Apple-account met hoortoestel-ondersteuning (AirPods Pro 2)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 20:07
Mijn vraag
Momenteel op reis in een land waar Apple Hearing Aid niet ondersteund wordt. Na verlies van de gewone hoortoestellen voor de hoofdprijs een set AirPods Pro 2 gekocht in de hoop die als tussenoplossing te kunnen gebruiken. Instellen als hoortoestel lijkt alleen te kunnen in een ondersteund land, maar wordt dan wel als vlaggetje in het gebruikte icloud-account opgeslagen! Zoek daarom nu hulp van iemand met AirPods Pro 2, die een tijdelijk nieuw icloud-account voor me kan aanmaken en daarop de AirPods als hoortoestel inricht. Vervolgens zou ik het icloud-account hier gebruiken voor de komende 11 dagen om het reisplezier aanzienlijk te kunnen vergroten :) Contact via dm lijkt me het handigste, omdat we op zeker moment ook login en wachtwoord dan moeten overdragen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
AirPods Pro 2 icm een iPhone 12 mini.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Locatie spoofen middels XCode of een andere applicatie werkt niet. Dat is door een groep Indiërs al eens helemaal uitgezocht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dit al getest?

Live Listen
→ Hiermee gebruikt de iPhone de microfoon om geluid door te sturen naar de AirPods. Dit werkt ook zonder dat er hoortoestelondersteuning nodig is. Te vinden onder:
Instellingen > Bedieningspaneel > Voeg ‘Live luisteren’ toe > Start via het bedieningspaneel.

Conversation Boost
→ Deze functie is speciaal ontworpen voor slechthorenden. Vereist AirPods Pro 2 en iOS 15+.

Te activeren via: Instellingen > Toegankelijkheid > Audio/Visueel > Hoofdtelefoonaccommodaties

Daarna onder: Instellingen > Bluetooth > klik op de “i” bij je AirPods > Hoofdtelefoonaccommodaties

En daar kun je dan Transparantie-modus > Conversation Boost activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
EValentino schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:16:
Dit al getest?

Live Listen
→ Hiermee gebruikt de iPhone de microfoon om geluid door te sturen naar de AirPods. Dit werkt ook zonder dat er hoortoestelondersteuning nodig is. Te vinden onder:
Instellingen > Bedieningspaneel > Voeg ‘Live luisteren’ toe > Start via het bedieningspaneel.

Conversation Boost
→ Deze functie is speciaal ontworpen voor slechthorenden. Vereist AirPods Pro 2 en iOS 15+.

Te activeren via: Instellingen > Toegankelijkheid > Audio/Visueel > Hoofdtelefoonaccommodaties

Daarna onder: Instellingen > Bluetooth > klik op de “i” bij je AirPods > Hoofdtelefoonaccommodaties

En daar kun je dan Transparantie-modus > Conversation Boost activeren.
Oh Live Listen nog niet nee, dank! Conversation boost lijkt niet voldoende om het leven makkelijker te maken, maar Live Listen kan wel bruikbaar zijn als hoortoestelondersteuning niet zou gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
Maar als iemand nog zou kunnen helpen door een iCloud-accountje aan te maken, AirPods Pro 2 te koppelen en hoortoestelmodus in te schakelen, dan houd ik me nog altijd aanbevolen!