Nieuwe Exos schijven zonder garantie via Seagate?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist twee schijven ontvangen die ik via Truebase besteld heb. Beide geven via de garantie controle pagina van Seagate de volgende melding:
Uw product valt niet onder Garantie. Dit product is oorspronkelijk verkocht als een onderdeel van een groter systeem. Neem contact op met de systeemfabrikant of uw plaats van aankoop voor ondersteuning met betrekking tot de garantie.
Is dit een normale gang van zaken omdat de garantie toch via de webshop loopt? Of moet ik hier wat mee?

Beste antwoord (via GebakkePizza op 29-07-2025 17:51)

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:54
Het zijn OEM schijven, die missen dus de (aanvullende) retail garantie van Seagate.
Niet primair bedoeld voor de handel maar enkel voor grote zakelijke klanten.

Terugsturen en retail versies eisen als dat is waar je voor betaald hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 29-07-2025 12:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:54
Het zijn OEM schijven, die missen dus de (aanvullende) retail garantie van Seagate.
Niet primair bedoeld voor de handel maar enkel voor grote zakelijke klanten.

Terugsturen en retail versies eisen als dat is waar je voor betaald hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door TweakGP op 29-07-2025 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Degene die jouw hier antwoord op kan geven is de leverancier denk ik. Zijn het refurbished schijven of overstock van een eerdere afnemer oid? Of betreft het een OEM schijf?

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 29-07-2025 12:57 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57
In NL werkt de garantie naar consumenten altijd via de verkoper, niet via de fabrikant.
En hoeveel garantie denk je dat je nodig hebt?
Harde schijven volgen de badkuip cuve kwa betrouwbaarheid.
Als ze niet stuk gaan in het 1e jar, halen ze vaak makkelijk 5 jaar of meer.

Ik zou me er weinig zorgen over maken.
Vermoedelijk heb je hiervoor een interessantere prijs betaald, of niet?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:24
Verkopers moeten aan consumenten garantie leveren, fabrikanten zijn dat niet verplicht.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:44
Controleer ook of ze je geen schijven met duizenden draaiuren hebben verkocht: Seagate Exos fraude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
Bedankt voor de input allemaal. Ik snap dat de verkopers de garantie moeten leveren, maar stel ze stoppen er mee, dan kan ik nu niet direct bij Seagate aankloppen. Daar had ik toch wel een extra tientje voor over.

De schijven zijn verkocht aan mij zonder verdere aantekening op de productpagina, dus ik ging ervan uit dat het gewoon retail schijven waren. De prijs is ook conform de afgelopen 4 maanden geweest, dus ik had het niet kunnen aannemen dat er iets aan de hand zou zijn.

Inmiddels heb ik een reactie gehad die bevestigd dat de schijven nieuw zijn en ik inderdaad alleen via de winkel garantie heb. Verder niets over waar ze vandaan komen.

De controle op draaiuren had ik wel al gedaan bij een van de twee. Ik moet nog even bedenken wat ik nu ga doen, aangezien ik er één al in mijn NAS had geschoven voordat ik door had dat er iets aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wat is de productiedatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Niet online
Ik zie "DOM: 26-04-2024" op het label staan.
Pagina: 1