Vervanging keukenblok gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Mijn vraag:

Het keukenblok onder mijn aanrecht is volledig naar de klote, vanwege eerdere lekkages. Ik wil dit vervangen maar helaas heeft dit blok een afwijkende maat, 60-90-60 in de breedte. Het moet ook allemaal een beetje low-cost. Frontjes hoeven er niet bij. Lade mechanisme ook niet. Belangrijk is dat het middendeel gecentreerd is i.v.m. het feit dat dit onder de spoelbakken komt.
Ik zoek gewoon een betaalbaar blok, of combinatie van kastjes die 210 cm breed is. Het mag maximaal 300-350 euro kosten.

Relevante hardware die ik gebruik:

Het betreft een blok van 60-90-60 cm. Dit lijkt niet echt een gangbare maat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Google, Ikea, Maar dit lijkt echt een afwijkende maat te zijn. Heeft iemand tips?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Qua prjis komt het niet helemaal uit, maar iets als dit? Ze hebben vast wel andere samenstellingen denk ik.

https://top-shelf.de/nl/p...ufkvqhAzVooHbXVVQ33Jcy92E
https://top-shelf.de/nl/p...rm&variant=42310950682866

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taatort
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 10:20
Ik zou in dat geval even marktplaats in de gaten houden.
Weet niet waar je woont en of er voldoende aanbod bij je in de buurt is. Maar na even zoeken vond ik deze. Gratis ophalen.
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Taatort schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:30:
Ik zou in dat geval even marktplaats in de gaten houden.
Weet niet waar je woont en of er voldoende aanbod bij je in de buurt is. Maar na even zoeken vond ik deze. Gratis ophalen.
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Ik zoek geen tweedehands waar ik zelf met zo'n ding moet slepen. Ik wil graag nieuw en als het even kan thuisbezorgd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik heb nog even op internet voor je gezocht, maar ik denk niet dat je 3 onderkasten voor dat bedrag kunt realiseren. Die kast van 90cm doet je de das om, die is nergens onder de 200 euro te vinden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:49
Afhankelijk van hoe handig je zelf bent, maar zo'n kastje is vier spaanplaten en een hardboard achterkant. Paar schroeven en je bent klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:10
Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:48:
Ik heb nog even op internet voor je gezocht, maar ik denk niet dat je 3 onderkasten voor dat bedrag kunt realiseren. Die kast van 90cm doet je de das om, die is nergens onder de 200 euro te vinden.
Jawel hoor:
https://www.meubelbeslago...q1wnkkOtaJ4VE7csvcMeoH2MH
En de 69 cm variant:
420 euro bij elkaar. 60 en 90 cm zijn overigens standaard breedtematen.

[ Voor 21% gewijzigd door coinman63 op 28-07-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

IKEA heeft wel 30 dus dan kun je 3x60 en 1x30

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
hfolkers schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:53:
Afhankelijk van hoe handig je zelf bent, maar zo'n kastje is vier spaanplaten en een hardboard achterkant. Paar schroeven en je bent klaar...
Zit ik ook aan te denken. Het is nu een kast van 60-90-60 dus met 60+90+60 loop je ook vast op de totale breedte. Met 12mm geplastificeerd wat ik op op maat kan laten zagen kom je ook een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
coinman63 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:53:
[...]Jawel hoor:
En de 69 cm variant:
420 euro bij elkaar. 60 en 90 cm zijn overigens standaard breedtematen.
Correct me if I'm wrong. my bad, niet goed gelezen

[ Voor 4% gewijzigd door Yaksa op 28-07-2025 21:12 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
BCC schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:55:
IKEA heeft wel 30 dus dan kun je 3x60 en 1x30
Zijn wasbak zit in het midden van de 90cm kast, dus dat gaat 'm niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Volgens mij is dat zonder deurtjes. Correct me if I'm wrong.
Volgens de TS: "Het moet ook allemaal een beetje low-cost. Frontjes hoeven er niet bij. Lade mechanisme ook niet."

