Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zie enkele aanbiedingen van de 55 inch S90D van vorig jaar voor €819 staan met de kanttekening dat dit buitenlandse modellen zijn. De SKU spreekt van een landcode welke overeen komt met of Italië of Turkije (beide zijn beschikbaar). Kan ik hier gewoon Engelse of Nederlandse taal op gebruiken inclusief Delta TV app of KPN TV of whatever?

Relevante software en hardware die ik gebruik
S90D met Delta of KPN TV app. En bv een PC of console zoals een PS5 Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Volgens de AI op google zou dit moeten kunnen en zijn de TV's niet region locked qua apps en is alleen de OS versie belangrijk maar ik zoek liever wat ervaringen op van mensen die een vergelijkbaar buitenlands model hebben.

De LG B4 55 inch is goedkoper en wel een NL model echter is dit volgens de rtings review een beduidend slechter model in principe en is de S90D een veel hoger segment TV welke nogal wat beter is qua helderheid, kleur en refresh rate.

Mocht iemand een betere TV als suggestie hebben, graag. Ik zoek een 55" OLED onder de €1000 met de beste kwaliteit en functionaliteit. De Philips 759 schijnt nogal tegen te vallen volgens reviews en de keus gaat voornamelijk tussen de LG B4 (46) en de Samsung S90D ook al had ik liever een TV met Android TV ipv. een eigen OS.

EDIT: na wat verder onderzoek blijkt dat de 55 inch eu modellen van de S90D allemaal WOLED panelen zijn wat ik eigenlijk niet wil. Ik ga dus kiezen voor de S90C/S93C welke dezelfde prijs ongeveer heeft maar wel een QD-OLED is ook al is die een jaartje ouder. Dit is de enige QD-OLED met een fatsoenlijke prijs dus daar is weinig discussie over mogelijk en deze zijn gewoon een NL/BE model dus ja..

[ Voor 13% gewijzigd door Imprezzion op 29-07-2025 15:46 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Topicstarter
Mag dicht, ik heb een LG B4 55" 6LA (NL/BE model) gekocht aangezien die voor 699 in de aanbieding waren bij bol.com via arts & craft wat een super deal is en WOLED is in de woonkamer waar hij naast een paar grote ramen staat met veel lichtinval toch wel aan te raden en het zal hoe dan ook een grote upgrade zijn vanaf de 16 jaar oude Panasonic LCD 😂.

Kan ik eindelijk gewoon via een app tv kijken ipv zo'n gare mediabox en wat sport spul streamen en dergelijke.

Nu nog ff een mediacenter pctje bouwen voor eraan voor de leuk.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingert
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20:16
Prima keuze. De S90D waar Rtings het over heeft is het model met QD-OLED paneel en die is in NL niet te krijgen. Hier wordt de S90D in 55 inch geleverd met een WOLED. Dat is dus niet dezelfde tv als Rtings heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:54
Slingert schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 18:09:
Prima keuze. De S90D waar Rtings het over heeft is het model met QD-OLED paneel en die is in NL niet te krijgen. Hier wordt de S90D in 55 inch geleverd met een WOLED. Dat is dus niet dezelfde tv als Rtings heeft getest.
En zelfs de S90D met QD-OLED panelen zijn inferieur in Europa, zoals ik hier uitgebreid heb opgeschreven:
P1nGu1n in "Heeft de 65S90d altijd een qd-oled scherm?"

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 20:28
Ik heb de 83" S90D gekocht bij bol voor 1499€. Ik weet dat deze een WOLED paneel heeft, maar voor deze prijs kon ik deze niet laten liggen. Ik kom van een 65" LG C7 oled, dus voor mij is het zeker een upgrade.

Ik heb ook een buitenlands model (meer bepaald het Oost-Europese model) dus kan wel iets vertellen over de apps. Alle apps zijn beschikbaar. Ik woon zelf in België dus zie alle Belgische apps ondanks ik bij de initiële installatie niet kon kiezen voor België. Ik heb deze niet moeten installeren. Deze verschenen gewoon vanzelf. Oost-Europese apps zie ik niet staan.

De landkeuze is volgens mij het enige verschil met een Benelux model. Ik kreeg een aantal Oost-Europese landen te zien en daaronder de keuze "Other". Dit laatste dus gekozen en daarna kan je gewoon kiezen voor de Nederlandse taal etc.
De garantiekaart die er bij zat was trouwens wel oa. in het Nederlands, dus garantie zal normaal ook wel ok zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door kdhoe op 05-08-2025 15:06 ]