Buitenstucwerk niet naar wens, laten terugkomen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:07
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-09 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Beetje lastig te bepalen of het in het zicht zit maar op de foto's is de afwerking niet bepaald netjes.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
DukeBox schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:12:
Beetje lastig te bepalen of het in het zicht zit maar op de foto's is de afwerking niet bepaald netjes.
Ja, gaat idd om zichtwerk. Bijgaand een foto van meer de totaalsituatie.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:17
Nou ben ik geen stucadoor ofzo, maar ik weet dat ze meestal de muur zo "kaal" mogenlijk willen hebben.
Had het niet beter geweest de beugels er af te halen?
Misschien had de stucadoor je daar ook wel even op mogen wijzen.

Overleggen is voor nu de enige oplossing. Misschien is het wel heel simpel en netjes/blijvend te fixen.

Live from Denmark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
wat heb je afgesproken met ze hoe ze dit zouden aanpakken? of was de opdracht, doe die muur even wit?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 20:18
Gaat hetzelfde bedrijf het ook schilderen? Dan zou ik me wat minder druk maken, het is dan aan de schilders om het eerst "op te knappen".

Gaan ze de reling ook schilderen? Die mag ook wel wat liefde hebben als ik het zo zie. Misschien dat ze dat mee laten wegen.

Lijkt me ook best lastig om zoiets als dit strak te krijgen. Hier hadden ze hoeklijnen kunnen gebruiken om een scheiding te krijgen tussen muur en de bevestiging van de reling. Dan oogt het een stuk strakker. Heb thuis ook een keer wat randjes stuc eraf laten halen om hoeklijnen te laten plaatsen. Kost je 4 uur werk aan manuren wat vermoedelijk weinig is als je het vergelijkt met het totaal. Als je er echt mee zit kun je dat voorstellen.

Ik zou me best kunnen indenken dat je dit kunt repareren en eventueel een randje kit erlangs. Of je het 100% strak krijgt, ik ben er bang voor.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:29:
wat heb je afgesproken met ze hoe ze dit zouden aanpakken? of was de opdracht, doe die muur even wit?
Dat dus vooral, en waarom ook altijd alleen van die 'close-up' foto's waarop je eigenlijk nog steeds niets 'ziet' qua constructie.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:29:
Nee, het is nadrukkelijk meer dan “doe die muur even wit”. Het gaat om een grote regionale speler. De opdracht was:

- Buitenstucwerk aanbrengen volgens volledig stucsysteem
- NOA Consumentenvoorwaarden zijn van toepassing

Daarom had ik wat zorgvuldigere detaillering verwacht. Dezelfde partij gaat ook sausen, maar mijn angst zit vooral in scheuren door het in en uitzetten van het staal op termijn.

De beugels zijn overigens constructief voor een pergola, dus die kunnen er niet 'tijdelijk' even af. :P

[ Voor 7% gewijzigd door TwingyTwingy op 29-07-2025 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik vraag me vooral af waarom in hemelsnaam om die beugels heen gewerkt is. Nu zal het daar altijd blijven inwateren en het stucwerk gaat er in no time weer aan.

Jammer dat het niet ff los gehaald is en achterlangs gewerkt. Was minder werk en veel duurzamer geweest.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hesselbeertje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:34:
Ik vraag me vooral af waarom in hemelsnaam om die beugels heen gewerkt is. Nu zal het daar altijd blijven inwateren en het stucwerk gaat er in no time weer aan.

Jammer dat het niet ff los gehaald is en achterlangs gewerkt. Was minder werk en veel duurzamer geweest.
Een stucadoor is geen monteur, daar moet je iemand anders voor hebben. Is daar niks over afgesproken TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
Wolly schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:35:
[...]

