Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn schoonouders hebben me gevraagd om een nieuwe computer te regelen. Ze zoeken een vaste desktop als vervanging van hun vorige desktop waar ze bijna 10 jaar mee hebben gedaan. Ze gebruiken de computer alleen voor YouTube, Office, Mail, opslag en bekijken van foto's, en administratie. Een GPU is niet nodig maar een iGPU die wel *iets* aan power heeft is wel wenselijk. De jongste woont deels thuis en doet iets met grafische vormgeving. Wilt nog wel eens een spelletje doen, niks heftigs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro maar ik hou het graag rond de 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder. Het is een eerste opzet, dus ik sta open voor alles. Ik twijfel op CPU gebied.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD cpu, geen Intel. Verder geen merkvoorkeuren.
Wel wil ik graag dat de onderdelen van degelijke kwaliteit zijn. Deze PC gaat weinig onderhoud zien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze zoeken een relatief klein kastje, zonder dat dit ten koste gaat van prijs, warmte-afvoer of pure kracht. Dus het hoeft geen NUC of mini ITX te zijn met een premium prijs, of een zuinige trage laptop CPU.
De PC komt wel in de woonkamer te staan en moet daarom niet onnodig groot zijn. Ik wil de optie openhouden om er een bescheiden GPU in te doen, mocht het grafisch vormgeven en de 3d-print hobby een serieuzere vorm aannemen (of is dat nog steeds CPU bound?).
De pc moet 10 jaar vooruit kunnen zonder onderhoud of vervangende onderdelen.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Inzicht en hulp bij het balanceren van dit systeem.
Kritische blik op geheel.
Advies over form factor. Ik heb een barebone overwogen maar ik kies daar nu vooralsnog niet voor. Maar ik hoor graag als dat toch logischer is.
Dank!
Mijn schoonouders hebben me gevraagd om een nieuwe computer te regelen. Ze zoeken een vaste desktop als vervanging van hun vorige desktop waar ze bijna 10 jaar mee hebben gedaan. Ze gebruiken de computer alleen voor YouTube, Office, Mail, opslag en bekijken van foto's, en administratie. Een GPU is niet nodig maar een iGPU die wel *iets* aan power heeft is wel wenselijk. De jongste woont deels thuis en doet iets met grafische vormgeving. Wilt nog wel eens een spelletje doen, niks heftigs.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1000 euro maar ik hou het graag rond de 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hieronder. Het is een eerste opzet, dus ik sta open voor alles. Ik twijfel op CPU gebied.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 8600G Boxed | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Moederborden | MSI B650M GAMING PLUS WIFI | € 135,99 | € 135,99 |
1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition Black | € 86,33 | € 86,33 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Ventilators | Arctic P12 PWM PST Zwart (5 stuks), 120mm | € 24,50 | € 24,50 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 115,90 | € 115,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 13 M | 550W | € 87,99 | € 87,99 |
1 | Interne SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 117,99 | € 117,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 763,50 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD cpu, geen Intel. Verder geen merkvoorkeuren.
Wel wil ik graag dat de onderdelen van degelijke kwaliteit zijn. Deze PC gaat weinig onderhoud zien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ze zoeken een relatief klein kastje, zonder dat dit ten koste gaat van prijs, warmte-afvoer of pure kracht. Dus het hoeft geen NUC of mini ITX te zijn met een premium prijs, of een zuinige trage laptop CPU.
De PC komt wel in de woonkamer te staan en moet daarom niet onnodig groot zijn. Ik wil de optie openhouden om er een bescheiden GPU in te doen, mocht het grafisch vormgeven en de 3d-print hobby een serieuzere vorm aannemen (of is dat nog steeds CPU bound?).
De pc moet 10 jaar vooruit kunnen zonder onderhoud of vervangende onderdelen.
Ga je overklokken?
Zeker niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Inzicht en hulp bij het balanceren van dit systeem.
Kritische blik op geheel.
Advies over form factor. Ik heb een barebone overwogen maar ik kies daar nu vooralsnog niet voor. Maar ik hoor graag als dat toch logischer is.
Dank!