IPTV/Mediabox (Internet/Tv/Streaming)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Hallo,

Over een maand gaan wij verhuizen, en ik ben bezig om te kijken wat het beste is voor ons nieuwe adres.

Op dit moment (in ons oude huis) hebben we altijd Ziggo gehad, €80 per maand (voor twee mediaboxen + wat wifi-versterkers). Verder hebben we een oudere (niet-smart) tv en een oude WD TV Live (2011) om af en toe iets via USB af te spelen.

€80 per maand is best veel voor tv en internet, maar dit was omdat op ons huidige adres alleen Ziggo mogelijk was. Op ons nieuwe adres is straks ook glasvezel beschikbaar.

Ik ben dus aan het kijken wat voor ons het beste is op het nieuwe adres, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan adviseren.

We zoeken een goedkopere optie die nog steeds goed bruikbaar is. Ik las ergens over Odido Klik&Klaar voor €25 per maand, maar ik denk dat de verbinding (veel) minder stabiel zal zijn dan onze huidige Ziggo-verbinding of een glasvezelverbinding. Is deze optie meteen af te schrijven?

Het liefst zou ik mijn oude WD TV Live vervangen door iets nieuws dat ook x265-bestanden kan afspelen, want de WD TV Live ondersteunt alleen x264.

We kijken niet veel live tv. Meestal nemen we bij Ziggo iets op om later terug te kijken, zodat we de reclames kunnen doorspoelen.

Zou een internet-only abonnement met een mediaspeler/IPTV-kastje iets kunnen zijn? Is dit legaal?

Toen ik googelde naar goedkope internet- en tv-opties, zag ik een post waarin iemand Odido Klik&Klaar en IPTV aanbeval. Toen ik IPTV googelde, kwam ik veel aanbieders tegen, maar ik vroeg me af: A; is dit wel legaal, en B; welke van de vele opties zou dan goed zijn?

Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn, liefst met een afstandsbediening, zodat je via het kastje eenvoudig tv, Netflix of Videoland kunt opstarten. Het zou ook fijn zijn als je via dat kastje USB-bestanden kunt afspelen.

Bestaat zoiets? Wat raden jullie mij aan?
Nu heb ik dus een kastje/mediabox van Ziggo staan, zou ik dat met een van deze kunnen vervangen?

Sorry als ik niet zo duidelijk ben, ik ben hier niet zo handig in/mee. 8)7 |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een mediaspeler kopen is niets mis mee natuurlijk. Maar wat bedoel je met iptv? Iets als NLZiet? Dat is gewoon legaal. Of bedoel je een redelijk vaag abonnement met duizenden zenders voor een paar tientjes per jaar? Dat is allesbehalve legaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Ik dacht dat iptv tv kijken via het internet was.
Zoiets als NLziet ja, Ik zag ook services/abonnementen waar ze meerdere streamdiensten als 1 pakket aanbieden (en voor een mooie prijs) maar denk dat dat dan illegaal is..

Moet ik verder nog ergens op letten bij een mediaspeler, qua merk of ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

IPTV an sich is volkomen legaal , als we het hebben over de manier van tv kijken: via het internet. Je moet dit dan wel doen via een officiële aanbieder, zoals Odido, KPN, Canal Digitaal, NL ZIET, Ziggo, etc.

Maar: Alle - ja ALLE - abonnementen waarbij je voor enkele tientjes of minder het hele jaar zeer goedkoop alles kunt kijken, inclusief dure betaalkanalen en streamingdiensten, is per definitie illegaal. En dat bespreken we niet op Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 30-07-2025 10:59 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:46
Heb je al op internetten.nl gekeken wat er op je nieuwe adres beschikbaar is en wat je daar voor kwijt bent? Kijk dan ook even goed naar de opties en aanbiedingsprijzen:
- Vaak is de prijs het eerste jaar laag, maar schiet daarna flink omhoog. Reken met die hogere prijs.
- Er kunnen nog allerlei aansluitingskosten bij komen.
- Het klinkt alsof je gewoon via je TV wilt kunnen kijken, gooi opties waar je zenders 'via een app' kan kijken er uit.

Je zal zien dat je dan al snel op de 50 a 60 euro per maand zit. Wil je een bedrijf met een beetje ondersteuning en via een kwalitatief goed netwerk? Of wil je gewoon de scherpste prijs? Wil je diezelfde WiFi versterkers er weer bij? Dat komt dan ook op je maandelijkse kosten er bij. Zoveel ga je dus niet winnen.

Dit gaat even uit van een regulier TV+Internetten abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dinotrex schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 15:34:
Hallo,

Over een maand gaan wij verhuizen, en ik ben bezig om te kijken wat het beste is voor ons nieuwe adres.

Op dit moment (in ons oude huis) hebben we altijd Ziggo gehad, €80 per maand (voor twee mediaboxen + wat wifi-versterkers). Verder hebben we een oudere (niet-smart) tv en een oude WD TV Live (2011) om af en toe iets via USB af te spelen.

