Zou graag tbv uitbouw en warmtepomp 3 of 4 van de 12 panelen zelf willen verplaatsen zodat de wp & airco op het bestaande betonnen vloer staat tegen trillingen op het houten uitbouw. Het voorwerk scheelt ook extra werk van de installateur die dan de wp (a 110kg) en airco direct goed kan plaatsen.
Het probleem is de situatie dat er nog geen uitbouw is maar ik wel ruimte wil maken.
Installatieinformatie
Ik weet niet welke panelen en configuratie ik heb. De omvormer is van GoodWe. Ik heb zeker geen microomvormersysteem. Wellicht kunnen jullie aan de hand van de foto's zien wat de situatie is.
Situatieschets/f/image/7w85x56IrdsCqDvRAXxnZsK5.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/1IR2Scc0H2x14FYldljAtSd7.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/yFF22pD9mAjsZ9H9SsQbjpjt.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/x7BXASA0p4j4hB8ZiiNkiawT.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vragen:
Wat kan ik het beste doen met de het bestaande systeem?
Het probleem is de situatie dat er nog geen uitbouw is maar ik wel ruimte wil maken.
Installatieinformatie
Ik weet niet welke panelen en configuratie ik heb. De omvormer is van GoodWe. Ik heb zeker geen microomvormersysteem. Wellicht kunnen jullie aan de hand van de foto's zien wat de situatie is.
Situatieschets
- Tussen de doorsnede lijn BB en CC is de - nog te realiseren - houten uitbouw.
- Tussen AA en BB kan de panelen tijdelijk worden neergelegd, op de bestaande bouw. Plat dak
- Zonnepanelen: Rood- beginpositie, Groen- eindpositie (of een variant daarvan).
- Airco & WP: Geel- getekende positie op houten uitbouw, blauw- eindpositie op beton. (waar ik dus vanaf wil wijken)
/f/image/7w85x56IrdsCqDvRAXxnZsK5.png?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/1IR2Scc0H2x14FYldljAtSd7.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/yFF22pD9mAjsZ9H9SsQbjpjt.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/x7BXASA0p4j4hB8ZiiNkiawT.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vragen:
Wat kan ik het beste doen met de het bestaande systeem?
- Netjes alle overgebleven panelen afsluiten zodat ik dit later weer in werking kan zetten.
- Overgebleven 8 panelen met 4 panelen minder laten werken en dan later weer in werking stellen.
- Zag bv kant en klare mc4 verlengkabels. Zijn alle mc4 connectoren gelijk? Het is volgens mij niet gestandariseerd?
- Zijn mc4 connectoren gevoelig voor brosheid? Staan al 8 jaren buiten. Hoe ga je hiermee om?
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE