Hoi Tweakers!
Ik kan jullie expertise goed gebruiken.
Ik woon in een huis met twee verdiepingen (boven de begane grond) en een vrij ruime tuin. Rondom het huis hangen Eufy-camera’s (wifi + zonnepaneel gevoed), dus goede dekking - zowel binnen als buiten - is voor mij essentieel.
Om die reden wil ik investeren in een goed mesh-systeem, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
De situatie nu:
In de technische ruimte (beneden) hangt mijn Odido-router, aangesloten op een Netgear GS108 switch (unmanaged).
Die switch voorziet via UTP de volgende plekken van verbinding:
De woonkamer
Mijn kantoor
De technische ruimte op de tweede verdieping (waar alle zonnepaneel-hardware zit)
Wat ik wil:
Ik zoek een mesh-opstelling met dekking op:
De begane grond, zodat mijn HUE hub verbinding kan maken. Ik dacht bekabeld aan een mesh unit die de verbinding uit de lucht plukt? (geen UTP aansluitingen aan de achterkant van het huis)
De eerste verdieping
De tweede verdieping (bekabeld mogelijk!)
De tuin (voor camera's en slimme lampen)
Ik verwacht dat ik de volgende opstelling nodig heb:
1 node bij de pui, voor bereik in de tuin (geen UTP beschikbaar → moet draadloos backhaulen)
1 in de technische ruimte beneden (bekabeld)
1 op de eerste verdieping (ook draadloos)
1 op de tweede verdieping, waar ik wel UTP heb, dus deze kan bekabeld worden aangesloten
Ik kijk zelf naar TP-Link-systemen, met name de Deco X50 en BE25, maar ik twijfel wat in mijn situatie het meest geschikt is, vooral vanwege de mix van bekabeld en draadloos backhaul en het belang van stabiel bereik in de tuin.
Oh, en heb ik mijn Odido router nog nodig? Of kan ik ik die wegdoen en de TP-link units eventueel als router gebruiken?
Ik heb ook een eenvoudige schets van mijn netwerk en huisindeling toegevoegd.
Alle feedback en suggesties zijn meer dan welkom,
alvast bedankt! ❤️
Ik kan jullie expertise goed gebruiken.
Ik woon in een huis met twee verdiepingen (boven de begane grond) en een vrij ruime tuin. Rondom het huis hangen Eufy-camera’s (wifi + zonnepaneel gevoed), dus goede dekking - zowel binnen als buiten - is voor mij essentieel.
Om die reden wil ik investeren in een goed mesh-systeem, maar eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.
De situatie nu:
In de technische ruimte (beneden) hangt mijn Odido-router, aangesloten op een Netgear GS108 switch (unmanaged).
Die switch voorziet via UTP de volgende plekken van verbinding:
De woonkamer
Mijn kantoor
De technische ruimte op de tweede verdieping (waar alle zonnepaneel-hardware zit)
Wat ik wil:
Ik zoek een mesh-opstelling met dekking op:
De begane grond, zodat mijn HUE hub verbinding kan maken. Ik dacht bekabeld aan een mesh unit die de verbinding uit de lucht plukt? (geen UTP aansluitingen aan de achterkant van het huis)
De eerste verdieping
De tweede verdieping (bekabeld mogelijk!)
De tuin (voor camera's en slimme lampen)
Ik verwacht dat ik de volgende opstelling nodig heb:
1 node bij de pui, voor bereik in de tuin (geen UTP beschikbaar → moet draadloos backhaulen)
1 in de technische ruimte beneden (bekabeld)
1 op de eerste verdieping (ook draadloos)
1 op de tweede verdieping, waar ik wel UTP heb, dus deze kan bekabeld worden aangesloten
Ik kijk zelf naar TP-Link-systemen, met name de Deco X50 en BE25, maar ik twijfel wat in mijn situatie het meest geschikt is, vooral vanwege de mix van bekabeld en draadloos backhaul en het belang van stabiel bereik in de tuin.
Oh, en heb ik mijn Odido router nog nodig? Of kan ik ik die wegdoen en de TP-link units eventueel als router gebruiken?
Ik heb ook een eenvoudige schets van mijn netwerk en huisindeling toegevoegd.
Alle feedback en suggesties zijn meer dan welkom,
/f/image/OEC4kbJLuTaV3K6aYieJNH4c.png?f=fotoalbum_large)