Ik heb op vakantie in Frankrijk mijn portemonnee in een hotel vergeten. Ze bieden aan om het op te sturen, maar dan moet ik hun een gefrankeerde doos opsturen waar zij de portemonnee in kunnen doen en opsturen. Ik heb gebeld met het lokaal postNL punt, zij kunnen mij niet helpen. Ook online vind ik deze optie niet (bij postNL, DPD, UPS). Wellicht zou het via een Franse aanbieder kunnen maar daar voel ik me (misschien onterecht) minder comfortabel bij. Heeft iemand tips voor een (betrouwbare) optie? Het hotel is (buiten dat ze de portemonnee willen opsturen) verder moeilijk bereikbaar en niet erg meedenkend.
Vraag
Alle reacties
Klinkt meer als erg moeilijk doen.
Zit er geen contant geld in? Dan kunnen ze toch van jouw geld een verzendlabel kopen? En een doosje moet zo te vinden zijn.
En anders even wat geld overmaken. Maar het klinkt inderdaad alsof ze er geen zin in hebben.
En misschien zitten er wel Tweakers in de buurt van dat hotel op het moment.
Via UPS zou eigenlijk wel moeten kunnen. Die hebben van die A4 enveloppen met plakrand.
Zit er geen contant geld in? Dan kunnen ze toch van jouw geld een verzendlabel kopen? En een doosje moet zo te vinden zijn.
En anders even wat geld overmaken. Maar het klinkt inderdaad alsof ze er geen zin in hebben.
En misschien zitten er wel Tweakers in de buurt van dat hotel op het moment.
Via UPS zou eigenlijk wel moeten kunnen. Die hebben van die A4 enveloppen met plakrand.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik heb ooit een goed dat anders vernietigd zou worden (aka niet toegestaan aanboord van een vliegtuig) opgestuurd naar een passagier in noord amarika
de passagier heeft usps label gemaakt op mijn adres, en dus betaald.
En op de afgesproken tijd stond de ophaler voor de deur met een doos waar het goed in kon.
Uit mijn herinnering was het een 123 dollar pakketje tegen die tijd.
ik zou ze een doos sturen met je adres en 20 euro erin zodat hun het bij hun uitgaande post kunnen doen.
(natuurlijk in overleg)
de passagier heeft usps label gemaakt op mijn adres, en dus betaald.
En op de afgesproken tijd stond de ophaler voor de deur met een doos waar het goed in kon.
Uit mijn herinnering was het een 123 dollar pakketje tegen die tijd.
ik zou ze een doos sturen met je adres en 20 euro erin zodat hun het bij hun uitgaande post kunnen doen.
(natuurlijk in overleg)
[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 29-07-2025 12:46 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Er zit een briefje van 20euro in, ze hebben fotos gestuurd van de portemonnee met de bevestiging daarvan. Ze blijven vasthouden aan dat ik een prepaid doosje op moet sturen. Zal wel company policy zijn (ik lees meer voorbeelden hiervan op internet).
Bij de Franse Post (laposte.fr) kun je een pakket-label bestellen. Die kun je op een platgevouwen doos plakken en (in een andere verpakking) opsturen.
La Poste biedt ook de mogelijkheid om het pakket op te halen uit de brievenbus van de verzender, maar ik weet niet precies hoe je de gewenste ophaaldatum moet communiceren (en als de communicatie met het hotel stroef verloopt, kan dat lastig zijn).
Maar als men bereid is om het pakket af te geven op een postkantoor of pakketpunt, dan kan dit ook een optie zijn.
edit: La Poste verkoopt ook gefrankeerde dozen (keyword: Préaffranchie) die je via de webshop kunt bestellen en naar het hotel kunt laten sturen. Moeten zij er nog wel even jouw adres er op krabbelen en hem op de post doen.
La Poste biedt ook de mogelijkheid om het pakket op te halen uit de brievenbus van de verzender, maar ik weet niet precies hoe je de gewenste ophaaldatum moet communiceren (en als de communicatie met het hotel stroef verloopt, kan dat lastig zijn).
Maar als men bereid is om het pakket af te geven op een postkantoor of pakketpunt, dan kan dit ook een optie zijn.
edit: La Poste verkoopt ook gefrankeerde dozen (keyword: Préaffranchie) die je via de webshop kunt bestellen en naar het hotel kunt laten sturen. Moeten zij er nog wel even jouw adres er op krabbelen en hem op de post doen.
[ Voor 17% gewijzigd door Rannasha op 29-07-2025 12:55 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Dat klinkt als onhandig, maar volgens mij is dat wel te doen.
Je hebt dan dus 2 enveloppen of doosjes nodig, die in elkaar passen.
Je kunt bij UPS prima een verzendlabel aanmaken voor verzending uit Nederland naar Frankrijk EN uit Frankrijk naar Nederland. Die print je uit en plak je op de enveloppen, stop je in elkaar en dan geef je dat af bij een UPS punt en dan heeft het hotel precies waar ze om vroegen?
Je hebt dan dus 2 enveloppen of doosjes nodig, die in elkaar passen.
Je kunt bij UPS prima een verzendlabel aanmaken voor verzending uit Nederland naar Frankrijk EN uit Frankrijk naar Nederland. Die print je uit en plak je op de enveloppen, stop je in elkaar en dan geef je dat af bij een UPS punt en dan heeft het hotel precies waar ze om vroegen?
Simpele oplossing:Dr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:50:
Er zit een briefje van 20euro in, ze hebben fotos gestuurd van de portemonnee met de bevestiging daarvan. Ze blijven vasthouden aan dat ik een prepaid doosje op moet sturen. Zal wel company policy zijn (ik lees meer voorbeelden hiervan op internet).
Stuur een doosje met daarin de volgende items:
- kleinere retourdoos of stevige bubble envelop
- shipment label van DHL / PostNL / andere vervoerder (al dan niet reeds op de envelop / retourbox geplakt)
[ Voor 7% gewijzigd door nextware op 29-07-2025 13:03 ]
Kan me er ook iets bij voorstellen.... niet nog meer extra kosten voor hen en geen gezeik als er toch iets met de adressering of de verzender fout gaat.Dr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 12:50:
Als er niets meer dan 20 euro inzit en het een simpele portemonnee is wellicht verder niet de moeite.
[ Voor 9% gewijzigd door TweakGP op 29-07-2025 13:34 ]
Voor dit soort dingen kan je toch prima een koeriersdienst gebruiken zoals https://www.dhl.com/disco...t-with-dhl/courier-pickup ?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hotel Campanile Metz Sud, pal aan de A31 (route du soleil).
https://routes.vintedgo.com/nl
Via Routes by VintedGo kun je een verzendlabel aanmaken voor Mondial Relay en Chronopost (= DPD).
De één heeft een locker (Mondial Relay), de ander een pakketpunt (Chronopost) in de buurt van dat hotel.
Via Routes by VintedGo kun je een verzendlabel aanmaken voor Mondial Relay en Chronopost (= DPD).
De één heeft een locker (Mondial Relay), de ander een pakketpunt (Chronopost) in de buurt van dat hotel.
Yaha!
Pagina: 1