Pagina: 1