Xbox naar tv door 19mm buis( HDMI mini?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Ik zou graag mijn voor mijn Xbox Series X een hdmi kabel in de muur wegwerken. De standaard HDM kabel past niet door een 19mm buis door de grootte van de HDMI zelf

Nu zie ik ook HDMI mini to HDMI kabels. Mijn idee was om dan het HDMI gedeelte in de Xbox te pluggen en de kabel met hdmi mini door de buis naar de tv. Dan een hdmi mini to HDMI connector erop en die aansluiten op de Tv.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?
Andere ideeën zijn uiteraard welkom.

Uitgangspunt blijft wel dat ik de kabel in de muur wil wegwerken.zodat ik geen koof hoef te maken tussen het tv meubel en mijn zwevende TV

[ Voor 3% gewijzigd door profox1977 op 27-07-2025 14:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Groter maatje buis nemen.

Rechthoekig is eigenlijk het beste, bijvoorbeeld deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Inderdaad, vooral omdat je uiteindelijk wellicht méér dan 1 kabel erdoor wil laten lopen. Stel je voor in de toekomst neem je een Playstation of Switch erbij, of wellicht een Media Center.
Dan is je hele inbouwbuis zinloos en heb je alsnog een kabel over de muur lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Let wel op dat je mogelijk een bepaalde kwaliteit HDMI kabel wilt gebruiken met bepaalde kwalitatieve stekkers. Je hebt nu een XSX, die "maar" 40GBps doet (terwijl HDMI tot 48 gaat), maar meer/hoger komt er aan en dat is zeker nuttig als je ooit iets wilt aansluiten wat meer refresh rate, meer kleur, meer HDR-metadata, en audio ondersteunt.

Zoals eerder gezegd werd: grote buis/kanaal.

Mocht dat niet kunnen, dan is optisch mogelijk. Je hebt van die optische HDMI kabels waar je de kabeleindjes van kan los draaien, zodat je de optische kabel door de muur kan leggen (en bovendien geen probleem met afstanden hebt want optisch, lengte is moordend voor HDMI). Ik heb geen tijd om te googlen naar een 48GBps geschikte variant, maar het is een richting.