Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dat klinkt alsof de motoren niet goed zijn afgesteld. De foutmelding suggereert dat de motor bijvoorbeeld een andere eindpositie verwacht (zoals de bovenstand) die hij nu niet meer kan bereiken. In zo’n geval helpt een reset naar de fabrieksinstellingen, gevolgd door een correcte afstelling van de motorinstellingen.
Hoelang heb je de screens al? Hebben alle screens dit probleem, of zijn er wel die correct werken? En weet je wat de installateur de vorige keren precies heeft gedaan om het op te lossen?
Hoelang heb je de screens al? Hebben alle screens dit probleem, of zijn er wel die correct werken? En weet je wat de installateur de vorige keren precies heeft gedaan om het op te lossen?
[ Voor 7% gewijzigd door Wisey op 24-07-2025 22:03 ]
We hebben 7 screens en dit probleem hebben we twee keer eerder gehad. Beide keren heb ik niet echt op de installateur gelet; er zit nog garantie op. Maar nu het bij een derde screen ook gebeurt wil ik wel weten wat er nu aan de hand is en of ik het ook zelf op zou kunnen lossen.Wisey schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:03:
Dat klinkt alsof de motoren niet goed zijn afgesteld. De foutmelding suggereert dat de motor bijvoorbeeld een andere eindpositie verwacht (zoals de bovenstand) die hij nu niet meer kan bereiken. In zo’n geval helpt een reset naar de fabrieksinstellingen, gevolgd door een correcte afstelling van de motorinstellingen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Tja, een terugkerend euvel met dergelijke boxen: je hebt, anders dan bij HA maar weinig invloed. De fabrikanten blokkeren echter een energie zuinigere (minder kastjes), goedkopere en meer flexibele oplossing. Helaas is mechanisch Somfi echt wel goed, maar met de Tahoma, roepen ze voor de mensen die iets meer willen van de thuis automatisering echt problemen en frustraties op. Ik heb er hier nog wel een paar andere kastjes: ziek wordt ik ervan (Hue, maar deels om te zetten naar HA) MotionBlinds, om er maar een paar te noemen.