Probleem met opnieuw opstartende iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 21:04
Ik heb een (naar mijn idee) vreemd probleem met mijn iPhone die ik zakelijk gebruik. Dit probleem doet zich nu al 1,5 jaar voor. Het volgende is het geval:

Als ik op vakantie ga dan zet ik mijn bedrijfs Whatsapp op een automatische replay dat als iemand mij appt ze direct een berichtje krijgen dat ik op vakantie ben. Daarnaast zet ik automatisch doorschakelen naar kantoor aan als mensen mijn mobiel bellen. Ik leg de iPhone in de lader als ik ga en laat hem daar mijn hele vakantie aan thuis aan liggen. Echter nu heb ik al 3 vakanties gehad dat als ik thuis kwam dat hij zichzelf opnieuw heeft opgestart. Hierdoor ben ik niet meer ingelogd op de telefoon en heeft hij geen verbinding met het netwerk. Hierdoor krijgen bellers mijn voicemail en krijgen ze geen automatische replay via Whatsapp want daarvoor moet de telefoon aan staan. Nu dacht ik dat dit misschien aan het doorschakelen naar de kantoortelefoon zou kunnen komen. Dus besloot ik deze vakantie dat niet aan te zetten. Echter kom ik net thuis en is de telefoon in mijn vakantie weer zelf opnieuw opgestart.

Wat zou dit kunnen zijn? Googlen levert mij niet het antwoord….

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Automatische update waarschijnlijk, die zorgen soms voor opnieuw opstarten. Heb ik ook weleens met mijn iPad.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:32
Als je de iPhone meer dan 48 uur niet unlocked gaat hij op slot. Je moet dan de code opnieuw invullen, Face ID e.d. werken niet meer. Dat kan lijken alsof hij opnieuw is gestart.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph14a867ae/ios

Waarom doorschakelen dan niet meer werk moet je misschien even aan support vragen.
Je kunt dit ook bij de provider regelen, dan kun je de iPhone uitzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 27-07-2025 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Diederik schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:06:
Automatische update waarschijnlijk, die zorgen soms voor opnieuw opstarten. Heb ik ook weleens met mijn iPad.
Dat dacht ik dus ook. Echter na 4 keer precies in mijn vakantie geloof ik dat niet meerr :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
jeroen3 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:19:
Als je de iPhone meer dan 48 uur niet unlocked gaat hij op slot. Je moet dan de code opnieuw invullen, Face ID e.d. werken niet meer. Dat kan lijken alsof hij opnieuw is gestart.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph14a867ae/ios

Waarom doorschakelen dan niet meer werk moet je misschien even aan support vragen.
Je kunt dit ook bij de provider regelen, dan kun je de iPhone uitzetten.
Klink in eerste instantie erg aannemelijk. Maar hij vraagt telkens als ik thuis kom om de code van de sim…. Dat haal ik naar mijn idee niet uit de uitleg in jouw verwijzing op de site van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als die zakelijke iPhone middels MDM (bijv. Intune) beheerd wordt vanuit je werkgever dan zou ik éérst daar eens gaan vragen naar het exacte beleid wat ze hanteren / nastreven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:47
Kan het zijn dat de telefoon oververhit raakt en daardoor zichzelf uitzet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geen (volledige) verklaring voor je probleem in de afgelopen 1,5 jaar, maar sinds iOS 18 reboot een iPhone als deze 72 uur niet is geunlocked.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Daedalus ah daar kwam die 6.5 dag vandaan in de documentatie. Dat is inmiddels dus 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:34:
Als die zakelijke iPhone middels MDM (bijv. Intune) beheerd wordt vanuit je werkgever dan zou ik éérst daar eens gaan vragen naar het exacte beleid wat ze hanteren / nastreven.
Nee dat wordt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Archer_VC10 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:35:
Kan het zijn dat de telefoon oververhit raakt en daardoor zichzelf uitzet?
Zou kunnen. Maar deze week was het niet perse heet en afgelopen keer toen ik op vakantie was was het winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Daedalus schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:36:
Geen (volledige) verklaring voor je probleem in de afgelopen 1,5 jaar, maar sinds iOS 18 reboot een iPhone als deze 72 uur niet is geunlocked.
Dit klinkt mij dan wel weer erg aannemelijk. Kun je dit op een of andere manier forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Sunri5e schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:07:
[...]

Dit klinkt mij dan wel weer erg aannemelijk. Kun je dit op een of andere manier forceren?
Niet dat ik weet, zeker ook omdat dit niet een officieel gedocumenteerde functie is.

Heb je iets van een SIM PIN aanstaan? Normaal gesproken zou je iPhone na een reboot verbinding maken met 4G/5G zonder dat je hoeft te unlocken, tenzij er een SIM PIN o.i.d. staat ingesteld. Of bedoel je wat anders met "het netwerk"?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Daedalus schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:19:
[...]
Niet dat ik weet, zeker ook omdat dit niet een officieel gedocumenteerde functie is.

Heb je iets van een SIM PIN aanstaan? Normaal gesproken zou je iPhone na een reboot verbinding maken met 4G/5G zonder dat je hoeft te unlocken, tenzij er een SIM PIN o.i.d. staat ingesteld. Of bedoel je wat anders met "het netwerk"?
Ja ik heb de PIN sim aanstaan. Wellicht handig om gewoon alle codes er tijdelijk af te halen als ik op vakantie ben. Dan kan hij opnieuw opstarten wat hij wil en start hij altijd weer volledig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Automations stoppen met werken tot het toestel wordt ontgrendeld, dus je toestel komt wel weer "online" als je de sim-pin eraf haalt maar functies in apps kunnen nog steeds stoppen met werken tot de iPhone code wordt ingegeven, als de iPhone geen code heeft (wat je überhaupt niet moet willen natuurlijk) dan moet je alsnog omhoog vegen om te unlocken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Donstil whataspp for business zal die automatische reply toch wel op hun server regelen mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
jeroen3 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 11:59:
@Donstil whataspp for business zal die automatische reply toch wel op hun server regelen mag ik hopen?
Geen idee, ik gebruik geen Whatsapp.
Maar als het Server side geregeld wordt waarom moet de iPhone dan online zijn?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1