Pootjes vaatwasser IKEA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelly25
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21-09 18:58
Beste allemaal

Weer een klus vraag :)

Ik heb een vaatwasser van IKEA , een inbouw .
Er zitten drie pootjes onderaan , de voorste twee moet je met met de hand op hoogte zetten . De achterste in het midden met een schroefdraaier . Dit lukt voor geen meter . Zit helemaal muurvast . Hoe krijg ik deze in beweging ? Iemand een idee ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:17
Soms helpt t door de "spanning" er ev af te halen; vaatwasser en zo mogelijk iets kantelen zodat het pootje vrij staat, kijken of er dan beweging in komt.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 15:29
Nelly25 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:47:
Beste allemaal

Weer een klus vraag :)

Ik heb een vaatwasser van IKEA , een inbouw .
Er zitten drie pootjes onderaan , de voorste twee moet je met met de hand op hoogte zetten . De achterste in het midden met een schroefdraaier . Dit lukt voor geen meter . Zit helemaal muurvast . Hoe krijg ik deze in beweging ? Iemand een idee ?
hoe oud is de vaatwasser? Als het een oudje is dan kan het best zijn dat die poot muur en muur vast zit doordat die gebogen is. Is hij nog niet aan vervanging toe dan zou ik, zoals ik zelf ook gedaan heb, de achterpoot afzagen en er een houtblok onder maken op de juiste hoogte.

Zo doe ik nu al bijna een jaar extra met de oude vaatwasser die wij meegenomen hebben uit mijn vorige huis. Denk dat we hem binnen een aantal maanden wel gaan vervangen. Prima tussenoplossing dus :P

Is de vaatwasser wel gloedjenieuw, breng hem dan terug. Dan zal er vast iets mis zijn met de achterpoot want deze kan je makkelijk draaien. Zorg natuurlijk wel voor de obvious:
- Kan de vaatwasser wel hoger? Zit deze niet gewoon tegen het aanrecht aan?
- Drukken er andere dingen op de vaatwasser ( zit er spanning op )?

Test het anders uit door de vaatwasser op zijn zij te leggen en goed te kijken wat er gebeurt als je met de schroevendraaier aan de gang gaat

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nelly25 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:47:
De achterste in het midden met een schroefdraaier.
Weet je het zeker? Dat was vroeger (platkop), maar sinds IKEA de machines inkoopt bij AEG en Bosch/Siemens is dat niet meer.
Dan gebruik je een dop 10 of torx 20.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YBH
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

YBH

Het kan ook zijn dat je al aan het maximale zit.. is mij overkomen. Schiet het pootje eruit en dan mag je je vaatwasser eruit trekken..