Base wallet naar base Scan verkeerde overboeking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 09-09 21:57
Goedemiddag,

Per ongeluk heb ik van base wallet naar basesan wat eth overgeschreven.
Ik kom er met geen mogelijkheid achter of dit is terug te halen.
Als ik op base Scan inlog zie ik wel het bedrag staan maar geen optie tot overboeken.

Is er iemand die hier raad mee weet?
Mijn dank is zeer groot.

Vriendelijke groet, Dirk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Stuur eens je TXID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgjP9JBtSJ6zVyV8tkgZuTLlSJs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SSOI6i2U4wZcxwsNP7xGIBqp.png?f=fotoalbum_large

Dat zou deze moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:28

knakworst

Get more sats!

Keurig aangekomen op:

0xF6AAF235d3C76b5c4B054Edf3a5120b749Ea3064

https://basescan.org/addr...c4b054edf3a5120b749ea3064

Is dat je eigen non-custodial wallet? Dan zijn je coins gewoon van jou en is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Nu online
Zag je DM maar zo te zien heb je het al gevonden :)

F4F8 is de wallet waarmee je de transactie hebt verstuurd.

Heb je toegang tot de wallet eindigend met 3064?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
Ik zou niet weten hoe ik dat kan controleren , als ik inlog bij base Scan zie ik wel de overboeking staan.

Iniedergeval bedankt voor de hulp tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:28

knakworst

Get more sats!

dirk87 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 15:58:
Ik zou niet weten hoe ik dat kan controleren , als ik inlog bij base Scan zie ik wel de overboeking staan.

Iniedergeval bedankt voor de hulp tot zover.
Waar heb je bedacht over te maken naar 0xF6AAF235d3C76b5c4B054Edf3a5120b749Ea3064.

Het is wel een bestaande wallet maar nul transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
Ik wou hem overmaken naar btc direct om via daar naar de uiteindelijke rekening te gaan.
Had de juiste code gekopieerd en dacht deze automatisch was ingevuld bij de overschrijving vanuit de base wallet.
Toen bleek die naar het adres van bovenstaande te zijn gegaan ipv naar btc direct.

Erg stom om niet goed op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
Hij lijkt deze automatisch geselecteerd te hebben als ik nu kijk wat er gebeurd.

Zou ik hier dan op 1 of andere manier bij kunnen komen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7AaSSnT3jcja-DCJ9ao0RHfhcs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yOGoISnCmdK5rdtm8DIMz9HU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SdHCdxYZARlC1Z3rFRkO7wi89Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oOaXQiIdQLC1FJPdQXG95aZ6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Nu online
dirk87 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 16:32:
Hij lijkt deze automatisch geselecteerd te hebben als ik nu kijk wat er gebeurd.

Zou ik hier dan op 1 of andere manier bij kunnen komen ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als 3064 het wallet adres van BTCdirect is dan moet het:

Òf in je account daar staan.

Òf het is een account van BTCdirect en dan moet je ze even contacteren en het hele verhaal uitleggen dan sturen ze de funds daarna wel naar je toe.

De laatste afbeelding toont trouwens dat je een nieuwe transactie er naar toe wilt doen maar dan via het ETH netwerk?

Hoe kom je eigenlijk aan dat 3064 adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk87
Dit was om te laten zien waar het naartoe gaat, hier was de vorige ook naartoe gegaan ipv naar btc direct.
Dus dat blijkt een eth account ?
Dat nummer stond er automatisch in bij de overboeking via base wallet. Ik dacht dus dat hij het nummer van het klembord had gebruikt maar dat was niet het geval.

Snap er steeds minder van ::)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Nu online
dirk87 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 18:28:
Dit was om te laten zien waar het naartoe gaat, hier was de vorige ook naartoe gegaan ipv naar btc direct.
Dus dat blijkt een eth account ?
Dat nummer stond er automatisch in bij de overboeking via base wallet. Ik dacht dus dat hij het nummer van het klembord had gebruikt maar dat was niet het geval.

Snap er steeds minder van ::)
Aha op die manier!

Ethereum en Base gebruiken hetzelfde wallet adres, maar dat terzijde.

Maar als je zelf niet de wallet eindigend met 3064 hebt aangemaakt en hier ook geen seed phrase/private key van hebt, dan zijn de funds naar alle waarschijnlijkheid verloren.

Zoals @knakworst al aangaf is het een nieuw wallet address met slechts 1 transactie, die van jou.

Wat gebeurd kan zijn, is dat je een nieuw account hebt aangemaakt via je wallet provider (Coinbase, Metamask?) welke valt onder je huidige seed phrase van wallet eindigend met F4F8.

Geen ervaring met Coinbase, maar je kunt via Metamask je F4F8 wallet toevoegen middels je seed phrase en dan op 'add account' klikken tot de wallet eindigend met 3064 verschijnt (mocht je inderdaad per ongeluk bovenstaande hebben gedaan).
Pagina: 1