Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deesazter
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-08 16:27
Hoi allemaal,

Hopelijk is een apart topic de juiste manier om deze vraag te stellen. Zo niet, hoor ik het graag.

Al een aantal weken ben ik diverse tv's aan het vergelijken. Uiteindelijk heb ik een top drie gemaakt: de Samsung QD OLED 4K 55S95F, de S95D en S95C. Ik hoef niet per se de nieuwste en het matte scherm van de S95F en S95D houdt mij een beetje tegen, maar het aanbod voor de S95F van HelloTV klinkt niet verkeerd.

Zij kunnen het volgende bieden voor de Samsung QD OLED 4K 55S95F: €1699 na inruil van de tabactie (100 euro) en inruil van mijn huidige LG tv uit 2017 (LG 49UH850V).

> Via Tweakers' Pricewatch zie ik de beste deal voor de S95F voor €1812 bij Plasmavisie.
> De Samsung QD OLED 4K 55S95D wordt verkocht voor bijv. €1371 (Plasmavisie - Pricewatch).
> Huidige LG tv uit 2017 kan op dit moment +/- 200 euro verkocht worden (maar wel 'gedoe' met Marktplaats). HelloTV in Duiven verkoopt 'm op Marktplaats voor €299,- (zie hier).
> Ik vind het niet erg om een S95D aan te schaffen voor €1371. Dat is een verschil van €328 en dan heb ik nog m'n LG tv die ik kan verkopen voor mogelijk +/- €200.

Ik ben bekend met de nieuwste LG tv's. Ik heb (te) veel reviews gelezen en bekeken, o.a. van Tweakers, en kom uit op de Samsung serie. Heeft o.a. te maken dat ik Ambilight wil met mijn Hue lampen met de Hue app. Voor de LG tv moet ik daarvoor een aparte Hue Sync Box aanschaffen (+ ik ben niet heel enthousiast meer over LG vanwege m'n huidige LG tv).

Enfin, het lijkt een prima deal maar ik hoor graag jullie visie hierop. Jullie hebben er ongetwijfeld meer verstand van dan ik. Is het een goede deal of kan ik beter voor de S95D gaan voor €1371?

Mijn dank is groot! _/-\o_

Deesazter

N.B. Ik hoef geen discussie over glossy/matte. Die discussie in mijn hoofd heb ik ook nog niet uitgevochten. 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Deesazter op 28-07-2025 13:16 . Reden: Glossy/matte battle ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit topic is meer koopadvies dan dat er een aanbieding gedeeld wordt. Ik verhuis het topic dan ook richting Beeld & Geluid Koopadvies.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:40
> Het is maar net wat een 'gek' er voor geeft maar jouw huidige TV is geen 200 euro waard, 100 euro max. is reëel voor een TV van 8 jaar oud + de onderliggende techniek.

> Plasmavisie verkoopt grijze import, dit hoeft geen issue te zijn echter is de service van deze winkel belabberd.

> HelloTV is een ordinaire dozenschuiver met verschrikkelijke en discutabele verkooptechnieken, de 55S95F Benelux versie is momenteel (met onderhandelen) voor rond de 1800 euro te koop zonder acties en inruil. Ze besparen dus zo te lezen tegenwoordig ook op glijmiddel ;).

> Quality Control en technische design is bij Samsung matig, evenals de One Connect Box en het OS.

Wanneer je graag Ambilight wenst zou ik naar een Philips TV kijken, de Philips OLED909 komt met een tweede generatie MLA paneel en biedt alles wat je wenst voor een mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deesazter
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-08 16:27
Ha Freshouttheoven,

Veel dank voor je reactie. Inmiddels heb ik de S95D besteld bij Art & Craft voor een mooie prijs. Een iets betrouwbaardere winkel met tot nu toe goede service. Daarnaast m'n huidige tv verkocht voor 200 euro, dus al met al blij met de keuze want zo zit ik op €1100,- voor de S95D.

Philips TV heb ik inderdaad ook naar gekeken maar m'n voorkeur ging iets meer uit naar Samsung. Ben allang blij dat ik iets gekozen heb na wekenlang reviews te lezen en bekijken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 17:09
Waar heb je hem uiteindelijk voor gekocht (los van inruil?) @Deesazter