UTP door gevel naar buiten trekken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:44
Dit is ongetwijfeld een vrij basic vraag, maar ik kom er niet zo goed uit en wil dit graag niet verkeerd doen… hopelijk is het antwoord dan ook makkelijk :)

Ik wil een beveiligingscamera aan de achtergevel van mijn huis hangen ter hoogte van de eerste verdieping. In de kamer daar heb ik een PoE switch waar de camera op aangesloten kan worden. Ik kan nu natuurlijk een lange boor pakken en die van binnenuit door de muur jassen totdat ie er aan de buitenkant uitkomt, en dan de kabel er doorheen vissen, maar misschien is dit niet hoe dit hoort.

Wat is de nette manier om dit te doen, met het oog op vocht, isolatie, heel houden stenen (jaren 30 huis) etc? Zijn er gouden tips?

Dank!

Beste antwoord (via nrg op 28-07-2025 19:29)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

Vanuit binnen gezien omlaag boren ivm water.

En ik zou van buiten naar binnen boren ivm het uitkomen en repareren. En een holle boor.

[ Voor 51% gewijzigd door BCC op 28-07-2025 18:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

En ik zou van buiten naar binnen boren ivm het uitkomen en repareren. En een holle boor.

[ Voor 51% gewijzigd door BCC op 28-07-2025 18:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:44

JME

zeg maar Jamie

En niet als een malle op de klopboorstand als je aan de buitenkant geen krater wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
Dank! En kabel gewoon door de muur heen trekken, of moet dat met een pvc buisje? En qua afwerking, moet ik de boel daarna dichtkitten of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:34
Gewoon door de muur. Evt beetje kit erin als je niet in het aansluitdoosje uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
BCC schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:53:

@BCC die holle boren hebben nogal een diameter zo te zien, dan zit je snel aan 30mm+. Voor dat enkele utp kabeltje lijkt me dat wat veel, mee eens? Dan haal ik gewoon een reguliere 8 a 10mm boor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:52
JME schreef op maandag 28 juli 2025 @ 18:57:
En niet als een malle op de klopboorstand als je aan de buitenkant geen krater wilt hebben.
Dit inderdaad. Hamerstand voor het eerste stuk, maar de laatste 20% ofzo liever niet hameren, anders mag je een hoop plamuren en verven.
Pagina: 1