TV scherm valt uit - afbeelding programma blijft staan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Delta, glasvezel, TV, Amino Amigo 7X ontvanger
De laatste tijd nogal eens wat probleempjes.
Een daarvan is dat, bij het overschakelen van de ene zender naar de andere, de TV gewoon uitvalt.
Een schimmige afbeelding van de uitzending blijft staan.
Opnieuw opstarten lost het probleem op.

Weet iemand hoe, laten we zeggen, de 'technische benaming' van zo'n afbeelding luidt?
Vergeefs gezocht op Internet, misschien bestaat er simpelweg geen naam voor.

Thanks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcjH7XElE_tKsYYu6i-6WhlCQ_k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7hj2t9yaulh9sI4gTinNmQN6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u00f5xiU7y_Be7SHOwmF7pHzQJE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OWmqFVotkhev4o7rBb3CFkC5.png?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Ghosting?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
Geen idee, ik had daar ook aan gedacht en naar gekeken, maar dat is het volgens mij niet.
Dat schijnt te maken te hebben met Interlaced, deinterlaced?
(Met beelden vlak naast elkaar, of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
Image retention?

Je zegt niet wat voor TV je hebt, en vooral wat voor paneel: OLED, LED, PLASMA.

Als je TV uitvalt verwacht ik een zwart scherm. Zolang je beeld hebt is het paneel verlicht, dus is je TV niet uitgevallen.

Wat gebeurt er als je een andere TV op de Amino aansluit? En andersom (even met de TV naar de buren) als je de TV op een andere Amino aansluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:09
Lijkt me eerder een probleem met je Amino Amigo 7X TV ontvanger
De TV geeft alleen beeld weer wat door de TV ontvanger wordt doorgegeven.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

GarBaGe schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:04:
Lijkt me eerder een probleem met je Amino Amigo 7X TV ontvanger
De TV geeft alleen beeld weer wat door de TV ontvanger wordt doorgegeven.
Dat zou @tww62 kunnen testen: als het beeld wegvalt, verander dan eens op de tv (!, niet op/via de mediabox) bijvoorbeeld het volume. Zie je dan op normale sterke in beeld het volume balkje lopen? Dan is het zeker weten de mediabox.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tww62
  • Niet online
In dit geval gaat het om een OLED tv (Philips 65OLED908/12")
Ik vermoed dat het met de ontvanger te maken heeft. Het komt ook voor je van zender wisselt en er een melding komt van "Fout bij laden video".
Heb gemerkt dat dit over algemeen voordoet wanneer de EPG bij datum/tijd/titel en omschrijving alleen grijze balken toont.
Dan kan de STB de gegevens niet laden en krijg je die melding.
Wanneer je (als voorbeeld) naar NPO1 kijkt en je drukt op de voorkeurtoets voor NPO2 en bij NPO2 ontbreken die gegevens, dan krijg je die melding.

Ik heb meerdere malen meegemaakt je de STB niet eens uitgeschakeld krijgt via de afstandsbediening.
Van de stroom afhalen is de enige oplossing. De adapter zit nu op zo'n stekker met een schakelaar, wel zo makkelijk, kon er moeilijk bij.

Delta heeft de STB al een keer gereset.

Er is iemand hier in de flat bij wie de TV soms, zomaar, in de nacht aangaat. Ze wordt wakker van het geluid.
Ze haalt nu de stekker er maar uit, iedere avond.

Rare dingen, je zit naar NPO1 te kijken en je krijgt ineens Veronica. Huh!?
Je gaat terug naar NPO1. Geen geluid.
Je probeert het 'speakertoetsje' op de afstandsbediening een paar keer.
TV gaat uit.

Het kan gewoon dagenlang goed gaan, het zijn dingen die zomaar ineens gebeuren.

@Reptile209 Dat van volume zal ik zeker proberen. Met de AB van de Philips bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Ja, van de TV en dus niet van de mediabox (want die komt dan binnen via het zelfde signaal als het beeld). Of gebruik de tiptoetsen die meestal op de rand van de tv zitten. Iig direct de tv aansturen, niks anders.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier en Amino 7 gebruiker. Al twee jaar gebruik ik m en bijna 2 jaar gedoe mee gehad. Delta heeft het probleem erkend en op e achtergrond is er heel wat gedaan.

Vooral als ik YouTube heb gebruikt, is het aftellen tot de amino vastloopt. Laatste maanden lijkt het goed te gaan.

Quick fix is stekker er erg en er weer in.
Long term fix is dat je Delta belt en zij de ontvanger voorzien van software update en reset (dat gaat niet automatisch blijkbaar???)
Houd er rekening mee dat je wat vaker aan de telefoon hangt.

Ze gaan je vragen om de ontvanger direct met een kabel aan het modem te hangen, dus test dat eerst eens. Zal waarschijnlijk geen soelaas bieden, maar het is een vinkje.

Modem resetten, ontvanger resetten, allemaal vinkjes.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1