Mijn PC Upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetSchwifty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-07 18:37
Mijn pc is 10 jaar oud maar loopt nog best goed, dus erg tevreden hoe het is gegaan.
Maar het is nu wel aan een upgrade toe. Kunnen jullie mij advies geven met wat ik het beste kan doen en eventuele tips welke componenten? Moet ik sowieso een nieuwe moederbord met al het nieuwe apperatuur wat er op het moment is bijgekomen?

Ik speel veel Civilization 6 en Warhammer 3 total war, ze laden op zich prima maar het begint steeds trager te werken.
Nu zie ik Battlefield 6 en zover het er uit ziet wil ik dat in de toekomst wel gaan spelen maar ik weet nu al dat mijn pc dat op de mooie settings niet gaat trekken. Dus ik wil graag gamen met mijn pc en dat op hoge prestaties met de oudere games en redelijk hoog met bijvoorbeeld battlefield 6

Dit is wat ik heb op moment

Processor - Intel Core i5-6500
Moederbord - Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3
Videokaart - GeForce GTX 1070 G1 Gaming
2 x geheugen intern - Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Voeding - Corsair CX450M
Interne SSD - Intel 600p 512GB
Processorkoeling - Cooler Master Hyper 212 EVO
Behuizing - NZXT S340 Zwart

Monitor is nog hardstikke goed, behuizing eigenlijk ook.

Ik wil het graag alleen upgraden als het kan, ik wil zo ongeveer 1000 euro uitgeven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:11
als ik zo kijk naar jouw huidige componenten dan zou ik adviseren om vanaf 0 te beginnen. de BBG voor 1080p komt redelijk overeen met je budget. tevens, je bent vergeten het hele template in te vullen. Wat voor resolutie speel je bijvoorbeeld, heb je merkvoorkeuren etc. DKA beleid

pak bijvoorbeeld de BBG: Best Buy Guide: De beste 1080p-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnP01
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 00:41
Je bent wat vaag over je doeleinden. Je geeft aan welke games je speelt/wilt gaan spelen, maar niet op welke resolutie, welke settings en met hoeveel FPS. Het is daardoor lastig je van advies te voorzien.

Dat gezegd hebbende: ik zou zelf voor een geheel nieuwe pc gaan. Het heeft m.i. zo goed als geen zin om 10 jaar oude onderdelen nog te gaan hergebruiken. Je komt denk ik sowieso uit op een nieuwe CPU (en dus ook moederbord en intern geheugen) en GPU. Een voeding van 10 jaar oud hergebruiken is ook niet verstandig (er vanuit gaande dat 450W uberhaupt genoeg is), dus die zou ik ook vervangen.

Houd je nog over de behuizing, maar daar zijn in de afgelopen 10 jaar ook wel flink stappen in gemaakt. Zou ik dus ook vervangen.

Je SSD zou je nog naar een nieuwe PC mee kunnen verhuizen, al weet ik ook niet hoe verstandig dat nog is na 10 jaar. Bovendien is 512 GB wel wat krap tegenwoordig. Misschien als secundaire schijf.

Afhankelijk van je eisen zou de 1080p BBG een goed uitgangspunt kunnen zijn. Je blijft dan binnen je budget en gaat er qua prestaties flink op vooruit tov je huidige build.

[ Voor 6% gewijzigd door MarijnP01 op 29-07-2025 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetSchwifty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-07 18:37
Volgende keer zal ik het vollediger invullen, maar zo te horen moet ik een nieuwe pc bouwen en dat is geen probleem. Ik was benieuwd of ik nog iets kon meenemen maar dan is het verstandiger om opnieuw te beginnen.

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Maar alsnog, deze pc gaat nog best lekker, ook dankzij advies destijds op tweakers!

[ Voor 14% gewijzigd door GetSchwifty op 29-07-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:04

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het is inderdaad prima voor wat dagelijks gebruik nog, sterker de 1070 kan nog steeds best aardig mee op 1080P. Maar inderdaad is er vanwege RAM en chipsets langzamerhand wel noodzaak alles te gaan vervangen. Kast en monitor meenemen is inderdaad altijd goed als die nog gewoon functioneren.

Ik zou hieronder gewoon eens een voorstel uitwerken op basis van wat je precies wil, 1080P gaming moet je met dit budget iets moois voor kunnen samen stellen. Wil je toch meer richting 1440P, dan is wat doorsparen tot €1500 geen gek idee. Tweakers heeft beide Best Buy Guides net geupgraded dus de moeite daar eens mee te beginnen als startpunt. Veel plezier alvast :)

youtube.com/@hisrep