Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor mijn net afgestudeerde dochter. We willen haar een Workstation kado doen wat haar de komende jaren kan ondersteunen in haar werk.
Ze heeft vooral behoefte aan een PC die redelijk snel kan renderen(Blender).
Wat mag het systeem gaan kosten?
We denken zelf aan een bedrag rond de 4000 euro(al willen we er niet te ver boven uitkomen). Het belangrijkste is dat ze er een tijdje mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, ik heb zelf nog wel een paar 4TB schijven liggen voor backups die ik er in wil zetten maar verder wordt het een volledig nieuwe setup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderin alvast een opzet neergezet, echter ik heb er al meerdere de revue laten passeren. Zelf twijfelt ze over de monitor(en) aangezien ze die al wel vrij duur vind en ze wil er eigenlijk wel 2 hebben(al kan de tweede eventueel wel later worden aangeschaft).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat hij snel kan renderen, ze wil ook nog wel eens een spelletje spelen, maar dat is puur voor de ontspanning dus geen professionele gaming.
Ga je overklokken?
Dat is niet het idee, mocht er daardoor veel winst kunnen worden gehaald wil ik er eventueel wel naar kijken.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dus dat er een systeem komt wat enige tijd mee kan en vlot presteert voor tools als Blender. Aangezien mijn dochter nu officieel een grafisch ontwerpster is zou ik graag van mensen horen die hier ook ervaring in hebben(vooral op het gebied van monitoren en rendering). Graag commentaar op de monitor keuze en of het wellicht handiger is om daar misschien 2 x Dell UltraSharp U2725QE Zwart voor in de plaats te nemen of wellicht zijn er nog andere opties?
Het systeem is voor mijn net afgestudeerde dochter. We willen haar een Workstation kado doen wat haar de komende jaren kan ondersteunen in haar werk.
Ze heeft vooral behoefte aan een PC die redelijk snel kan renderen(Blender).
Wat mag het systeem gaan kosten?
We denken zelf aan een bedrag rond de 4000 euro(al willen we er niet te ver boven uitkomen). Het belangrijkste is dat ze er een tijdje mee vooruit kan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, ik heb zelf nog wel een paar 4TB schijven liggen voor backups die ik er in wil zetten maar verder wordt het een volledig nieuwe setup.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onderin alvast een opzet neergezet, echter ik heb er al meerdere de revue laten passeren. Zelf twijfelt ze over de monitor(en) aangezien ze die al wel vrij duur vind en ze wil er eigenlijk wel 2 hebben(al kan de tweede eventueel wel later worden aangeschaft).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste is dat hij snel kan renderen, ze wil ook nog wel eens een spelletje spelen, maar dat is puur voor de ontspanning dus geen professionele gaming.
Ga je overklokken?
Dat is niet het idee, mocht er daardoor veel winst kunnen worden gehaald wil ik er eventueel wel naar kijken.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dus dat er een systeem komt wat enige tijd mee kan en vlot presteert voor tools als Blender. Aangezien mijn dochter nu officieel een grafisch ontwerpster is zou ik graag van mensen horen die hier ook ervaring in hebben(vooral op het gebied van monitoren en rendering). Graag commentaar op de monitor keuze en of het wellicht handiger is om daar misschien 2 x Dell UltraSharp U2725QE Zwart voor in de plaats te nemen of wellicht zijn er nog andere opties?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9950X3D Boxed | € 681,- | € 681,- |
1 | Moederborden | ASUS ProArt X870E-Creator WiFi | € 489,- | € 489,- |
1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 5080 SOLID CORE OC | € 1.219,- | € 1.219,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North XL - Mesh Charcoal Black | € 162,99 | € 162,99 |
1 | Monitors | ASUS ROG Strix OLED XG27UCDMG Zwart | € 908,71 | € 908,71 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Pro (NL, OEM) | € 155,22 | € 155,22 |
1 | Toetsenborden | Logitech MX Keys S, Zonder Polssteun, Qwerty US, Grafiet | € 87,90 | € 87,90 |
1 | Muizen | Logitech MX Master 3S Grafiet | € 83,95 | € 83,95 |
1 | Muismatten | Steelseries SX | € 24,26 | € 24,26 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Power Zone 2 850W | € 141,28 | € 141,28 |
1 | Interne SSD's | Kingston Fury Renegade G5 2TB | € 206,93 | € 206,93 |
Totaal | € 4.380,14 |
Stability ?? My Atari still has it :)