Dus het wordt letterlijk een open keuken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Volgens mij is dat zonder deurtjes. Correct me if I'm wrong.
Deurtjes heb ik al.

Maar denk dat zelfbouw de beste optie gaat zijn.

Een bodemplaat en 4x zijkanten van geplastificeerd spaanplaat voor de kastjes en onderling verbonden met wat vurenhouten balkjes. En wat hardboard om de achterwanden af te werken. Stelpoten er onder, bestaande deurtjes er in, nieuwe lade mechanismes en klaar. Eigenlijk een constructie van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
stin00 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:03:
[...]

Dus het wordt letterlijk een open keuken :+
Nee, ik heb alleen de kastjes zelf nodig. Deurtjes en ladefrontjes zijn herbruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En waarom ook even een nieuw blad er bij? Dan kan je met je spoel bak alle kanten uit.....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:17:
En waarom ook even een nieuw blad er bij? Dan kan je met je spoel bak alle kanten uit.....
Omdat dat keukenblok maar een deel uitmaakt van een veel groter aanrecht wat ook nog eens een hoek maakt. Met het blad is niks mis, dit is geen spaanplaat maar multiplex, en moet behouden blijven. Met de spoelbakken ben ik ook tevreden. Het gaat mij echt om een deel van de onderkast, exclusief frontjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
welk deel van de onderkast? zijn de zijwanden nog goed? die zijn het meest lastig na te maken (ivm de plaatsing van schroefgaatjes) wellicht kan je die hergebruiken.. weet je toevallig welk merk de keuken heeft vaak kan je nog best lang onderdelen krijgen (dus alleen een plank of een kale kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:29

Fe2O3

Ja das roest

Die 90 maakt het lastig.

Hoe zijn de deurtjes dan? 2 deurtjes van 60, en 2x 45?

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:14
evilution schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:37:
[...]

Ik zoek geen tweedehands waar ik zelf met zo'n ding moet slepen. Ik wil graag nieuw en als het even kan thuisbezorgd.
Kijk eens of hier iets voor je bij zit? Klinkt als passend in afmetingen en prijs.

https://www.kastenkeuken....t-120cm-kleur-wit-h782mm/

Ik vond deze door even te googelen, er zijn er meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 28-07-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:50

MLLL

Palm Treo 650

Ik vraag mij af of je de bestaande deurtjes netjes gemonteerd krijgt in de nieuwe kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
twain4me schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:03:
welk deel van de onderkast? zijn de zijwanden nog goed? die zijn het meest lastig na te maken (ivm de plaatsing van schroefgaatjes) wellicht kan je die hergebruiken.. weet je toevallig welk merk de keuken heeft vaak kan je nog best lang onderdelen krijgen (dus alleen een plank of een kale kast)
Het merk is onbekend. Jaren geleden eens bij iemand uit z'n nieuwbouw gehaald die een andere keuken wilde. De zijwanden zijn ook niet echt lekker meer.

Schroefgaatjes voor de scharnieren lijkt me niet zo moeilijk? Kun je gewoon een mal voor maken en die scharnieren zijn ook nog wat verstelbaar.
Toke_gt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:45:
[...]

Kijk eens of hier iets voor je bij zit? Klinkt als passend in afmetingen en prijs.

https://www.kastenkeuken....t-120cm-kleur-wit-h782mm/

Ik vond deze door even te googelen, er zijn er meer.
Het is nu 1 blok met een kastje van 60, 90 en 60 cm. Dit kan ik niet met losse kastjes samenstellen want dan kom je in de breedte niet uit vanwege de dubbele tussenwanden lijkt mij.

Zo'n identiek blok is redelijk kansloos om te vinden dus ik denk dat het toch zelfbouw gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Fe2O3 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:26:
Die 90 maakt het lastig.

