Toon posts:

Een Geforce2 GTS vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon even een vraagje om te kijken wat jullie er van denken. Ik heb vandaag me Voodoo5 verkocht en er een GeForce2 GTS (Asus V7700 Deluxe) voor in de plaats gezet.
Nu vind ik Tactical Ops best een leuk spelletje dus ging ik dat maar eens spelen met mijn nieuwe kaart. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Framerate me bagger tegenvalt , niet dat het onaanzienlijk is maar ik heb meestal iets rond de 60 fps en dat met de Via 4in1 drivers van mijn moederbord cd en de Asus V7700 drivers van de cd die bij de kaart zat. Voor de rest heb ik alle instellingen van Asus gewoon default gelaten alleen de Vsinc heb ik uit gezet. Als ik de hardware antialliasing balk verschuif dan word het alleen maar hopelozer , maakt trouwens niet uit welke kant op ... beetje weird. dan heb ik ong 10 fps .. dat lijkt me erg weinig. Alle andere settings heb ik nog niet aan gezeten.

Mijn systeem is :
Asus A7V133 bios 1005
AMD t-bird 900 braaf @ 900 ;)
512mb pc133
Asus V7700 deluxe
Creative Soundblaster live
30 GB maxtor hd ATA100 7200rpm
cd rom
cd schrijver
win98SE eng

Ik heb ook al wat andere posts gelezen over de V7700 en daar werd iets gezegd over voedingen en USB spullen.
Ik heb een 300Watt voeding, een usb scanner, usb intelli mouse explorer en een logitec quikcam traveller. Misschien heeft dat er iets mee te maken ???

Graag info die me iets verder kan helpen in de strijd tegen de frames per sec. , zodat ik de kaart niet terug hoef te brengen omdat hij niet presteert in mijn systeem.

Verwijderd

gewoon je systeempje lekker schoon installeren, zo te horen zit je nog met alle ouwe zooi in je register, en vergeet niet dat in lagere resoluties, zeg maar globaal tot 768x1024 je processor eerder de bottle neck is vanwege het aanleveren van poligoon setup's, dus probeer nog eens te benchen op wat hogere resoluties.

rgz

MASH
Op maandag 17 september 2001 21:15 schreef DeGeXte het volgende:
Gewoon even een vraagje om te kijken wat jullie er van denken. Ik heb vandaag me Voodoo5 verkocht en er een GeForce2 GTS (Asus V7700 Deluxe) voor in de plaats gezet.
Nu vind ik Tactical Ops best een leuk spelletje dus ging ik dat maar eens spelen met mijn nieuwe kaart. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de Framerate me bagger tegenvalt , niet dat het onaanzienlijk is maar ik heb meestal iets rond de 60 fps en dat met de Via 4in1 drivers van mijn moederbord cd en de Asus V7700 drivers van de cd die bij de kaart zat. Voor de rest heb ik alle instellingen van Asus gewoon default gelaten alleen de Vsinc heb ik uit gezet. Als ik de hardware antialliasing balk verschuif dan word het alleen maar hopelozer , maakt trouwens niet uit welke kant op ... beetje weird. dan heb ik ong 10 fps .. dat lijkt me erg weinig. Alle andere settings heb ik nog niet aan gezeten.

Mijn systeem is :
Asus A7V133 bios 1005
AMD t-bird 900 braaf @ 900 ;)
512mb pc133
Asus V7700 deluxe
Creative Soundblaster live
30 GB maxtor hd ATA100 7200rpm
cd rom
cd schrijver
win98SE eng

Ik heb ook al wat andere posts gelezen over de V7700 en daar werd iets gezegd over voedingen en USB spullen.
Ik heb een 300Watt voeding, een usb scanner, usb intelli mouse explorer en een logitec quikcam traveller. Misschien heeft dat er iets mee te maken ???

