Iemand anders ontvangt apps en telefoon die voor mij zijn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 02-08 14:31
Mijn vraag

Sinds een week of wat ontvangt mijn dochter af en toe sms, whatsapp of telefoontjes die voor mij bedoeld zijn en die ook echt naar mijn nummer verstuurd zijn.
Mijn dochter en ik hebben allebei een abonnement bij Ben.
We hebben geen gedeelde accounts, maar we hebben wel laatst even van simkaart gewisseld omdat ik dacht dat er 1 stuk was. Is het mogelijk dat onze telefoons/ telefoonnummers op een of andere manier verstrengeld zijn geraakt?

Zij ontvangt alleen van mij, ik (tot nu toe) niet voor haar.
Ze ontvangt whatsapp, sms en vandaag ook een telefoontje via whatsapp. Maar dus zeker niet altijd.
Het gaat om onder meer verificatie codes voor de bank etc dus erg privacy gevoelige informatie.
...

via de klantenservice van Ben kwamen we niet verder. Ze hadden er nog nooit van gehoord en adviseerden WhatsApp opnieuw te installeren. Maar het is geen probleem van WhatsApp.
Voordat we beide telefoons helemaal terug naar fabrieksinstellingen zetten hoe ik graag of iemand het probleem herkent.
...

Beste antwoord (via marijeva op 28-07-2025 19:10)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:33

Twazerty

AVCHDCoder developer

Het SMS verhaal zijn mogelijk RCS berichten. Had mijn broertje laatste ook, dat "sms berichten" binnen kwamen op zijn oude telefoon waar geen sim kaart in zit. In de berichten (sms) app even RCS opnieuw geactiveerd op zijn nieuwe telefoon en toen was dat opgelost. Hierna kwamen berichten op de correcte telefoon binnen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Even een correctie op het topic: het telefoontje was NIET via WhatsApp maar een "gewoon" belletje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Whatsapp kan de weg kwijt zijn bij een simkaart-wissel, maar normale SMS lijkt mij onwaarschijnlijk. Telefoons al eens opnieuw gestart zodat ze zich weer fris aanmelden bij de zendmast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Ja dat hebben we geprobeerd. Als mijn man mij belt ontvangt zij het telefoontje. Als hij via WhatsApp belt krijg ik hem. In beide gevallen ziet hij gewoon mijn nummer.
Wat me ook nog te binnen schiet: bij het whatsappje dat zij ontving van een van mijn contacten stond een contactpersoon gedeeld: er stond MIJN naam maar HAAR nummer. Plus het woord "fyo" .

[ Voor 36% gewijzigd door marijeva op 28-07-2025 17:59 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Het SMS verhaal zijn mogelijk RCS berichten. Had mijn broertje laatste ook, dat "sms berichten" binnen kwamen op zijn oude telefoon waar geen sim kaart in zit. In de berichten (sms) app even RCS opnieuw geactiveerd op zijn nieuwe telefoon en toen was dat opgelost. Hierna kwamen berichten op de correcte telefoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

PeaceNlove

Deugleuter

Toevallig iPhones met iMessage en FaceTime ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Oke, bij mijn RCS instellingen staat inderdaad haar nummer. Zij heeft een iPhone en geen RCS voor zover wij kunnen zien. Maar bij imessage staat haar mailadres en mijn telefoonnummer. We kunnen dat alleen niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Heb je de telefoon initieel wel gereset naar fabrieksinstellingen, of gewoon blind doorgegeven aan je dochter?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Nee zo ging het niet. Ik had problemen met de verbinding en wilde weten of het aan de simkaart lag. Toen hebben we onze kaarten omgewisseld en meteen daarna weer terug.
Ik had geen idee dat zoiets zoveel gedoe kon veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Zij heeft een iPhone met imessage, ik heb een Fairphone dus Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Ik heb nu de RCS instelling op mijn telefoon uitgezet omdat ik het nummer niet kan wijzigen. Het heeft geen effect echter. Alle sms komt nog steeds verkeerd binnen en we hebben ontdekt dat dat andersom ook zo is. Dwz haar berichten komen bij mij aan.
Wat moeten we doen om deze knoop te ontwarren? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

RCS activeren op je android telefoon. Wellicht reset dat de boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Bedankt voor alle tips en meelezers!

Geprobeerd de stappen van Apple Support te volgen maar we lopen vast. Hij wil het telefoonnummer niet weghalen.
Wel weer op een andere plek in een Google account het verkeerde nummer aangetroffen en veranderd.

Morgen weer verder testen om te zien of deze ronde iets heeft opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
marijeva schreef op maandag 28 juli 2025 @ 22:32:
Bedankt voor alle tips en meelezers!

Geprobeerd de stappen van Apple Support te volgen maar we lopen vast. Hij wil het telefoonnummer niet weghalen.
Wel weer op een andere plek in een Google account het verkeerde nummer aangetroffen en veranderd.

