Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-07 18:08
Goedemorgen, ik heb al een mini pc gekocht en ik zit met de vraag over het blauwe scherm wat steeds zichtbaar is bij het opstarten.
De pc start dus niet op!
Nu was dit al in de XP tijd een probleem, en nog steeds. Er zijn veel oorzaken die dit kunnen veroorzaken.

Nu de verkoper vertelt dat de harde schijf er even uit moet om opnieuw te installeren. Dus gewoon eruit en weer erin en dan doet ie het weer.

Ik geloof hier niks van, en ik ga ook geen nieuwe box open schroeven want dan ben ik mijn garantie kwijt toch?
Ik zou dus graag onderbouwd willen weten of dit echt een oplossing zou kunnen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ni3kn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 07:53
The famous Bluescreen dus.

Heb je wat meer informatie over de PC?
Specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Ja dat scherm dus, het is een Celeron N5095, 2.00 ghz systeem. Mini pc van AliExpress, die beweert dat het een I9 is.
Intel vastgebakken grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Garantie bij/via Aliexpress is een lastig ding. Gezien je topicstart en het feit dat er een i9 geadverteerd is maar een N5095 in zit, weet ik niet hoeveel tijd je hierin moet steken. Dus tja; als je niet wil openschroeven, weinig/geen info geeft over BSOD en/of misschien onvoldoende kennis hebt van Windows-errors om het op te lossen; beetje kip-ei verhaal?

Eerlijk gezegd: via Ali zou ik aangeven dat produkt niet voldoet en verkeerd geadverteerd en daarna (na geld terug) op zoek gaan naar iets nieuws. Helaas kost iets nieuws/goed vaak meer geld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Mijn vraag wa hier, de oplossing van Aliexpress is het opnieuw aansluiten van de harde schijf en dat moet het goed zijn.
Ik denk van niet, anders zou het blauwe scherm verhaal toch allang opgelost zijn toch?

Dus, waarom dan de box open schroeven.

Dat het lastig is bij AliExpress om je gelijk te krijgen is wel duidelijk, ze zeggen de 15 dagen reclame tijd is voorbij. Dus je hebt 2 weken garantie.

Ik denk dat ik het wel oplost met een frisse install, de juiste F..
functie en dan booten maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enige reden die ik kan bedenken over de drive: tijdens transport is datakabel ietsjes los geraakt. Aandrukken en testen. Percentage voor oplossing: erg laag maar altijd het proberen waard.

15 dagen vind ik erg kort overigens; dat zullen inderdaad wel Ali-bepalingen zijn maar volgens mij heb ik voor minder dure produkten (shirtje ofzo) wel eens tot 30 dagen na bevestigde levering alsnog met de Ali-chat contact gezocht en geld terug gekregen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
De box werkte vanaf januari goed, fijn ding eigenlijk. De bouwer van deze mini box zijn waarschijnlijk goede ITers, ze hebben de informatie van de pc gemanipuleerd zodat het lijkt dat het een I9 is. Knap gedaan!

Ik ben in discussie met de verkoper en die vindt dat hij de ultieme oplossing heeft gegeven, verder geeft hij geen krimp.
Logisch natuurlijk, ze weten waar ze mee bezig zijn.

De oplossing is om een bootable usb van Windows te maken met Windows tool. Dan even checken welke F knop te gebruiken, en dan ben je alles wel kwijt maar een nieuwe frisse installatie is gedaan.

Dat de verkoper nou hier niet mee komt zeg, maar dat is ook weer logisch, want dat verhult zijn misdaad want nu zijn de echte install. gegevens wel zichtbaar
Vandaar dat ik nu pas er achter komt dat het helemaal geen I9 is, maar een Celeron.

Zou de box gewoon blijven functioneren, dan zou ik het ook nooit geweten hebben. Dus dat opnieuw aansluiten van de disk is gewoon gelul, maar het praat wel lekker makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Dus je hebt hem al sinds januari en dacht sindsdien een i9 te hebben? Oké dat kan natuurlijk, maar dat stond niet in je openingspost.

Probeer eerst maar eens die herinstallatie ja, als dat ook niet helpt en je wil nog hulp, dan wel graag meer concrete info van de BSOD met concrete foutmeldingen die je ziet, desnoods een foto, want het blijft zo wel gissen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ni3kn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 07:53
atlas1302 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 13:53:
De box werkte vanaf januari goed, fijn ding eigenlijk. De bouwer van deze mini box zijn waarschijnlijk goede ITers, ze hebben de informatie van de pc gemanipuleerd zodat het lijkt dat het een I9 is. Knap gedaan!

Ik ben in discussie met de verkoper en die vindt dat hij de ultieme oplossing heeft gegeven, verder geeft hij geen krimp.
Logisch natuurlijk, ze weten waar ze mee bezig zijn.

De oplossing is om een bootable usb van Windows te maken met Windows tool. Dan even checken welke F knop te gebruiken, en dan ben je alles wel kwijt maar een nieuwe frisse installatie is gedaan.

Dat de verkoper nou hier niet mee komt zeg, maar dat is ook weer logisch, want dat verhult zijn misdaad want nu zijn de echte install. gegevens wel zichtbaar
Vandaar dat ik nu pas er achter komt dat het helemaal geen I9 is, maar een Celeron.

Zou de box gewoon blijven functioneren, dan zou ik het ook nooit geweten hebben. Dus dat opnieuw aansluiten van de disk is gewoon gelul, maar het praat wel lekker makkelijk.
De box zou waarschijnlijk blijven functioneren, maarja als het geen echte i9 is dan zie je dat wel meteen.
Een harde schijf opnieuw aansluiten is nooit een oplossing geweest voor een bluescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Dit is de foutmelding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYVhhbwnfuA2Pu-WcpTge2L93r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4vWr6jHH287XWxjH6s91EhZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat is meestal een corrupte Windows installatie ja. Tijd voor een reinstall.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Precies dat, dank je wel. Dit is voor mij zeker een bevestiging dat de verkoper een Joker is.
Een I9 voor die prijs kan ook gewoon niet, het was ook een gok.

Jammer na 5 maanden, er stond niet veel op dus een reboot is de oplossing blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
De reboot voltooid met de usb tool van Windows. Nieuwe frisse originele W11 erop, wat een verschil. Dan nog even Intel bijwerken met een hulpprogramma, display driver, en gaan gelukkig.
Alleen Windows activeren, en daar hebben we spi&co voor toch?

Gelukkig maar, maar ik wrijf dit ome Ali wel even in, het is gewoon bedrog .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlas1302
Toch nog een escalatie dispuut op gang gekregen, filmpje maken en zo, en nu maar afwachten op de beslissing wat er gegund wordt.

De verkoper had nog wel een sleuteltje, maar mij is geleerd dat sleutels bij een (1) specifieke installatie hoort, Ja toch?
Voorlopig gaat het goed, jammer het grote verschil met een echte Intel9, het is niet anders.
Pagina: 1