Ik ben dit gezeik helemaal zat....

Pagina: 1
Acties:
  • 6.507 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06
Wat voor gezeik?

Bijna elke nacht lopen er katten over de oprit. Het lijkt alsof ze dicht langs de gevels sluipen. De auto staat op de oprit. ze komen dan van een van de buren, gaan achter de auto langs en gaan verder naar de volgende buren.

Het vervelende is dat met enige regelmaat een van de katten tegen mijn voordeur aan gaat staan zeiken (of soms sprayen) en daar word ik een beetje pissig van. Pis thuis tegen je eigen voordeur! Zelf heb ik geen dieren dus het beest kan zicht niet aangetrokken voelen door andere geurtjes.

Ik wil wil dus van dit gezeik af, maar ik ben op zoek naar een doeltreffende manier. Bij de Lidl zag ik een keer zon katten- honder- vogel verjager maar dat werkt voor geen meter.

Zelf dacht ik aan een schrikdraadje langs de drempel maar dat zal wel weer veel gaan kosten. Ik heb echt geen hekel aan dieren maar dit moet echt stoppen. Het doel heiligt (bijna) alle middelen.

Ik sta open voor werkbare oplossingen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Tuinslang met klep met bewegingsmelder en een spuit op die plek waar de kater sproeit?

Volgens mij dat kant en klaar wel te vinden.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:18:
Wat voor gezeik?

Bijna elke nacht lopen er katten over de oprit. Het lijkt alsof ze dicht langs de gevels sluipen. De auto staat op de oprit. ze komen dan van een van de buren, gaan achter de auto langs en gaan verder naar de volgende buren.

Het vervelende is dat met enige regelmaat een van de katten tegen mijn voordeur aan gaat staan zeiken (of soms sprayen) en daar word ik een beetje pissig van. Pis thuis tegen je eigen voordeur! Zelf heb ik geen dieren dus het beest kan zicht niet aangetrokken voelen door andere geurtjes.

Ik wil wil dus van dit gezeik af, maar ik ben op zoek naar een doeltreffende manier. Bij de Lidl zag ik een keer zon katten- honder- vogel verjager maar dat werkt voor geen meter.

Zelf dacht ik aan een schrikdraadje langs de drempel maar dat zal wel weer veel gaan kosten. Ik heb echt geen hekel aan dieren maar dit moet echt stoppen. Het doel heiligt (bijna) alle middelen.

Dit zal markeren van territorium zijn. Je hebt daar wel middeltjes tegen, kijk eens bij de Pets Place oid. Voor zover ik weet hebben die wel wat van die middeltjes (Feliway o.a.)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Katten, you love them or hate them... :P

Heb je al aan een waterpistool gedacht?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +48 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43

Kheos

FP ProMod
om in ware tweakers aard te blijven: heb je al gedacht aan verhuizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Je hebt van die sprays die katten niet fijn vinden en dan daar wegblijven. Zoek maar eens op keep off spray.
Is veel eenvoudiger en diervriendelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Gewoon witte peper op de plekken strooien waar de katten sproeien of zich bevinden.
Kat gaat niezen en weet dat die daar niet moet wezen.

Prikdraad/waterpistool bla bla bla helpt allemaal niet, en komt meer in de richting van dierenbeul.

Witte peper zeer goedkoop en effectief.

@jongetje Idd speciale sprays heb je ook, maar duurder in aanschaf.

[ Voor 11% gewijzigd door PatRamon op 25-07-2025 19:28 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaki
  • Registratie: Februari 2025
  • Niet online
PatRamon schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:27:
Gewoon witte peper op de plekken strooien waar de katten sproeien of zich bevinden.
Kat gaat niezen en weet dat die daar niet moet wezen.

Prikdraad/waterpistool bla bla bla helpt allemaal niet, en komt meer in de richting van dierenbeul.

Witte peper zeer goedkoop en effectief.

@jongetje Idd speciale sprays heb je ook, maar duurder in aanschaf.
Liever een bus peper in je neus dan een nat pak 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:04
@wfveennl heb je al met buren overlegd over wat zij eventueel kunnen en willen doen om de overlast te beperken? Hier zijn enkele buurtbewoners aangesproken over hun katten en die katten blijven 's nachts binnen. Het was hier 's nachts soms een heel kattenconcert met gemiauw, gegrom en geblaas.