Morgen weer verder testen om te zien of deze ronde iets heeft opgeleverd.
Dat je die nummers niet kan wijzigen komt normaal gesproken doordat die geverifieerd zijn met de simkaart die er nog in zit en actief is. Zodra je een simkaart wisselt op een iPhone, wordt iMessage opnieuw geverifieerd met het nieuw geplaatste nummer. Check nog even bij de iPhone onder instellingen > algemeen > info en dan bij simkaart staat het simkaartnummer naast ICCID. En check of dat nummer overeenkomt met het simkaartnummer in het Ben account van je dochter.

Als dat nummer klopt, dan kun je via vliegtuigmodus aan- uitzetten of desnoods de simkaart nogmaals eruit halen en opnieuw plaatsen, forceren dat iMessage weer met haar nummer een verificatieproces start.

[ Voor 10% gewijzigd door areyouben op 29-07-2025 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Hoi. Dank voor de reactie. Het nummer van de simkaart klopt dus niet. Het lijkt erop dat de nummers aan de verkeerde kaarten gekoppeld zijn geraakt? Kan dat?
Zouden we dan niet toch weer terug naar Ben moeten met deze informatie? Wij kunnen hier niets veranderen. Het opnieuw inloggen in imessage heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Even een recap:
Mijn dochter heeft een iPhone 8, ik een Fairphone 5.
Drie weken geleden hebben wij onze simkaarten gewisseld om te testen of er een stuk was (onverstandig ja dat weten wij nu)
Eerst was er niets aan de hand
Toen ineens kreeg zij een sms die voor mij bedoeld was.
Daarna steeds vaker, toen ook telefoontjes maar we hebben ook nog gewoon normale telefoontjes ontvangen
we ontdekten dat haar nummer op plekken in mijn Google account was verschenen. Weghalen had geen effect.
Mijn nummer verscheen in haar Apple account
Onze simkaart nummers staan omgewisseld in de telefoon oftewel nummer van de Sim is gekoppeld aan verkeerde telefoonnummer
(In mijn Ben account staat het nog wel juist)
Opnieuw opstarten geprobeerd, simkaart opnieuw plaatsen, uitloggen bij alle accounts en opnieuw inloggen
Wij weten het even niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
marijeva schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:44:
Hoi. Dank voor de reactie. Het nummer van de simkaart klopt dus niet. Het lijkt erop dat de nummers aan de verkeerde kaarten gekoppeld zijn geraakt? Kan dat?
Zouden we dan niet toch weer terug naar Ben moeten met deze informatie? Wij kunnen hier niets veranderen.
Ondanks dat je in je eerdere post vermeldde dat je na de test met de simkaartwissel alles terug hebt gewisseld, wijst dit er op dat jouw simkaart nog steeds in je dochters telefoon zit en die van je dochter in jouw telefoon. Dat is dus op te lossen door simpelweg de kaartjes (nogmaals) om te wisselen. De telefoon kan het simkaartnummer niet zelf veranderen of verzinnen. Je kan het simkaartnummer nogmaals controleren doordat dat ook geprint staat op de fysieke kaart. Daar is het toch zeker niet te veranderen. :)

Dus ik zou voorstellen: wissel jullie simkaarten eens (weer) om, test de boel door elkaar te bellen, en als het dan werkt: zijn we er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Haha. Dat zou leuk zijn. Maar helaas niet waar. De simkaarten zitten wel degelijk op de juist plek, gecheckt met nummer en al. Dat is het mysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
marijeva schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:19:
Haha. Dat zou leuk zijn. Maar helaas niet waar. De simkaarten zitten wel degelijk op de juist plek, gecheckt met nummer en al. Dat is het mysterie.
Je zegt net hierboven het tegenovergestelde, als je het nummer opzoekt in de instellingen. Het nummer dat in je Ben account staat én op de fysieke kaart én in de instellingen van de telefoon, dat is jouw simkaart. Dat je dochters iPhone met die kaart erin dan zegt dat het jouw 06-nummer heeft, is geheel verwacht.

Dus nogmaals: check het nog eens wat op de simkaart staat en de kaart met het nummer in jouw account, is de kaart bij jouw nummer.

Anders is mijn laatste hulp om nieuwe simkaarten via Ben aan te vragen. Kost je wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Wat ik bedoel te zeggen is dat het nummer wat op de simkaart zelf ( en in het account van Ben) staat NIET het nummer is wat in de instellingen van de telefoon staat. Ook hebben we de afgelopen weken meerdere keren gewoon telefoontjes ontvangen op de juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijeva
Bedankt allen voor het meedenken. We gaan nieuwe kaarten aanvragen en hopelijk is het daarmee opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Je moet mogelijk je telefoonnummer uit haar Apple Account verwijderen.
Want mensen met een iPhone bellen ook via Apple Facetime.

Als het via deze URL niet werkt
https://selfsolve.apple.com/deregister-imessage/

Kan je dochter het beste deze app even installeren en een supportaanvraag chat/bellen aanmaken.
https://apps.apple.com/us/app/apple-support/id1130498044
Pagina: 1