Ik heb de handleiding gelezen van de laptop, en hij lijkt tot 5A 20V beperkt te zijn. Dus 100W maximaal. Het is echter nogal een energieslurper met z'n Intel 13th gen, de kans bestaat dat dat niet voldoende is. Hogere vermogens zijn pas recent mogelijk geworden, en gebruiken geen 20V meer, maar zit op 48V, zodat ze binnen de 5A grens van de kabels kunnen blijven.
Met dat gezegd loop je de kans dat als je via USB-C laad, dat je laptop in een lager powerprofile zit (heb zelf voor m'n werk workstation hetzelfde effect: USB-C laad slechts met 65W zelfs in mijn geval en in dat geval is alles... veel trager want de CPU boost niet meer, en de GPU vliegt naar een 35W power profile volgens nvidia-smi).
Dit soort laptops heeft, naar mijn mening, ook niet echt een accu, maar eerder een UPS. Totdat 48V breder doorbreekt is dit ook de reden dat barrel jacks en andere dikke DC plugs óp deze laptops zitten. Het is wat lastiger met docks, maar zonder 'bijzondere' iteraties in USB-PD of thunderbolt, en het feit dat een laptop chassis los van de metriek van performance/watt afhankelijk van dikte altijd ongeveer maximaal 300w thermisch vermogen kan wegduwen, zal je blijven zien dat laptops A) trager zijn dan PC's, en

veeleisend zijn qua aansluitingen (geloof me, thunderbolt80gbit, display/data, én 240W in één kabel is niet met €8 op te lossen bij de Action).
Ik heb in mijn workstation carrière aanvaard dat ik doorgaans tenminste twee plugjes nodig heb, en dat het nog niet snel genoeg is. Zelfs nu de snelheid/watt race lekker gaat (en zeker AMD en Apple erg dicht bij elkaar zitten) blijf ik altijd die max weer vol krijgen. Vroeger op een HP-Z-book met een soort van "cartridge" docking station, nu tijdelijk even met USB-C en de custom power connector.
USB-C Thunderbolt is echter nogal fragiel dus naast kabels van €60 (en dat zijn de goedkopen) heb je dat je PCI-E er overheen ramt, en USB, en beeldscherm, en 240W, dus een verkeerd moment "kat aan kabel" en je kan kernel panicken op het feit dat je 3d-pointing device ineens disconnect, of tegelijk de ethernet verbinding waardoor je je database verbinding kwijt bent..
Ik hoop dat workstations dit gaan ondersteunen:
pas dan zal ik met high-end laptops alles over één kabel willen doen.