ASUS Prime B360 Plus - derde fan aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 20:18
Hoi,

in een pc met een ASUS Prime B360 Plus en een Coolermaster heb ik 2 connectors voor fan-voeding op het mobo zitten (ik zie ze, en in het manual zijn er twee benoemd). Ik heb echter drie fans, zie de foto’s. Ik zal de derde fan een x losgehaald hebben bij het vervangen van het een of ander, viel me onlangs pas op dat ie niet werkt. Ik wil ‘m nu weer terug aansluiten, maar ik zie niet hoe.

Mijn vraag: hoe kan ik de derde fan aansluiten?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: zelf inspectie gedaan, manual bekeken, bekeken of de fan van de kabelboom wellicht stroom kan halen.

Veel dank! Groet, Scooby

ps: ik weet het, de fans moeten gereinigd worden inderdaad

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat je zoekt is een simpele 'fan splitter', een kabeltje waarvan je 1 connector in het moederbord steekt, en op de andere connectoren sluit je de ventilatoren aan.

https://a.aliexpress.com/_EHl6GYW als voorbeeld.

Je kan dan beide ventilatoren aansturen, maar 1 geeft een rpm signaal terug.

Wel oppassen dat je niet te veel ventilatoren op 1 header aansluit, kijk even op het label hoe veel stroom ze nodig hebben, en hou dat opgeteld onder wat het moederbord (header) kan leveren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-09 20:37
fans reinigen? weet niet waar je op doelt, maar je kan ze gerust doorblazen, maar houd de bladen dan wel vast. niet dat ze als een gek rond draaien, dan maak je ze namelijk stuk.
Geen idee of de fan überhaupt stuk is, maar anders heb je het onderstaande nodig.

verloop stukjes waar je 2 fan connectors op 1 aansluiting hebt.
kosten niets, zie link:
https://azerty.nl/product...3W-iGUEAQYAiABEgIdqPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 20:18
Bedankt beiden! Ga ik bestellen 😊👍🏻