Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KindofHuman
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 30-07 15:36
Mijn vraag
Ik heb een probleem met een FARBOKO (Renesas) PCIe USB 3 xHCI-compatible Host Controller Card. Het leidt tot een error code 10 in Windows device manager. Ik heb de drivers al ge-updated, de kaart in een andere PCIe sleuf gestoken, mijn BIOS ge-updated, maar de code 10 blijft aanwezig. Het kan (bij code 10) betekenen dat de kaart kapot is, maar dat hoeft niet per se, het kan ook ergens anders aan liggen, meestal de drivers, maar daar vond ik tot nu toe dus niet de oplossing.

Weet iemand raad ajb?

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: AMD Ryzen 7 1800X
CPU cooler: Hydro cooler
Motherboard: Asus ROG Crosshair VI Hero (2017)
Ram: DDR4 32 GB (I believe) Corsair
SSD/HDD: 1x Samsung 990 EVO Plus 1 TB / 2x internal Seagate SATA-III 6.0Gb/s 4 TB
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080
PSU: Corsair 850 Watt age 3 years
Optical drive: PIONEER BD-RW BDR-209D
Sound: Sonic Studio Virtual Mixer
Network: Intel I211 Gigabit Network Connection
Chassis: generic Desktop/gaming chassis
Monitor: LG G-Sync ULTRAGEAR
P.S.: NIEUW: Renesas USB 3.0 PCIe Card (2x USB 3.0 A, 2x USB 3.0 C);
Adapter link (Dutch Amazon site): https://www.amazon.nl/dp/..._pop_dt_b_product_details

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kaart verwijderd & geherinstalleerd, drivers ge-updated, kaart in andere PCIe sleuf gestoken, BIOS ge-updated.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KindofHuman
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 30-07 15:36
Hallo, ik heb tot nu toe geen reacties gekregen, maar weet niet waar dat aan ligt, ik kan wel zien dat dit een actief forum is. Heb ik te weinig informatie gegeven, of juist teveel, niet goed beschreven, of iets dergelijks, laat me dan weten ajb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22
Werkt hij in een andere PC wel? Heb je al overwogen windows te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-09 19:45
KindofHuman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:36:
Hallo, ik heb tot nu toe geen reacties gekregen, maar weet niet waar dat aan ligt, ik kan wel zien dat dit een actief forum is. Heb ik te weinig informatie gegeven, of juist teveel, niet goed beschreven, of iets dergelijks, laat me dan weten ajb.
Misschien zijn de mensen hier wel hun kristallen bol aan het opladen, zodat ze kunnen zien waar het exact aan ligt. :9

Je moet zelf op onderzoek uit gaan:
Kaart testen in een andere pc?
Een live Linux proberen om software fouten uit te sluiten?
Misschien is de kaart gewoon stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32
KindofHuman schreef op zondag 27 juli 2025 @ 00:50:
Mijn vraag
Ik heb een probleem met een FARBOKO (Renesas) PCIe USB 3 xHCI-compatible Host Controller Card. Het leidt tot een error code 10 in Windows device manager. Ik heb de drivers al ge-updated..
Wat voor drivers zijn dat? Windows 10 heeft native ondersteuning voor USB 3.0 dus je zou juist geen drivers hoeven/moeten installeren.