Kan ik per app instellen of de speaker gebruikt mag worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Mijn vraag
En het was weer eens zover. Ik ben nog even wat aan het browsen terwijl mijn partner al slaapt. En dan heb je weer zo’n ellendige website die keihard audio begint te spelen.

En dat was toen ik ineens het licht zag. Ik wil geen websites die geluid afspelen. Nooit. Ever. Dus eigenlijk wil ik voor Safari kunnen instellen dat die de speaker niet mag gebruiken.

Dus ga je naar de iOS instellingen en kijk je bij Safari. Maar je moet niet denken dat dit kan. De lijst met instellingen is oneindig. Toegang tot de microfoon, de gps, alles kun je nauwkeurig instellen. Waarom dit niet? Als het precies zo kan als bij de microfoon, zou je ook nog kunnen instellen dat hij er telkens om vraagt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 16 Pro, iOS 18.5

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zet nu telkens het volume op nul, voor het geval ik per ongeluk een filmpje start. Maar dat is geen goede oplossing, want dat vergeet ik vaak weer aan te zetten en dan mis ik weer andere dingen.

Silent mode lijkt ook geen goede oplossing, dat slaat alleen op systeemgeluiden.

Is er dan geen manier om in te stellen dat een bepaalde app gewoon geen enkel geluid mag maken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:03
Volgens mij kan ios dit niet. Ook als ik Google wordt dit bevestigd.

Op Android kan dit wel, dus waarschijnlijk moet dit wel op een manier kunnen die ik niet ken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:21
Ik gebruik een shortcut, voor een andere app maar jij kan hetzelfde doen. Als app geopend wordt zet je volume op 0. Dan kan je eventueel ook weer zeggen dat bij app sluiten het volume weer naar zoveel % gaat.

Dat is het beste wat ik er van kon maken.