|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Vraag
Alle reacties
https://top-shelf.de/nl/p...ufkvqhAzVooHbXVVQ33Jcy92E
https://top-shelf.de/nl/p...rm&variant=42310950682866
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Weet niet waar je woont en of er voldoende aanbod bij je in de buurt is. Maar na even zoeken vond ik deze. Gratis ophalen.
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
Ik zoek geen tweedehands waar ik zelf met zo'n ding moet slepen. Ik wil graag nieuw en als het even kan thuisbezorgd.Taatort schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:30:
Ik zou in dat geval even marktplaats in de gaten houden.
Weet niet waar je woont en of er voldoende aanbod bij je in de buurt is. Maar na even zoeken vond ik deze. Gratis ophalen.
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Jawel hoor:Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:48:
Ik heb nog even op internet voor je gezocht, maar ik denk niet dat je 3 onderkasten voor dat bedrag kunt realiseren. Die kast van 90cm doet je de das om, die is nergens onder de 200 euro te vinden.
https://www.meubelbeslago...q1wnkkOtaJ4VE7csvcMeoH2MH
En de 69 cm variant:
420 euro bij elkaar. 60 en 90 cm zijn overigens standaard breedtematen.
[ Voor 21% gewijzigd door coinman63 op 28-07-2025 20:55 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Zit ik ook aan te denken. Het is nu een kast van 60-90-60 dus met 60+90+60 loop je ook vast op de totale breedte. Met 12mm geplastificeerd wat ik op op maat kan laten zagen kom je ook een eind.hfolkers schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:53:
Afhankelijk van hoe handig je zelf bent, maar zo'n kastje is vier spaanplaten en een hardboard achterkant. Paar schroeven en je bent klaar...
Correct me if I'm wrong. my bad, niet goed gelezencoinman63 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:53:
[...]Jawel hoor:
En de 69 cm variant:
420 euro bij elkaar. 60 en 90 cm zijn overigens standaard breedtematen.
[ Voor 4% gewijzigd door Yaksa op 28-07-2025 21:12 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Zijn wasbak zit in het midden van de 90cm kast, dus dat gaat 'm niet worden.BCC schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:55:
IKEA heeft wel 30 dus dan kun je 3x60 en 1x30
Volgens de TS: "Het moet ook allemaal een beetje low-cost. Frontjes hoeven er niet bij. Lade mechanisme ook niet."Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:02:
[...]
Volgens mij is dat zonder deurtjes. Correct me if I'm wrong.
Dus het wordt letterlijk een open keuken
Deurtjes heb ik al.Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:02:
[...]
Volgens mij is dat zonder deurtjes. Correct me if I'm wrong.
Maar denk dat zelfbouw de beste optie gaat zijn.
Een bodemplaat en 4x zijkanten van geplastificeerd spaanplaat voor de kastjes en onderling verbonden met wat vurenhouten balkjes. En wat hardboard om de achterwanden af te werken. Stelpoten er onder, bestaande deurtjes er in, nieuwe lade mechanismes en klaar. Eigenlijk een constructie van niks.
Nee, ik heb alleen de kastjes zelf nodig. Deurtjes en ladefrontjes zijn herbruikbaar.
404 Signature not found
Omdat dat keukenblok maar een deel uitmaakt van een veel groter aanrecht wat ook nog eens een hoek maakt. Met het blad is niks mis, dit is geen spaanplaat maar multiplex, en moet behouden blijven. Met de spoelbakken ben ik ook tevreden. Het gaat mij echt om een deel van de onderkast, exclusief frontjes e.d.SMSfreakie schreef op maandag 28 juli 2025 @ 21:17:
En waarom ook even een nieuw blad er bij? Dan kan je met je spoel bak alle kanten uit.....
Hoe zijn de deurtjes dan? 2 deurtjes van 60, en 2x 45?
Dum de dum
Kijk eens of hier iets voor je bij zit? Klinkt als passend in afmetingen en prijs.evilution schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:37:
[...]
Ik zoek geen tweedehands waar ik zelf met zo'n ding moet slepen. Ik wil graag nieuw en als het even kan thuisbezorgd.
https://www.kastenkeuken....t-120cm-kleur-wit-h782mm/
Ik vond deze door even te googelen, er zijn er meer.
[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 28-07-2025 22:46 ]
Het merk is onbekend. Jaren geleden eens bij iemand uit z'n nieuwbouw gehaald die een andere keuken wilde. De zijwanden zijn ook niet echt lekker meer.twain4me schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:03:
welk deel van de onderkast? zijn de zijwanden nog goed? die zijn het meest lastig na te maken (ivm de plaatsing van schroefgaatjes) wellicht kan je die hergebruiken.. weet je toevallig welk merk de keuken heeft vaak kan je nog best lang onderdelen krijgen (dus alleen een plank of een kale kast)
Schroefgaatjes voor de scharnieren lijkt me niet zo moeilijk? Kun je gewoon een mal voor maken en die scharnieren zijn ook nog wat verstelbaar.
