Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
Ik heb een Nikon D7500 waarvan het scherm na een val verschillende kleuren foutief weergeeft. Graag zou ik willen onderzoeken of dit voor een beperkt budget nog te maken is.

Ik heb de body al eens gedeeltelijk open gemaakt op te kijken of er ergens iets qua connector los zat, maar dat was niet het geval.

Is dit kwestie van een nieuw scherm, of gaat het probleem ergens anders zitten?
Foto's zelf zien er op computer gewoon normaal uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFDNCjXpAMOWFJN-PYWMN6F2XR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvpkvYWDZFnKpbljLQzRfjp4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Op AliExpress, maar vast ook op eBay en wellicht andere sites, staan vervangende schermen te koop voor rond de 100 euro.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 14:03
Shuriken schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:43:
Op AliExpress, maar vast ook op eBay en wellicht andere sites, staan vervangende schermen te koop voor rond de 100 euro.
Dat had ik al gevonden, maar ik wou eerst eens informeren of het waarschijnlijk het scherm is, of dat er eerder iets anders intern kapot zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:26
Ik ben benieuwd of het je lukt 'm te repareren. Ik heb een D5100 met hetzelfde probleem en heb 'm ook al een keer uit elkaar gehaald, maar ik kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

MrSenne schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:31:
[...]

Dat had ik al gevonden, maar ik wou eerst eens informeren of het waarschijnlijk het scherm is, of dat er eerder iets anders intern kapot zou zijn.
Je zou hem op Ali kunnen kopen, alleen ff via de kabel aansluiten om te kijken of dat het verhelpt. Zo niet, dan stuur je hem terug.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op zich heb je het scherm niet nodig, snap is behelpen maar zoeken naar een andere 2e hands is waarschijnlijk goedkoper. Voordeel je hebt dan een 2e body voor risico volle omstandigheden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1