[ Voor 16% gewijzigd door donkerlicht op 25-07-2025 19:32 ]

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Roozzz

Plus ultra

Kheos schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:26:
Volgens mij sla je de rechtsbijstand over :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Chaki schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:30:
[...]

Liever een bus peper in je neus dan een nat pak 🤣
Geen kilo op de grond gooien, maar lichtjes een paar plekjes.
Of wat tussen de tegel voegen = meer dan voldoende.
Kat ruikt al ver van te voren dat het prikkelt en komt niet in de buurt.

Dus geen bus over de kat heen gooien.

**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 22:54
Buiten dat je het ziet dat ze het doen, ruik je het ook of laat het vlekken achter?

Zonee.. Laat het los...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Roozzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:38:
[...]

Volgens mij is de eerste stap met een biertje langs gaan bij de katten.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Devian schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:52:
Buiten dat je het ziet dat ze het doen, ruik je het ook of laat het vlekken achter?

Zonee.. Laat het los...
Beetje een 'onzin' reactie (vind ik). Die katten hebben een eigenaar welke voor die dieren (én dus ook het gedrag van die dieren) verantwoordelijk is en er daarmee dus ook zélf voor dient te zorgen dat die beestjes een ander op geen enkele manier tot last gaan zijn.

Honden moeten in stedelijke gebieden tegenwoordig overal aangelijnd (en soms zelfs voorzien van een muilkorf) uitgelaten worden, misschien moet datzelfde dan ook maar voor de katachtigen gaan gelden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

Winkiller

De Mopperpot

Mijn ervaring is 2x met water spuiten (SuperSoaker) en ze blijven wel weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Will_M schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:58:
[...]

Beetje een 'onzin' reactie (vind ik). Die katten hebben een eigenaar welke voor die dieren
Ja, want zwerfkatten bestaan niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:02:
[...]

Ja, want zwerfkatten bestaan niet.
Zwerfhonden ook niet, toch?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Dat ik heb ik ook denk ik. Werkt goed. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Will_M schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:02:
[...]

Zwerfhonden ook niet, toch?
Nope. Vogels die je auto onderschijten ook niet. Sowieso zijn er buiten geen dieren die geen eigenaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:20:
Tuinslang met klep met bewegingsmelder en een spuit op die plek waar de kater sproeit?

Volgens mij dat kant en klaar wel te vinden.
Ja leuk bedacht maar het is mijn voordeur, krijg ik elke keer natter voeten als ik mijn voordeur gebruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:05:
[...]

Nope. Vogels die je auto onderschijten ook niet. Sowieso zijn er buiten geen dieren die geen eigenaar hebben.
*knip*

Dat stellen we dus niet voor.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
FooLsKi schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:21:
[...]

Dit zal markeren van territorium zijn. Je hebt daar wel middeltjes tegen, kijk eens bij de Pets Place oid. Voor zover ik weet hebben die wel wat van die middeltjes (Feliway o.a.)
Oké ik ga kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
hoevenpe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:21:
Katten, you love them or hate them... :P

Heb je al aan een waterpistool gedacht?
Ze komen alleen 's nachts langs.... en dan (probeer) ik te slapen. Ik zie langs sluipen op de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Ik had idd al op Funda zitten kijken. Het zou in geval een plausibele reden zijn om mijn vrouw te overtuigen.... 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 21:26
Hoeveel geld heb je er voor over of hoe handig ben je? https://pussywetter.com/ (nee is geen pr0n) :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
donkerlicht schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:31:
@wfveennl heb je al met buren overlegd over wat zij eventueel kunnen en willen doen om de overlast te beperken? Hier zijn enkele buurtbewoners aangesproken over hun katten en die katten blijven 's nachts binnen. Het was hier 's nachts soms een heel kattenconcert met gemiauw, gegrom en geblaas.
De kat is helaas niet van de buren... ik weet niet wie de eigenaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:23
wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:06:
[...]

