Regendoucheglijstang 20mm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-09 13:11
In onze regendouchestang zit een klein gaatje waardoor we deze moeten vervangen.

In onze badkamer heeft de vorige eigenaar helaas bedacht om een thermostaatkraan op te hangen met daarboven een regelaar met een planchet eraan vast.

De douchestang van 20mm schuif je in de regelaar en draait deze vervolgens vast met 3/4 moer. De regelaar heeft dus 3/4 buitendraad met een binnendiameter van 20,5mm waardoor de stang er dus in past.

Nu zoek ik een vervangende regendouche set maar ik vind eigenlijk alleen maar stangen van 22mm en dat past dus niet. Daarnaast lijkt alles een 1/2" aansluiten te hebben. Heeft iemand een idee voor een verloop of een andere oplossing?

De woning gaat bijna in de verkoop en wil het gewoon netjes oplossen tegen niet al te hoge kosten. Als ik de regelaar ook vervang dan blijft er een gat in de muur achter vanwege de planchet die eraan vast zit... 🙄 De douche is verder netjes en hoeft in principe niet vernieuwd te worden.

Regelaar met planchet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eMAt7qoLAmLx_LFj0paJN-im9Jc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l5qnZNJCAPNoClRMFgsexW0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:09
Ik snap er niks van... Je kan beter even wat meer fotos posten die wat beter overzicht geven van de situatie.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Kan je niet veel beter het gaatje dicht maken?
Ik bedoel, waarom een compleet nieuwe set kopen wanneer de oude nog gewoon functioneert?
Ik verwacht (heb er niet op gezocht) dat er wel ergens een soort zelfklevende folie te koop is waarmee je dit kunt fixen. Tenslotte lijmen ze tegenwoordig ook vliegtuigonderdelen aan elkaar, en die lekken ook niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Makrolon schreef op zondag 27 juli 2025 @ 10:51:
Ik snap er niks van... Je kan beter even wat meer fotos posten die wat beter overzicht geven van de situatie.
Misschien dat deze afbeelding het duidelijker maakt... Kortom ik zoek een nieuwe regendouche stang van 20mm zodat die in de bestaande regelaar past.

Ik vind alleen maar 22mm regendouche stangen met een 1/2" aansluiting en dat past dus. Deze aansluiting is 3/4 en er past een stang in van 20mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3yehozqfKDRDNWpjpu1-fjFh4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SSqyGR8nAY9VjPlV8KRAQtXL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotenx
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-09 17:20
Wollie91 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:16:
[...]

Misschien dat deze afbeelding het duidelijker maakt... Kortom ik zoek een nieuwe regendouche stang van 20mm zodat die in de bestaande regelaar past.

Ik vind alleen maar 22mm regendouche stangen met een 1/2" aansluiting en dat past dus. Deze aansluiting is 3/4 en er past een stang in van 20mm.

[Afbeelding]
Deze foto geeft nog steeds geen volledig beeld...
Het lijkt er een beetje op dat er hier een 'normale' douchekraan gemonteerd zit en van daaruit met slang een opbouw regendouche set is gemonteerd? Waar zit het gaatje in? zit het in de stang zelf? Wel merk heeft al dat spul? zijn er reserve onderdelen voor? Zo niet zit je denk ik toch echt aan een nieuwe regendouche set vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vervang de slang :?

Wat heeft die stang ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Wolly schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:31:
Vervang de slang :?

Wat heeft die stang ermee te maken?
Het water gaat via de stang omhoog naar de regendouche kop. Het gaatje zit in de stang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
Gotenx schreef op zondag 27 juli 2025 @ 11:27:
[...]

Deze foto geeft nog steeds geen volledig beeld...
Het lijkt er een beetje op dat er hier een 'normale' douchekraan gemonteerd zit en van daaruit met slang een opbouw regendouche set is gemonteerd? Waar zit het gaatje in? zit het in de stang zelf? Wel merk heeft al dat spul? zijn er reserve onderdelen voor? Zo niet zit je denk ik toch echt aan een nieuwe regendouche set vast.
Gaatje zit in de stang.
Ik vind het niet erg om een nieuwe set te kopen maar wil voorkomen dat er gaten in de badkamer achterblijven vanwege de planchet houder die er aan vast zit.

Vandaar mijn vraag voor een idee om een 22mm stang met een 1/2" aansluiting stang te kunnen gebruiken d.m.v. een verloop o.i.d.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/277WWivhb_IaahXE3dyjQaro3iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Vm0RTldgyUsJkMq62x5Ggtr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Wollie91 op 27-07-2025 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

BCC

https://www.praxis.nl/san...XtxAv-NS66yEaAruqEALw_wcB

Zo’n verloop? Gewoon 3/4 binnen naar 1/2 buiten ?

[ Voor 5% gewijzigd door BCC op 27-07-2025 11:37 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1