Een dezer dagen zagen we opeens een plas water onder het bidet liggen. Er is weinig ruimte onder het bidet, maar met een scoop zag ik dat het water aan de buitenkant lekt, eigenlijk tussen de pot en de witte rubber ring door. Het lijkt erop dat de vorige eigenaars dit hebben 'gefixt' door er kit oid op te smeren. Het lekt nu in ieder geval en ik zou dit graag zelf repareren.
Alleen heb ik jullie hulp nodig. Ik weet namelijk niet precies hoe dit onderdeel dat lekt heet. Dit metalen ding bezit ook een bewegende afsluiter, en zit aan de pot vast middels een witte rubber ring die dus lijkt te lekken. Ook valt me op dat al het PVC eronder gelijmd is, dus het is me niet onduidelijk hoe dit eraf zou moeten. Ik had eigenlijk schroefas sluitingen verwacht zoals onder een gootsteen.
Het bidet:
:strip_exif()/f/image/3oTKVI0bA85VO9sh2UBWJ85I.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier lijkt het langs metalen ring en pot weg te lopen.
:strip_exif()/f/image/oFRsUyxBLG9rlnhVM9e3J0vg.jpg?f=fotoalbum_large)
Het onderaanzicht:
:strip_exif()/f/image/rrew7mB8DTdfX4bsln9rE3z1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/prGsSReIjAUZESe9gnFxjsbn.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets dichterbij:
/f/image/l92BPYcWXWmoRjKpIFT0OWs1.png?f=fotoalbum_large)
Het lekt (zie druppel):
Alleen heb ik jullie hulp nodig. Ik weet namelijk niet precies hoe dit onderdeel dat lekt heet. Dit metalen ding bezit ook een bewegende afsluiter, en zit aan de pot vast middels een witte rubber ring die dus lijkt te lekken. Ook valt me op dat al het PVC eronder gelijmd is, dus het is me niet onduidelijk hoe dit eraf zou moeten. Ik had eigenlijk schroefas sluitingen verwacht zoals onder een gootsteen.
Het bidet:
:strip_exif()/f/image/3oTKVI0bA85VO9sh2UBWJ85I.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier lijkt het langs metalen ring en pot weg te lopen.
:strip_exif()/f/image/oFRsUyxBLG9rlnhVM9e3J0vg.jpg?f=fotoalbum_large)
Het onderaanzicht:
:strip_exif()/f/image/rrew7mB8DTdfX4bsln9rE3z1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/prGsSReIjAUZESe9gnFxjsbn.jpg?f=fotoalbum_large)
Iets dichterbij:
/f/image/l92BPYcWXWmoRjKpIFT0OWs1.png?f=fotoalbum_large)
Het lekt (zie druppel):
:strip_exif()/f/image/jym7EgFA9wIi8wKq197qVyE4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 25-07-2025 09:47 ]