Ja leuk bedacht maar het is mijn voordeur, krijg ik elke keer natter voeten als ik mijn voordeur gebruik...
Komen alle katten in een omtrek van 50km voor je voordeur zeiken ofzo? Of komt er elke nacht een kalf langs ipv een kat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Devian schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:52:

Zonee.. Laat het los...
Huhhh Het is tegen mijn voordeur en over de drempel. Als jet niet zou zien zou ik het niet weten...Lekker fris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:38
-LA- schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:10:
Hoeveel geld heb je er voor over of hoe handig ben je? https://pussywetter.com/ (nee is geen pr0n) :+
Is die niet ook van een tweaker toevallig?
https://www.dumpert.nl/item/100108409_4c482f3b

Kant en klaar opmarktplaats
https://www.marktplaats.nl/u/pussywetter/56127439/

[ Voor 12% gewijzigd door Biersteker op 25-07-2025 20:15 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

In het kader van mijn vorige post,
Afbeeldingslocatie: https://319510aa53de9a70950a6c90511c18020fc9f881-m.proxy1.startpage.com/npd/tmmbxvt/oed/SR/meuU3HJAIDcAQauaumU3xaVJQ//////////wallpapers/meme/shut-up-and-take-my-money-9299-400x250.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door evilution op 25-07-2025 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/S2c2b664078c6431ba8443e32f517f69cD.jpg_960x960q75.jpg_.avif

https://a.aliexpress.com/_EJaIsGq

IR + sproeier, ik heb er 2, werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Deze lijkt me idd wel wat, nu nog kijken of ze deze ook leveren met persoon/dier herkenning. Het gezeik is niet tegen voorgevel ofzo, maar tegen mijn voordeur, de enige toegang tot mijn woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:27
wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Deze lijkt me idd wel wat, nu nog kijken of ze deze ook leveren met persoon/dier herkenning. Het gezeik is niet tegen voorgevel ofzo, maar tegen mijn voordeur, de enige toegang tot mijn woning.
Je richt ze ook niet op je voordeur maar er vanaf natuurlijk. De “kijk” sensor moet dus hetzelfde gericht staan alsof je zelf de deur voor iemand open doet als er aangebeld wordt. Ze worden dan dus al nat gemaakt voordat ze bij je deur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Wellicht is het een idee om dit topic door te nemen om het eens van de andere kant te bekijken:
Kater sproeit bij buren, wat te doen?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:17:
[...]

Plus je zet ze niet continu aan, af en toe een sessie. De lol gaat er snel genoeg vanaf voor de katten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 22:56
Dit draadje wordt met de minuut amusanter... :P

Maar hoe in hoeverre is dit structureel? Heb ook poepende katten in de buurt: na een paar keer wegjagen, de supersoaker en koffiedrab op plekken waar ze graag hun behoefte doen al een tijd geen overlast meer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wfveennl
-LA- schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:10:
Hebben ze dit ook voor als de Russen komen, dan zou ik het geld er wel voor over hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

hoevenpe schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:21:
Dit draadje wordt met de minuut amusanter... :P

Maar hoe in hoeverre is dit structureel? Heb ook poepende katten in de buurt: na een paar keer wegjagen, de supersoaker en koffiedrab op plekken waar ze graag hun behoefte doen al een tijd geen overlast meer.
Ik vind het wel amusant dat kattenpoep in je tuin een probleem is terwijl je tuin continu ondergescheten wordt door allerlei dieren.

Maar goed, dit is een zeiktopic dus poep is off-topic.

(Katten)pis is behoorlijk irritant wat meurt verschrikkelijk, zeg ik als kattenpersoneel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Roozzz schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:38:
[...]

En er is ook nog niemand die "gebruik een chemisch anker" heeft geroepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:30:
[...]

Ik vind het wel amusant dat kattenpoep in je tuin een probleem is terwijl je tuin continu ondergescheten wordt door allerlei dieren.

(Katten)pis is behoorlijk irritant wat meurt verschrikkelijk, zeg ik als kattenpersoneel.
Mwah als je lekker in je tuintje aan het plantjes zetten bent en je hebt ineens bruine vingers door de kattenstront in plaats van groene vingers...
Dat is echt wel bijzonder smerig.

Dan is er nog een onderschijt (pun intended) tussen een knappe keutel of een hoopje drits onder de grond natuurlijk.

Maar het ging hier over sproeiende katers tegen je voordeur, ik kan je vertellen dat als dat onder de deur door in je hal beland je er niet heel gelukkig van wordt.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:47:
[...]

Mwah als je lekker in je tuintje aan het plantjes zetten bent en je hebt ineens bruine vingers door de kattenstront in plaats van groene vingers...
Dat is echt wel bijzonder smerig.

