PC start niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talel
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-07 19:17
Goedemiddag!

Sinds vanochtend start mijn PC niet meer op. Gisteravond kon ik mijn PC gewoon nog gebruiken en heb ik deze normaal afgesloten. Toen ik deze vanochtend weer probeerde op te starten gebeurde er echter niets.

De RGB van mijn moederbord blijft normaliter branden wanneer de PC uit staat, maar ook deze brandde niet. Een week terug is het ook tweemaal voorgekomen dat mijn PC niet wilde opstarten, maar toen ik de kabel van de PSU er 2x opnieuw in had gedaan, startte die vervolgens toch op. Helaas werkte dit deze keer niet en start mijn PC nu helemaal niet meer op.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- De voeding opnieuw uit- en aanzetten
- De kabel uit de voeding gehaald en vervolgens 30 seconden op de aanknop gedrukt
Ik heb de PC begin dit jaar zelf in elkaar gezet en tot vorige week heb ik nooit problemen ervaren. Ook is er afgelopen nacht naar mijn kennis niks geks gebeurd. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zelf las ik op Reddit dat dit waarschijnlijk iets met de PSU te maken heeft.

Hieronder heb ik de onderdelen van mijn PC toegevoegd (alle onderdelen waren nieuw):
- ASRock X870 PRO RS WIFI moederbord
- AMD Ryzen 7 9800X3D Processor
- SAMSUNG 990 PRO 2 TB SSD
- G.Skill 32 GB DDR5-6000 Kit werkgeheugen
- Corsair RM850x (2021), 850 Watt voeding
- PowerColor Hellhound Radeon RX 7800 XT 16GB grafische kaart
- Fractal Design North midi tower behuizing

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kan goed kloppen, is wel de meest voor de hand liggende oorzaak.

Nieuwe bestellen, testen. indien het dan welk werkt bij Corsair of de leverrier een garantie claim indienen.
(corsair heeft 3 of 5 jaar garantie dacht ik )

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
https://help.corsair.com/...85-4d1f-81d9-84ab99de9c97

RM Series PSUs:
Models produced before 2019 have a 5-year warranty
Models produced in 2019 and newer have a 10-year warranty

zoals ik het lees 10 jaar garantie bij dat model

en zeer waarschijnlijk inderdaad de voeding,maar dat is dus testen met eenv andere voeding

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 28-07-2025 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Kan ook zo maar iets anders zijn zoals het moederbord. Makkelijkst zou zijn om een andere voeding in te steken, liefst zonder gpu zodat je geen grote voeding nodig hebt.

Sowieso een goed idee om de pc eens op te starten zonder gpu en alle accessoires af te koppelen. Sluit je gelijk heel wat uit.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied