Fundering oude voliere ophalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen62
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-08 14:51
Aan mijn schuur is ooit een voliere gebouwd. Bij herstel van het erf blijkt dat de fundering ervan verzakt is. Een punt van de fundering is zo’n 10 centimeter verzakt. Dr stalen voliere zelf is niet verzakt.
Hoe kan ik dit het beste herstellen?
Door de fundering uit de graven, op een of andere manier op te krikken en iets eronder de metselen?
Door fundering bij de breuk op te ruimen en opnieuw te metselen?
Door de fundering bij de breuk op te ruimen en een nieuw stuk fundering te storten?
Adviezen zijn erg welkom! Foto’s toegevoegd maar niet zeker of het gelukt is.
Groeten, ArjenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfZA2CCPwoaj_zGQIs_W9tc2oGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C46lfGyHPRTxupW0zOs1qgty.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLeOdV6br5srFAs9Wtp0Tn6SB6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alqmB0W6WbHoOoS2VWLUFq6F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Arjen62 op 29-07-2025 20:55 ]

Beste antwoord (via Arjen62 op 30-07-2025 01:41)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:36
Riesss schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:32:
Dat het nu stabiel zou zijn lijkt mij eerder te komen doordat er nu geen gewicht meer op rust. Ik denk dat de huidige fundering plaatselijk niet geschikt is om draagkrachtig te zijn. Je zult dieper in de grond draagkrachtigheid moeten vinden en daarmee voldoende steun moeten verkrijgen en opnieuw opmetselen.
er rust sowieso geen gewicht op want die hoek van de volière houdt zichzelf omhoog. dat stukje fundering terugmetselen is dus alleen maar omdat het er dan weer netjes uitziet.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
als het nu verder stabiel is zou ik dat gat tussen fundering en volière gewoon opmetselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:16
gat er in boren en pur er in spuiten?
Weet niet of je dat zelf ook kan doen.
Er zijn bedrijven die dat doen. doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:13
Dat het nu stabiel zou zijn lijkt mij eerder te komen doordat er nu geen gewicht meer op rust. Ik denk dat de huidige fundering plaatselijk niet geschikt is om draagkrachtig te zijn. Je zult dieper in de grond draagkrachtigheid moeten vinden en daarmee voldoende steun moeten verkrijgen en opnieuw opmetselen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Riesss schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:32:
er rust sowieso geen gewicht op want die hoek van de volière houdt zichzelf omhoog. dat stukje fundering terugmetselen is dus alleen maar omdat het er dan weer netjes uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:13
Dat is waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen62
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03-08 14:51
Dank voor alle suggesties! Ik dacht ook al dat stabiliteit niet echt het probleem was. Ik ga proberen de fundering terug te metselen. Geweldig hoor, dit forum.
Groetjes, Arjen
Pagina: 1