Dan is er nog een onderschijt (pun intended) tussen een knappe keutel of een hoopje drits onder de grond natuurlijk.

Maar het ging hier over sproeiende katers tegen je voordeur, ik kan je vertellen dat als dat onder de deur door in je hal beland je er niet heel gelukkig van wordt.
Ja, ik had al bevestigd dat (katten)pis gruwelijk meurt. Maar los daarvan, je gaat toch niet met blote handen in de aarde zitten wroeten :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:51:
[...]

Ja, ik had al bevestigd dat (katten)pis gruwelijk meurt. Maar los daarvan, je gaat toch niet met blote handen in de aarde zitten wroeten :?
Jawel.
Die kun je namelijk gewoon wassen als je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:52:
[...]

Jawel.
Die kun je namelijk gewoon wassen als je klaar bent.
Dan kan je de poep toch ook er af wassen? Nogmaals, je tuin ligt al vol met poep dus zou sowieso altijd handschoenen en/of gereedschap gebruiken om in de grond te wroeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:33
wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:18:
Wat voor gezeik?

Beetje koffiedrap (ik zelf had een pak gemalen koffie gekocht en uitgestrooid in de tuin en daarna de tuinslang er op) Gaat aan de voeten kleven en gaan dan thuis likken en overgeven. Nooit meer een kat gezien, ze lopen met een grote bocht om het huis heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:55:
[...]

Dan kan je de poep toch ook er af wassen? Nogmaals, je tuin ligt al vol met poep dus zou sowieso altijd handschoenen en/of gereedschap gebruiken om in de grond te wroeten.
Jij trekt je kinderen ook altijd handschoenen aan als ze in de tuin gaan spelen?

Je snapt hopelijk toch wel dat er een verschil is tussen een keutel in je handen vast hebben en wat gruis tussen de aarde?

Katten helemaal prima om te hebben maar hou ze of op je eigen perceel of neem ze gewoon niet. Ik hoef niet opgezadeld te worden met jouw "huis"dieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Caayn op 25-07-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:55:
[...]

Ja dat klopt maar van modder met wat onzichtbare uitwerpselen krijg ik geen braak neigingen.
Als ik met mijn tengels in de kattenstront zit wel en dan maakt het niet uit of er wel of niet een handschoen om zit.

En het grappige is, met koeienstront heb ik daar geen last van.

Het verschonen van de kinderen ging met vlagen daar heb ik ook wel eens boven de wasbak moeten hangen.
En soms ook niet.
En dan de opmerkingen horen van het is toch je eigen kind...
Jazeker ik ga over mijn nek nu even kan er ook niks aan doen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:41
Een vangkooi plaatsen met wat lekkere kattenbrokjes er in?
En dan de kat naar het asiel brengen met de mededeling dat deze zwerfkat zich telkens in je tuin ophield.

[ Voor 25% gewijzigd door Ivow85 op 25-07-2025 21:01 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

nvm. Dit topic ging over kattenpis.

[ Voor 92% gewijzigd door evilution op 25-07-2025 21:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:51
het is toch van de zotte dat een huisdier wat overlast geeft het probleem is/wordt van het slachtoffer? Ik snap dat echt oprecht niet, heb zelf 2 katten, en die blijven dus binnen, want het zijn huisdieren. Daar hoeven anderen dus geen last van te hebben toch?
Zou wat zijn als we dat gaan normaliseren zeg :S

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:21
Je zou kunnen proberen om wat planten met een geur waar katten een hekel aan hebben in je tuin te zetten.
Planten zoals vuurdoorn, ooievaarsbek (ook wel geranium genoemd), citroenverbena en lavendel. En er zijn er nog wel meer die een sterke geur afgeven die onaangenaam is voor katten.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
of het gesprek aangaan met een zak brokjes, bier zal ie wel niet lusten

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
wfveennl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:11:
[...]

De kat is helaas niet van de buren... ik weet niet wie de eigenaar is.
*knip*

Dit stellen we dus niet voor.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2025 12:42 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

evilution schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:30:
[...]