€80 per maand is best veel voor tv en internet, maar dit was omdat op ons huidige adres alleen Ziggo mogelijk was. Op ons nieuwe adres is straks ook glasvezel beschikbaar.

Ik ben dus aan het kijken wat voor ons het beste is op het nieuwe adres, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik hoop dat iemand van jullie mij kan adviseren.

We zoeken een goedkopere optie die nog steeds goed bruikbaar is. Ik las ergens over Odido Klik&Klaar voor €25 per maand, maar ik denk dat de verbinding (veel) minder stabiel zal zijn dan onze huidige Ziggo-verbinding of een glasvezelverbinding. Is deze optie meteen af te schrijven?

Het liefst zou ik mijn oude WD TV Live vervangen door iets nieuws dat ook x265-bestanden kan afspelen, want de WD TV Live ondersteunt alleen x264.

We kijken niet veel live tv. Meestal nemen we bij Ziggo iets op om later terug te kijken, zodat we de reclames kunnen doorspoelen.

Zou een internet-only abonnement met een mediaspeler/IPTV-kastje iets kunnen zijn? Is dit legaal?

Toen ik googelde naar goedkope internet- en tv-opties, zag ik een post waarin iemand Odido Klik&Klaar en IPTV aanbeval. Toen ik IPTV googelde, kwam ik veel aanbieders tegen, maar ik vroeg me af: A; is dit wel legaal, en B; welke van de vele opties zou dan goed zijn?

Het moet ook gebruiksvriendelijk zijn, liefst met een afstandsbediening, zodat je via het kastje eenvoudig tv, Netflix of Videoland kunt opstarten. Het zou ook fijn zijn als je via dat kastje USB-bestanden kunt afspelen.

Bestaat zoiets? Wat raden jullie mij aan?
Nu heb ik dus een kastje/mediabox van Ziggo staan, zou ik dat met een van deze kunnen vervangen?

Sorry als ik niet zo duidelijk ben, ik ben hier niet zo handig in/mee. 8)7 |:(
Odido levert glasvezel over het netwerk van KPN en draait daarmee stabieler dan Ziggo in mijn ervaring. Het is even de vraag of je bij het nieuwe huis reeds actieve glasvezel hebt liggen (daar kan Odido dan ook leveren) of dat je nog een aansluiting moeten laten maken. Vaak kun je dan eerst alleen bij KPN terecht. Na een jaar kan Odido er dan ook op :)

Hoeft geen €80 te kosten zoals bij Ziggo dus!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinotrex
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:13:
[...]

Odido levert glasvezel over het netwerk van KPN en draait daarmee stabieler dan Ziggo in mijn ervaring. Het is even de vraag of je bij het nieuwe huis reeds actieve glasvezel hebt liggen (daar kan Odido dan ook leveren) of dat je nog een aansluiting moeten laten maken. Vaak kun je dan eerst alleen bij KPN terecht. Na een jaar kan Odido er dan ook op :)

Hoeft geen €80 te kosten zoals bij Ziggo dus!
Als ik bij Odido de postcodecheck doe staat er: Dit is beschikbaar op je adres: Glasvezel met een maximale snelheid van 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload.

Hoef dus niet eerst 1 jaar naar KPN?

Als ik daar voor 1 jaar doe is het 1ste 6 maanden €30, daarna €60 (zit dan 1 mediabox bij)

Goede deal?
Kan misschien ook dan na 1 jaar voor 1 jaar overstappen naar een andere en dan zo om het jaar blijven switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dinotrex schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:19:
[...]

Als ik bij Odido de postcodecheck doe staat er: Dit is beschikbaar op je adres: Glasvezel met een maximale snelheid van 8 Gbit/s download en 8 Gbit/s upload.

Hoef dus niet eerst 1 jaar naar KPN?

Als ik daar voor 1 jaar doe is het 1ste 6 maanden €30, daarna €60 (zit dan 1 mediabox bij)

Goede deal?
Kan misschien ook dan na 1 jaar voor 1 jaar overstappen naar een andere en dan zo om het jaar blijven switchen?
Correct, je kunt dan direct bij Odido afnemen.
Veel mensen switchen inderdaad om het jaar/om de twee jaar. Ik heb het ook meermaals gedaan i.v.m. een gunstige aanbieding. En soms gebleven, omdat er bij het opzeggen een vergelijkbaar aanbod werd gedaan. Dus altijd telefonisch opzeggen! ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:16

The Zep Man

🏴‍☠️

Er lopen nogal wat zaken door elkaar. Je wilt kennelijk veel. Neem gewoon een fatsoenlijke Android TV mediaspeler (of Apple TV, als dat je ecosysteem is) en een legale IPTV-dienst die het zenderaanbod levert die je wilt, of dat nu via je provider of anders is. Volgens mij leveren alle providers en losse TV-aanbieders in Nederland een Android TV-applicatie.

Goed bruikbaar. Ondersteunt ook je eigen media. Je bent niet afhankelijk van de apparatuur van je provider, wat fijn is als je elke zoveel jaar wilt overstappen.

[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 30-07-2025 14:21 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:39

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviessubforum, alwaar het beter tot z'n recht komt

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1