Aftermarket cooler die op Asus ROG Strix B560-G past

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppy_Disks
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09 00:32
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een Aftermarket cooler die op mijn Asus ROG Strix B560-G past. Ik heb een Scythe Mugen 5 PCGH Edition maar die past niet op mijn moederbord, volgens mij komt dat doordat er een 3-pins aansluiting op mijn fans zitten. Ik moet een 4-pins connector aansluiten op mijn moederbord. Het kan ook zijn dat een koeler met 2 ventilators niet op mijn moederbord past.

Mijn Scythe Mugen ligt al een paar jaar in het huis en ik heb de originele ventilators volgens mij niet meer, ik trof hem aan met 2 zalman ventilators.

Verder wordt mijn processor 100 graden als ik Black Ops 6 update of de game speel. Ik heb kort geleden zelfs gehad dat hij 100 graden werd als ik lichte programma's draaide, ik heb de koelingpasta vervangen en toen was het probleem grootendeels opgelost, maar mijn processor wordt nog steeds 100 graden als ik zware programma's draai en blijkbaar ook als ik een game update.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS ROG STRIX B560-G GAMING WIFI, socket 1200 moederbord
Coolermaster Silencio S400
i5 11400
RX 6600

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb geprobeerd een Scythe Mugen 5 PCGH Edition op processor te plaatsen maar hij past niet op mijn moederbord. Het kan ook zijn dat ik de originele ventilators kwijt ben geraakt en dat de ventilators die ik wel had niet op mijn moederbord passen.

Hoe kan ik mijn Scythe Mugen 5 PCGH Edition op mijn moederbord plaatsen? Welk verloopstukje heb ik dan nodig?
Welke aftermarket coolers passen op mijn moederbord?

[ Voor 5% gewijzigd door Floppy_Disks op 26-07-2025 21:29 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppy_Disks
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-09 00:32
Update: Het probleem is inmiddels opgelost