Kattenstront stinkt nogal. De buurtkatten hier gebruiken de tuin van onze buren als kattenbak met als gevolg dat het bij ons in de tuin meurt naar kattenstront. Daarnaast stikt het van de vliegen

Hou je huisdieren lekker binnen of zorg ervoor dat ze je eigen tuin niet uit kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:01
Andere discussie, maar als je een kat neemt houd je 'm maar lekker gewoon binnen of zorg je ervoor dat ie jouw tuin niet uitkan.
Ik ben groot fan en voorstander van huisdieren, maar daar zadel je andere mensen/je omgeving/de samenleving niet mee op. Belachelijk dat het zo normaal gevonden wordt dat iedereen z'n kat maar vrij los laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:41
No Hands schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 21:59:
[...]

vang hem en wacht tot er briefjes in de straat worden gehangen met vermiste kat erop. heb je zo de eigenaar
Naar het asiel brengen als zwerfkat werkt denk ik beter. Dan krijgt de eigenaar namelijk meteen een rekening van 50-100+ euro bij het ophalen van zijn/haar huisdier en waarschijnlijk ook nog een gesprekje hoe zoiets in de toekomst kan worden voorkomen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wat je ook doet, nooit maar dan ook echt nooit chloor op die plasplekken gebruiken. En ook niks anders dat sterk ruikt trouwens, maar chloor trekt echt katten aan.
Wel doen: schoonmaken met een enzym middel.

Je zou evt wel chloor kunnen gebruiken een stukje verderop, als je liever hebt dat ze DAAR plassen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb een keer zoiets gemaakt met een ir schakelaar en een magneetventiel. Nu heb ik een sproeisysteem in mn tuin, dus daarop aangesloten, maar je kan prima iets met een spuitpistool op een plankje hout doen..

Mn nokittypoo v1 had een lichtsluis, maar de waternevel blokkeerde ook het licht, dus hij ging niet meer uit.

Nokittypoo v2 heeft twee keer raak geschoten en sindsdien geen kattenschijt meer in mn tuin.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:42
fixed that for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TunderNerd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-09 17:13
Ik zie een groep die het erg leuk vind om TS belachelijk te maken. Ikzelf ben ook bewust dierloos & een buurkat sproeit zo nu en dan tegen de hoes van de tuinset. Enorm frustrerend, smerig & ongewenst, waarom krijg ik overlast van jouw hobby?
Vergelijking met vogels is totaal onzinnig: én die richten hun uitwerpselen niet (zelfs niet als je net de auto hebt gewassen!) & zetten geen territorium af. Zeker als het wat drukker wordt qua 4 potige terrorbollen dan wordt het een schijt- en zeik festijn. Bij mijn ouders zit een huis met 9 katten, mijn ma's hobby "tuinieren" is niet meer te doen.
Ik ben geen katten/ dieren hater: ik snap prima waarom mensen zo gek op hun beestje zijn & kan best van genieten. De enige "maar", is "bij de ander".

Practisch gezien: de bewuste kat doet dagelijks zijn ronde op relatief vaste tijden, er zit een tamelijk ritme in. Wij liggen op dat moment in de greppel gewapend met de super soaker. we overwegen nog een harpy-eagle met 't zelfde excuus "echt een buiten vogel"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ga een andere kant belichten, waarom zou je zo geliefde pluizenbal graag naar buiten willen hebben? Om te laten overrijden (met alle gevolgen voor mensen om trauma te laten oplopen? Treed niet in details, dat is echt gruwelijk), mee te nemen door andere mensen, vergif of andere rotzooi te laten eten, in de hoop dat die nooit meer terug komt?, de dierenarts te zien en te spekken omdat je kat in gevecht was, extra kosten voor inenting, etc.
Heb echt soms de neiging om mooie Maine coons hier gewoon mee te nemen.
Begrijp het echt niet waarom je bovenstaande je kat aan wilt doen. Scherm je tuin af zodat niemand van je kat last ervan heeft.
Er zijn sprays om katten te verjagen door de geur en ik denk dat dat de meest simpele manier is om katten te verjagen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:14
Katten gaan niet zomaar ergens plassen of sprayen. Dat doen ze om hun territorium af te bakenen. Kan het zijn dat er voor jou een kat in het huis heeft gewoond? Dat kan leiden tot territoriumdrift bij buurtgenoten als de kat is vertrokken.
Lavendel is beproefd middel om katten weg te houden. Gewoon als struik in de buurt van je voordeur zetten (pot of grond). Heb je er zelf ook nog plezier van. Wel een geurende variant kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Genoeg katten tips te vinden op het forum. Dit is de zoveelste rant die niks toevoegd. Slotje.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2025 12:44 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.