Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamonBuS
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 31-07 14:52
Mijn vraag
Ik weet niet welke gopro of elke andere action camera goed is voor het karten, hij heeft veel stabiliteit nodig, alleen wil niet gelijk de hoofdprijs betalen welke is het best voor max de 200-300€?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al een keer een goedkope geprobeerd, alleen je kan daarmee beter niet filmen ultiem slechte stabilisatie dus kun je met het karten vrijweinig mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 19:05
Kijk eens naa de DJI Osmo Action 3 (iets boven 300 nieuw)

YouTube: DJI Osmo Action 3 - Review

Je zit nu eenmaal dat onder 300 het eigenlijk allemaal net niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een GOPRO 7 en die heeft al een zeer goede beeldstabilisatie. Nu is GOPRO al bij nummer 13 dus je kan wel nagaan dat alles nog een flink stuk beter (betere accu, beeldsensor, stabilisatie enz.), is geworden. De 13 zal je nog niet voor 300 euro kunnen kopen maar de 11 of 12 wel.
De Osmo action 3 is ook een hele goede action camera.
De GOPRO en Osmo hebben beide zo hun voor- en nadelen maar zijn zeer goede action cams waar je geen spijt van zult krijgen.
Als je max. 300 euro uit wilt geven dan is de Osmo de beste keus, ben je bereid om nog iets meer uit te geven dan zou ik voor de GOPRO 13 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
Ik heb een GOPRO 9 en indertijd was de stabilisatie van het beeld echt een verademing. Wat ik wel ervaar met de software is dat het beter kan. Sommige zaken zijn (nog steeds tot op heden) buggy, foto's opladen naar google drive/ google photos of onedrive is best omslachtig. Je moet die eerst downloaden via de software op de telefoon en dan verzetten naar waar je het wilt. Dan heb je alles dubbel en moet je beginnen opkuisen. Dus dat is niet ideaal. Waar de gopro het echt wel goed doet is low-light, de DJI gaat dan weer langer mee op batterij. Met de GOPRO Eveneens al tweemaal gehad dat de SD card corrupt was en alles foto's verloren, is een gekend issue die uiteindelijk opgelost is met software upgrade maar het heeft wel lang geduurd.

Voor de prijs zou ik persoonlijk met de volgende de DJI overwegen.
Misschien heeft een kennis een van deze camera's die je eens kan lenen ?

Wat mogelijks ook belangrijk is zijn accessoires. Ik heb indertijd zo'n naamloze kit gekocht met ik geloof 20 accessoires. Dat gaat van een boei, mounting pieces, mogelijkheid om de camera op je voorhoofd/helm/borst te bevestigen, etc... Ik zou niet zonder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:22
Je kan ook overwegen om op marktplaats te zoeken, er zijn genoeg mensen die zo'n actioncam kopen en 'm niet blijken te gebruiken!
Of natuurlijk vraag & aanbod! https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=Gopro

[ Voor 23% gewijzigd door HikariMisako op 31-07-2025 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 14:03
silencedkill schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:23:
Ik heb een GOPRO 9 en indertijd was de stabilisatie van het beeld echt een verademing. Wat ik wel ervaar met de software is dat het beter kan. Sommige zaken zijn (nog steeds tot op heden) buggy, foto's opladen naar google drive/ google photos of onedrive is best omslachtig. Je moet die eerst downloaden via de software op de telefoon en dan verzetten naar waar je het wilt. Dan heb je alles dubbel en moet je beginnen opkuisen. Dus dat is niet ideaal. Waar de gopro het echt wel goed doet is low-light, de DJI gaat dan weer langer mee op batterij. Met de GOPRO Eveneens al tweemaal gehad dat de SD card corrupt was en alles foto's verloren, is een gekend issue die uiteindelijk opgelost is met software upgrade maar het heeft wel lang geduurd.

Voor de prijs zou ik persoonlijk met de volgende de DJI overwegen.
Misschien heeft een kennis een van deze camera's die je eens kan lenen ?

Wat mogelijks ook belangrijk is zijn accessoires. Ik heb indertijd zo'n naamloze kit gekocht met ik geloof 20 accessoires. Dat gaat van een boei, mounting pieces, mogelijkheid om de camera op je voorhoofd/helm/borst te bevestigen, etc... Ik zou niet zonder kunnen.
Bovenstaande issues herken ik met mijn GOPRO 7 niet maar ik download de beelden op mijn laptop dat gaat waarschijnlijk beter/veiliger en sneller. Een filmpje samenstellen is dan een fluitje van een cent.
De batterij is wel redelijk snel leeg maar dat is inmiddels wel opgelost door grotere batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedkill
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 15:46
vogelmans schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Bovenstaande issues herken ik met mijn GOPRO 7 niet maar ik download de beelden op mijn laptop dat gaat waarschijnlijk beter/veiliger en sneller. Een filmpje samenstellen is dan een fluitje van een cent.
De batterij is wel redelijk snel leeg maar dat is inmiddels wel opgelost door grotere batterijen.
Klopt, ik had zover niet gedacht, dat gaat een stuk beter en stabieler werken. In mijn geval heb ik een firma laptop met GPO's die bitlocker enforcen voor alles die USB/SD card is dus is het 'normaal' om de telefoon te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben_jamin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 11:57
2dehands osmo action 4/5. Zeker als je ook binnen kart (minder licht). Thank me later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30

franssie

Save the albatross

ben_jamin schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 00:39:
2dehands osmo action 4/5. Zeker als je ook binnen kart (minder licht). Thank me later.
Heb je een voorbeeld filmpje? Kunnen we je nu al bedanken :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een goed harnas ervoor is ook handig, dan hoef je de camera niet te monteren op de kart (scheelt vibraties), moet dan wel over de overall heen.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 04-08-2025 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

De openingsvraag was al vrij summier en de Topic Starter geeft ook weinig teken van leven. Ik gooi hier een slotje op.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.