Graag info die me iets verder kan helpen in de strijd tegen de frames per sec. , zodat ik de kaart niet terug hoef te brengen omdat hij niet presteert in mijn systeem.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-08 18:19

Hu9o

Schokkend

Welke detonator drivers heb je? de nieuwste zijn 21.81
Misschien dat dit nog iets helpt?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Heb je de andere kaart al geselecteerd in UT >???

die vodoo draait namelijk op 3dfx en de Geforce niet

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Via drivers misschien herinstalleren op "turbo mode" . Anders toch lekker Winblows opnieuw. :) dat werkt meestal ook goed..

good luck

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ik heb ook een geforce 2 gts en mijn fps is ook super bagger! met unreal soms 30 fps! Sommige mensen met de zelfde kaart (niet getklockt net als ik) halen de 130 wel... |:(

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
http://www.rivastation.com/vgacharts.htm

Voodoo5 is trouwens de beste kaart voor UT. UT is heavily Glide optimized.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de computer al meerdere malen opnieuw geinstalleerd (format c enzo), wat ik nog niet geprobeerd heb is ff nieuwe detonator drivers te installeren

de via drivers had ik al op normal en/of op turbo geinstalleerd, maakt geen verschil ofzo :?

ik heb ook het gevoel dat die via drivers niet goed geinstalleerd worden ofzo, als ik die dingen installeer, en ik reboot, vind hij soms 2 nieuwe appraraten, en soms 3, hij moet er toch 4 vinden??

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Op dinsdag 18 september 2001 14:09 schreef DeGeXte het volgende:

de via drivers had ik al op normal en/of op turbo geinstalleerd, maakt geen verschil ofzo :?
hmm ja dat wil ik ook wel ff weten..
maakt het verschil dan..?? normal of turbo mode?

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeuren hier hele vreemde dingen..
Ik heb in mijn bios de instelling "OS pnp" op yes gezet wat voorheen dus op no stond. Daarna heb ik de via4in1 drivers nog eens geinstalleerd en er was geen verschil. weer vind de pc maar 2 apparaten ipv 4.
Ik werk toevallig in een pc-winkel en nu kan ik me herinneren dat na het installeren van de via4in1 driver de pc twee keer vroeg om een bestand wat je dan zelf aan moest geven waar ze staan ... dat waren Viamach.inf en Viagart.??? bij mij vraagt me pc dat nooit.. :(

Het is btw nu alleen maar erger geworden, nu heb ik met de asus instellingen op default maar 19 fps , dan speel ik TO op 1280x1024x32 en in Direct3D. Mijn kaart kan toch sneller ????? ja toch ???

Verwijderd

Als je kaart warm wordt gaat ie ook slechter presteren. Dus kijk even of dit misschien het geval is

Verwijderd

windhoos eropnieuw op doen, als het dan nog is post het dan hier.

had ik namelijk ook toen ik m'n TNT2tje kocht, eerst deed ie het niet, windows erop nieuw op, en toen deed ie het.
(had hiervoor nog een kaartje wat geen OpenGL of Direct3D kon! :D )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de hele boel er weer af geflikkert, en winddoos weeeeeeer opnieuw erob , ik heb van mijn asus moederbord de via 4in1 drivers geinstalleerd versie 2.24(2) , bij downloads.com heb ik versie 2.31 gezien maar de site van via lag plat dus geen download, dan erbij is me chello connectie weer eens supertraag vandaag !!:Z :Z :Z
Back to the point, ik ga zometeen die asus drivers voor de V7700 weer eens installeren en dan probeer ik het no maar een keer. Btw weet iemand een progje om direc3D te testen , ik heb alleen unreal Tournament , bij andere games weet ik niet hoe ik de fps in beeld kan krijgen. :(
Als ik het allemaal niet aan de praat krijg wat zou dan een goed alternatief zijn voor de V7700 ???? :'(

Whaaaaaaaaaaaa, bij UT heb ik 60 a 70 fps en bij TO nog geen 30 ..... wat is dit ??? :r

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3DMark2000 een keer laten draaien op me systeem...

Ik scoorde 6820 ik weet bij god niet of dat veel of weinig is maar ik hoop dat iemand me kan vertellen of het dan normaal is dat ik zo'n lage framerate haal bij TO

en zijn er nog andere games waarbij je de fps in het beeld kunt zien ???
Pagina: 1