Het is nu 1 blok met een kastje van 60, 90 en 60 cm. Dit kan ik niet met losse kastjes samenstellen want dan kom je in de breedte niet uit vanwege de dubbele tussenwanden lijkt mij.Toke_gt schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:45:
[...]
Kijk eens of hier iets voor je bij zit? Klinkt als passend in afmetingen en prijs.
https://www.kastenkeuken....t-120cm-kleur-wit-h782mm/
Ik vond deze door even te googelen, er zijn er meer.
Zo'n identiek blok is redelijk kansloos om te vinden dus ik denk dat het toch zelfbouw gaat worden.
Ja.Fe2O3 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:26:
Die 90 maakt het lastig.
Hoe zijn de deurtjes dan? 2 deurtjes van 60, en 2x 45?
Jouw kast van 60/90/60 lijkt me net zo breed als drie kasten van 60, 90 en 60. Dat zijn namelijk de buitenmaten en die zijn behoorlijk generiek bij keukens. Meet de totale breedte van jouw blok op en je hebt het resultaat. Volgens mij denk je te moeilijk.evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:53:
[...]
Het is nu 1 blok met een kastje van 60, 90 en 60 cm. Dit kan ik niet met losse kastjes samenstellen want dan kom je in de breedte niet uit vanwege de dubbele tussenwanden lijkt mij.
Zo'n identiek blok is redelijk kansloos om te vinden dus ik denk dat het toch zelfbouw gaat worden.
Als het net niet past kun je de twee buitenkasten inkopen en de middelste kast er zelf tussen maken.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Door de dubbele tussenwanden gaan dan de deurtjes van 2x45 niet goed uitkomen vrees ik. Zover zijn die scharnieren ook weer niet te verstellen. Ik zal van het weekend de boel eens goed opmeten.Toke_gt schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:59:
[...]
Jouw kast van 60/90/60 lijkt me net zo breed als drie kasten van 60, 90 en 60. Dat zijn namelijk de buitenmaten en die zijn behoorlijk generiek bij keukens. Meet de totale breedte van jouw blok op en je hebt het resultaat. Volgens mij denk je te moeilijk.
Als het net niet past kun je de twee buitenkasten inkopen en de middelste kast er zelf tussen maken.
Buitenkasten kopen en de middelste kast zelf maken is wel een goed idee. Maakt het ook mogelijk gefaseerd te slopen en terug te bouwen zonder het blad te moeten ondersteunen.
[ Voor 6% gewijzigd door evilution op 29-07-2025 19:12 ]
Dat klopt, vaatwasser staan vaak tussen twee kastjes in. dan is het totaal dus zo breed als een kastje, 60cm. als je je vaatwasser ergens in wil bouwen heb je dus een smallere vaatwasser nodig, die bestaan. al zijn ze er al minder. Ik heb er 1 in een kast op hoogte, die is dus 56 breed en past in een 60 brede kast.evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:12:
Even een side quest bij het renoveren van mijn keuken. Past een vaatwasser in een standaard inbouwkast? Ik lees dat de nisbreedte voor een vaatwasser 60 cm moet zijn, maar de buitenmaat van kastjes zijn ook 60 cm. Dat past dan toch niet?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Okay, ik wil het eigenlijk voorbereiden op een vaatwasser. Dat maakt het geheel wel wat uitdagender. Is het front van de vaatwasser dan wel gelijk aan een 60 cm kast?No Hands schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:25:
[...]
Dat klopt, vaatwasser staan vaak tussen twee kastjes in. dan is het totaal dus zo breed als een kastje, 60cm. als je je vaatwasser ergens in wil bouwen heb je dus een smallere vaatwasser nodig, die bestaan. al zijn ze er al minder. Ik heb er 1 in een kast op hoogte, die is dus 56 breed en past in een 60 brede kast.
Als ik het middendeel zelf bouw heb ik wel wat mogelijkheden natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 29-07-2025 20:45 ]
een vaatwasser front is gewoon 60 ja.evilution schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:44:
[...]
Okay, ik wil het eigenlijk voorbereiden op een vaatwasser. Dat maakt het geheel wel wat uitdagender. Is het front van de vaatwasser dan wel gelijk aan een 60 cm kast?
Als ik het middendeel zelf bouw heb ik wel wat mogelijkheden natuurlijk.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Vaatwasser en 2x60 kastjes + 1x30cm kast (IKEA) doen en dan ben je er ook.