Een stucadoor is geen monteur, daar moet je iemand anders voor hebben. Is daar niks over afgesproken TS?
Een stucadoor weet ook wel dat dit buiten niet gaat werken, dat is het begin. Of ie dan zelf de beugels eraf draait of iemand anders, dat is vers 2.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
Beugels zijn een constructief onderdeel en kunnen niet 'even' los. Ze zitten sinds 1965 zo op hun plaats. Ik gok met een chemisch anker oid. Ik heb de stucadoor in de ochtend gevraagd of een stucstop-profiel om de pergola niet handig was. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
TwingyTwingy schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:37:
Beugels zijn een constructief onderdeel en kunnen niet 'even' los. Ze zitten sinds 1965 zo op hun plaats. Ik gok met een chemisch anker oid. Ik heb de stucadoor in de ochtend gevraagd of een stucstop-profiel om de pergola niet handig was. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan.
Als de beugels lastig los kunnen (wat ik betwijfel, maar dat doet er niet echt toe) had je daar meer werk aan moeten besteden.

Op deze manier is het precies het spuiten van een roestige auto. Ziet er een paar weken netjes uit, en daarna ben je terug bij af. In dit geval na de eerste vorst. Dan kun je het stucwerk bij elkaar gaan vegen.

[ Voor 5% gewijzigd door hesselbeertje op 29-07-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
hesselbeertje schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:41:
[...]

Als de beugels lastig los kunnen (wat ik betwijfel, maar dat doet er niet echt toe) had je daar meer werk aan moeten besteden.

Op deze manier is het precies het spuiten van een roestige auto. Ziet er een paar weken netjes uit, en daarna ben je terug bij af.
Nou, ik kan je garanderen dat de beugels echt niet los kunnen. Ze zitten volledig gelast geheel rondom het huis en in het midden is het zelfs onderdeel van de scheidingsconstructie met de buren.

De pergola zelf wordt ook weer opnieuw geschilderd maar dat staat volledig los van deze werkzaamheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt er nu waarschijnlijk niet veel meer aan, maar: Voor de volgende keer haal je beter die hele beugelset (balustrade) los en draai je tijdelijk wat moeren op de bout / draad-einden welke uit de muur steken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
mja, als ze al bezig zijn dan kan er meestal weinig meer met een vraag of iets handig is. Als dat zo een specifiek belangrijk punt was dan had je bij het maken van de offerte, grote regionale speler of niet, die beugels moeten benoemen en ze vragen de uitwerken daarvan te specificeren. Er achteraf dan wat vinden mag, en ze kunnen het vast ook aanpassen maar dan zullen er meerkosten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:14:
[...]

mja, als ze al bezig zijn dan kan er meestal weinig meer met een vraag of iets handig is. Als dat zo een specifiek belangrijk punt was dan had je bij het maken van de offerte, grote regionale speler of niet, die beugels moeten benoemen en ze vragen de uitwerken daarvan te specificeren. Er achteraf dan wat vinden mag, en ze kunnen het vast ook aanpassen maar dan zullen er meerkosten komen.
Het is besproken van te voren, ze zijn langsgekomen voor het inmeten. Op de offerte staat ook 'stellen van stucstoppen in de detaileringen'. Daarnaast heb ik het voor aanvang in de ochtend tegen de stucadoor gezegd.

Ik zit vooral even met de vraag, hoe groot is dit probleem en wat zou een oplossing zijn (zonder op de stoel van het bedrijf te zitten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
TwingyTwingy schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:16:
[...]

Het is besproken van te voren, ze zijn langsgekomen voor het inmeten. Op de offerte staat ook 'stellen van stucstoppen in de detaileringen'. Daarnaast heb ik het voor aanvang in de ochtend tegen de stucadoor gezegd.

Ik zit vooral even met de vraag, hoe groot is dit probleem en wat zou een oplossing zijn (zonder op de stoel van het bedrijf te zitten).
Kijk dan is het helder, dan hebben ze niet uitgevoerd wat er is afgesproken. Of die stucstop ook inwateren achter je stuclaag gaat voorkomen is dan de volgende vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 22:18:
[...]

Kijk dan is het helder, dan hebben ze niet uitgevoerd wat er is afgesproken. Of die stuntsop ook inwateren achter je stuclaag gaat voorkomen is dan de volgende vraag.
Eens, ik had zelf bedacht dat later af te kitten o.i.d.. Dat zal altijd een risicovol plekje blijven idd.
Pagina: 1