Toon posts:

Email ontvangen op 2 PC's met één account?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje:

ik heb één email adress en dus ook één account, maar ik wil zowel thuis als op het werk email kunnen ontvangen. Probleem is echter dat als je een bericht eenmaal op een pc hebt binnengehaald, het niet meer naar de andere pc gestuurd word.. Een serieus probleem: stel ik ben er niet en een collega verwijderd een bericht dat voor mij bestemt was dan krijg ik dat dus nooit te zien... :(

Is hier een oplossing voor???

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Ik vermoed een eigen mailserver.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zorg dat op je werk de optie 'leave mail on server' oid aan staat. Dan kun je wel je mail lezen op je werk, maar blijft het ook op de mail server staan zodat je het thuis nog een keer kunt ophalen.

[edit] Niet hier ff in nederlandse outlook gekeken

Extra -> Acounts -> Mailacount selecteren -> Eigenschappen -> geavanceerd -> bezorging -> Een kopie van berichten op server laten

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
oké...

bedankt voor de snelle reactie.

werkt dit ook als men op het werk geen eigen mailserver heeft, maar gewoon verzend en ontvangt via de server van de ISP?

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 21:29 schreef nssn het volgende:
oké...

bedankt voor de snelle reactie.

werkt dit ook als men op het werk geen eigen mailserver heeft, maar gewoon verzend en ontvangt via de server van de ISP?
Prima, doe ik ook met mijn prive email op mijn laptop. Op mijn laptop haalt ie slechts een kopie op.
Let wel op wat je bij smtp server invult. Dat ligt vaak wat anders omdat veel isp's het niet pikken als je mail via hun smtp server verzend zonder van hun verbinding gebruik te maken.

Verwijderd

Topicstarter
prima... bedankt
Pagina: 1