Hoe zijn de deurtjes dan? 2 deurtjes van 60, en 2x 45?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Die hele keuken is destijds door mij in elkaar gefrankensteind met her en der vandaan gehaalde kastjes, een zelfgebouwde ovenkast, wat opvulstukken om zaken uit te middelen en een nieuw gekocht aanrechtblad wat ik zelf in verstek gemaakt heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:14
evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:53:
[...]
Het is nu 1 blok met een kastje van 60, 90 en 60 cm. Dit kan ik niet met losse kastjes samenstellen want dan kom je in de breedte niet uit vanwege de dubbele tussenwanden lijkt mij.

Zo'n identiek blok is redelijk kansloos om te vinden dus ik denk dat het toch zelfbouw gaat worden.
Jouw kast van 60/90/60 lijkt me net zo breed als drie kasten van 60, 90 en 60. Dat zijn namelijk de buitenmaten en die zijn behoorlijk generiek bij keukens. Meet de totale breedte van jouw blok op en je hebt het resultaat. Volgens mij denk je te moeilijk.
Als het net niet past kun je de twee buitenkasten inkopen en de middelste kast er zelf tussen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is je budget?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Toke_gt schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:59:
[...]

Jouw kast van 60/90/60 lijkt me net zo breed als drie kasten van 60, 90 en 60. Dat zijn namelijk de buitenmaten en die zijn behoorlijk generiek bij keukens. Meet de totale breedte van jouw blok op en je hebt het resultaat. Volgens mij denk je te moeilijk.
Als het net niet past kun je de twee buitenkasten inkopen en de middelste kast er zelf tussen maken.
Door de dubbele tussenwanden gaan dan de deurtjes van 2x45 niet goed uitkomen vrees ik. Zover zijn die scharnieren ook weer niet te verstellen. Ik zal van het weekend de boel eens goed opmeten.

Buitenkasten kopen en de middelste kast zelf maken is wel een goed idee. Maakt het ook mogelijk gefaseerd te slopen en terug te bouwen zonder het blad te moeten ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door evilution op 29-07-2025 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Even een side quest bij het renoveren van mijn keuken. Past een vaatwasser in een standaard inbouwkast? Ik lees dat de nisbreedte voor een vaatwasser 60 cm moet zijn, maar de buitenmaat van kastjes zijn ook 60 cm. Dat past dan toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:36
evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:12:
Even een side quest bij het renoveren van mijn keuken. Past een vaatwasser in een standaard inbouwkast? Ik lees dat de nisbreedte voor een vaatwasser 60 cm moet zijn, maar de buitenmaat van kastjes zijn ook 60 cm. Dat past dan toch niet?
Dat klopt, vaatwasser staan vaak tussen twee kastjes in. dan is het totaal dus zo breed als een kastje, 60cm. als je je vaatwasser ergens in wil bouwen heb je dus een smallere vaatwasser nodig, die bestaan. al zijn ze er al minder. Ik heb er 1 in een kast op hoogte, die is dus 56 breed en past in een 60 brede kast.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:25:
[...]

Dat klopt, vaatwasser staan vaak tussen twee kastjes in. dan is het totaal dus zo breed als een kastje, 60cm. als je je vaatwasser ergens in wil bouwen heb je dus een smallere vaatwasser nodig, die bestaan. al zijn ze er al minder. Ik heb er 1 in een kast op hoogte, die is dus 56 breed en past in een 60 brede kast.
Okay, ik wil het eigenlijk voorbereiden op een vaatwasser. Dat maakt het geheel wel wat uitdagender. Is het front van de vaatwasser dan wel gelijk aan een 60 cm kast?

Als ik het middendeel zelf bouw heb ik wel wat mogelijkheden natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 29-07-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:36
evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:44:
[...]

Okay, ik wil het eigenlijk voorbereiden op een vaatwasser. Dat maakt het geheel wel wat uitdagender. Is het front van de vaatwasser dan wel gelijk aan een 60 cm kast?

Als ik het middendeel zelf bouw heb ik wel wat mogelijkheden natuurlijk.
een vaatwasser front is gewoon 60 ja.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 15:15
No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:19:
[...]

een vaatwasser front is gewoon 60 ja.
Vaatwasser en 2x60 kastjes + 1x30cm kast (IKEA) doen en dan ben je er ook.
Pagina: 1