Hoi allen,
Mijn vriendin wil graag voor het eerst een pc zelf gaan bouwen (ze komt van Imac af)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze is op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ze kan gamen (dit zijn oude en wat nieuwere games) Zeker niet alles hoeft op max. settings te draaien. Denk aan Split Fiction, Guild wars 2, little nightmares 2/3 e.d.
Daarnaast gaat de pc ook regelmatig gebruikt worden voor administratie, Indesign, internetten / youtuben, excel, word, en een beetje web design.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag zitten we nu op een bedrag tussen de 1000 en 1100 euro voor alleen de pc componenten, windows 11 en randapparatuur zijn geregeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, windows 11 en de rest van de randapparatuur zijn geregeld.
Wat we in ieder geval vast hebben staan is de omkasting. Dit zal wat ons betreft niet meer wijzigen
Dat is de: Lian Li A3-mATX Wood Edition White Behuizing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. De onderdelen gaan we waarschijnlijk afhalen bij Azerty:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst de wat betere merken; Asus, MSI, Corsair, Kingston.
Voor de videokaart gaat de voorkeur uit naar Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een micro ATX pc met de beste bang voor de buck
in de Lian Li A3-mATX Wood Edition.
- Het moederbord moet wel WIFI hebben.
- Liefst geen RGB kleuren, de kast heeft ook geen glazen paneel, ook niet gewenst.
- Kleuren van de componenten mag zwart of wit / geen voorkeur.
Ga je overklokken?
Te weinig verstand van, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties? En kunnen alle componenten zo met elkaar overweg?
Mvg, Marvin
Mijn vriendin wil graag voor het eerst een pc zelf gaan bouwen (ze komt van Imac af)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze is op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ze kan gamen (dit zijn oude en wat nieuwere games) Zeker niet alles hoeft op max. settings te draaien. Denk aan Split Fiction, Guild wars 2, little nightmares 2/3 e.d.
Daarnaast gaat de pc ook regelmatig gebruikt worden voor administratie, Indesign, internetten / youtuben, excel, word, en een beetje web design.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat betreft een maximum bedrag zitten we nu op een bedrag tussen de 1000 en 1100 euro voor alleen de pc componenten, windows 11 en randapparatuur zijn geregeld.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, windows 11 en de rest van de randapparatuur zijn geregeld.
Wat we in ieder geval vast hebben staan is de omkasting. Dit zal wat ons betreft niet meer wijzigen
Dat is de: Lian Li A3-mATX Wood Edition White Behuizing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. De onderdelen gaan we waarschijnlijk afhalen bij Azerty:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14600K Boxed | € 204,99 | € 204,99 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME B760M-A WIFI | € 139,- | € 139,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 5060 8G GAMING OC | € 324,- | € 324,- |
1 | Behuizingen | Lian Li & DAN Cases A3-mATX Wood Edition White | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 32,55 | € 32,55 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 109,- | € 109,- |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 II | € 103,05 | € 103,05 |
1 | Interne SSD's | Samsung 990 EVO Plus 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
Totaal | € 1.077,39 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst de wat betere merken; Asus, MSI, Corsair, Kingston.
Voor de videokaart gaat de voorkeur uit naar Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Een micro ATX pc met de beste bang voor de buck
- Het moederbord moet wel WIFI hebben.
- Liefst geen RGB kleuren, de kast heeft ook geen glazen paneel, ook niet gewenst.
- Kleuren van de componenten mag zwart of wit / geen voorkeur.
Ga je overklokken?
Te weinig verstand van, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties? En kunnen alle componenten zo met elkaar overweg?
Mvg, Marvin