Ik heb gistermiddag een windows 11 24h2 update uitgevoerd. Giga stom ik had ermee moeten wachten want het was geen prioriteit update. Na de herstart kan mijn computer mijn LSI megaraid controller kaart niet meer vinden. Dus ik heb geen toegang tot mijn raid 5 harddisk systeem meer.
Paniek in de tent. Ik heb heel veel geprobeerd om dit op te lossen. Maar de windows update heeft of mijn moederbord een flinke schop gegeven of mijn raid controller. Want tijdens opstarten voordat windows gaat booten hoor ik het laden van de lsi megaraid controller bios te zien op mijn scherm. en het detecteren van alle aangesloten harddisks. En dit gebeurt dus niet meer. Ik zie alleen het laden van het moederbord bios en daarna springt het over naar het booten van windows.
IK heb het volgende al geprobeerd:
1 Uninstall van windows update
2 System restore naar 2 dagen terug
3 Bios instellingen gecontroleerd kon geen bijzonderheden vinden. Toch diverse instellingen aan en uit gedaan maar had geen effect. tevens legacy orom instellingen gechecked maar helaas
4 Norton ghost volledige restore terug naar windows 10
5 de raid controller uit de mijn pc kast gehaald en keer opstarten zonder
6 raid controller in een andere pcie slot aangesloten
7 stroomkabel eruit gehaald en bios batterij verwijdert voor 10 minuten
Ik ben bang dat of er permanente schade is aan mijn moederbord of de lsi megaraid controller is overleden. Als het laatste is dan ben ik bang dat ik permanent mijn data kwijt ben aangezien ik nooit de data op de controller een backup van gemaakt heb.
Mocht er hier iemand nog ideeën hebben wat ik kan proberen please help me.....
Mijn hardware:
Intel core i9 9900k cpu
Asrock Z390 pro4 mainboard
Lsi megaraid 9260-8i to 8 sata drives
8x Western digital red plus 14TB WD140EFGX
1x Crucial MX500 512 GB ssd
2x Corsair 32GB ddr4 2666mhz memory
Paniek in de tent. Ik heb heel veel geprobeerd om dit op te lossen. Maar de windows update heeft of mijn moederbord een flinke schop gegeven of mijn raid controller. Want tijdens opstarten voordat windows gaat booten hoor ik het laden van de lsi megaraid controller bios te zien op mijn scherm. en het detecteren van alle aangesloten harddisks. En dit gebeurt dus niet meer. Ik zie alleen het laden van het moederbord bios en daarna springt het over naar het booten van windows.
IK heb het volgende al geprobeerd:
1 Uninstall van windows update
2 System restore naar 2 dagen terug
3 Bios instellingen gecontroleerd kon geen bijzonderheden vinden. Toch diverse instellingen aan en uit gedaan maar had geen effect. tevens legacy orom instellingen gechecked maar helaas
4 Norton ghost volledige restore terug naar windows 10
5 de raid controller uit de mijn pc kast gehaald en keer opstarten zonder
6 raid controller in een andere pcie slot aangesloten
7 stroomkabel eruit gehaald en bios batterij verwijdert voor 10 minuten
Ik ben bang dat of er permanente schade is aan mijn moederbord of de lsi megaraid controller is overleden. Als het laatste is dan ben ik bang dat ik permanent mijn data kwijt ben aangezien ik nooit de data op de controller een backup van gemaakt heb.
Mocht er hier iemand nog ideeën hebben wat ik kan proberen please help me.....
Mijn hardware:
Intel core i9 9900k cpu
Asrock Z390 pro4 mainboard
Lsi megaraid 9260-8i to 8 sata drives
8x Western digital red plus 14TB WD140EFGX
1x Crucial MX500 512 GB ssd
2x Corsair 32GB ddr4 2666mhz memory