Sinds kort heb ik een Macbook (Macbook Pro M4 Pro met 64GB ram). Dit is mijn eerste mac, en hij bevalt heel goed tot nu toe. Het is wel even wennen na Windows maar ik vind het leuk om te leren hoe ze het bij Apple doen. Nu zou ik graag een VM met Windows 11 op mijn Macbook willen hebben. Nu heb ik een aantal vragen waarvan ik het antwoord niet kan vinden na enkele uren google/youtube. Ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen.
Ik gebruik Windows voor kantoorwerkzaamheden: Excel, Word, Outlook, Teams, interwebben enzovoorts. Ik gebruik ook MS SQL Server Management Studio om queries op externe databases te draaien.
Ik gebruik Windows voor kantoorwerkzaamheden: Excel, Word, Outlook, Teams, interwebben enzovoorts. Ik gebruik ook MS SQL Server Management Studio om queries op externe databases te draaien.
- Als ik Windows 11 in een VM wil installeren op mijn Macbook, kan ik dan beter de x86 64 bit installeren, of de Arm64? Mijn eerste ingeving is dat Arm64 misschien beter werkt omdat er dan misschien minder emulatie nodig is, maar dat is misschien verkeerd gedacht.
- Als Arm64 beter is, zijn hier beperkingen voor applicaties waar ik rekening mee moet houden? Doet Excel het dan nog bijvoorbeeld? Ik werk met grote Excelbestanden (30MB).
- Kan SMSS ook op Windows Arm64 draaien? Ik lees hier dat er een soort workaround is. Heeft iemand hier ervaring mee?
- Welke VM software kan ik het beste gebruiken als de conclusie is dat ik Windows Arm64 het beste kan gebruiken? En als ik de 'ouderwetse' versie van Windows 11 beter kan gebruiken, welke VM software zou ik dan het beste kunnen gebruiken?