Vertrouwd verkocht toestel verwijderen uit Apple account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 30-09 18:52
Aangezien ik mijn iPhone 14 pro enige tijd geleden verkocht heb en zeker weet dat ik voorlopig niet meer terugkeer naar het Apple ecosysteem, wilde ik mijn Apple account verwijderen. Hierbij zag ik echter dat mijn telefoon nog steeds als 'vertrouwd apparaat' vermeld staat. Wanneer ik via account.apple.com > apparaten bij de telefoon klik op 'Verwijder van account' krijg ik de melding dat ik het via het apparaat moet verwijderen. Dit kan echter niet omdat het apparaat niet meer in mijn bezit is. Hoe kan ik deze koppeling laten verwijderen?

Ik las dat het zou moeten kunnen via de 'zoek mijn' functionaliteit, maar aangezien ik het apparaat ging verkopen heb ik alle locks verwijderd. Hier is het toestel dan ook niet meer zichtbaar.

Beste antwoord (via Daedalus op 28-07-2025 15:16)

• donkerlicht
In eerste instantie was het niet gelukt via de iPhone van mijn partner. Die liet namelijk in het configuratiescherm geen ander vertrouwd apparaat zien.

Vanochtend contact gezocht met Apple. Het bleek een synchronisatieprobleem te zijn. Het apparaat zelf was netjes afgemeld, maar dit bleek niet goed te zijn doorgekomen. Ze hebben dat nu handmatig hersteld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:26
Je kunt het account toch gewoon alsnog verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
Nee, er mogen geen apparaten gekoppeld zijn aan het account. Ik krijg nu steeds de melding dat er nog een apparaat gekoppeld is wanneer ik mijn account probeer te sluiten en kan niet verder gaan met het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 19:27

reaL_G

G

Ff op icloud.com je apparaat loskoppelen en verwijderen.
Let op dat je niet wissen doet.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
@reaL_G ontkoppeld is het al. Staat in ieder geval niet bij de 'find my'. Wissen kan alleen via find my volgens mij? Dus daar heb ik geen gevaar op.

Wanneer ik via browser klik op 'remove from account' (is ook de enige mogelijkheid bij het toestel) krijg ik de volgende melding:
Because Stolen Device Protection is turned on, some of your account information can’t be changed on the web. To remove a device from your account, use your Apple devices where you have signed in with your account in the Settings app.
Maar omdat het apparaat al twee maanden bij Swappie ligt, kan ik er uiteraard niet meer bij. Overigens had ik de protection ook uitgeschakeld voorafgaand aan het versturen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 19:27

reaL_G

G

Heb je nog andere apple devices ingelogd met het zelfde acount. Misschien kan het daarmee.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Even voor de volledigheid, heb je alle stappen uit dit artikel uitgevoerd voordat de telefoon naar Swappie ging?
https://support.apple.com/nl-nl/109511

Het klinkt alsof je verder geen Apple apparaten hebt, maar kan je ook niet op een leen-telefoon even inloggen met je Apple ID, daar de iPhone 14 verwijderen en dan ook weer jezelf van die telefoon verwijderen? Dan moet je natuurlijk even iemand hebben die je een telefoon of iPad wil lenen welke ook weer leeg mag, maar verder weet ik het ook even niet.

Heb je ook al even naar Apple gebeld? De telefonische ondersteuning is meestal best goed, en zij hebben misschien nog wat meer opties tot hun beschikking: https://support.apple.com...-your-country=netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donkerlicht
Archer_VC10 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:32:
Even voor de volledigheid, heb je alle stappen uit dit artikel uitgevoerd voordat de telefoon naar Swappie ging?
https://support.apple.com/nl-nl/109511
Nee, niet gevolgd, maar wel die van Swappie zelf. Komt vrij veel van overeen zoals ik mij dat herinner.
Het klinkt alsof je verder geen Apple apparaten hebt, maar kan je ook niet op een leen-telefoon even inloggen met je Apple ID, daar de iPhone 14 verwijderen en dan ook weer jezelf van die telefoon verwijderen? Dan moet je natuurlijk even iemand hebben die je een telefoon of iPad wil lenen welke ook weer leeg mag, maar verder weet ik het ook even niet.
Mijn partner heeft nog wel een iPhone. Ik zal haar even lief aankijken of het via die manier te doen is.
Heb je ook al even naar Apple gebeld? De telefonische ondersteuning is meestal best goed, en zij hebben misschien nog wat meer opties tot hun beschikking: https://support.apple.com...-your-country=netherlands
Nee, nog niet. Ik dacht eerst even hier vragen. Ik heb geen goede ervaringen met telefonische ondersteuning van grote bedrijven. Eerst telefoon van mijn partner eens proberen.
reaL_G schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:21:
Heb je nog andere apple devices ingelogd met het zelfde acount. Misschien kan het daarmee.
Nee, nog niet. Ik zal het dit weekend eens proberen met de iPhone van mijn partner. Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• donkerlicht
In eerste instantie was het niet gelukt via de iPhone van mijn partner. Die liet namelijk in het configuratiescherm geen ander vertrouwd apparaat zien.

Vanochtend contact gezocht met Apple. Het bleek een synchronisatieprobleem te zijn. Het apparaat zelf was netjes afgemeld, maar dit bleek niet goed te zijn doorgekomen. Ze hebben dat nu handmatig hersteld.
Pagina: 1