Zoek functie binnen topics werkt niet meer goed

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:21
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
Bijvoorbeeld in: Jasphur in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2025"

Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Het is de bedoeling dat posters even een URL controleren alvorens ze iets plaatsen, om zo dubbel posts te voorkomen. Voor het reproduceren:

Kopieer een Funda URL uit 1 van de posts. Let op: je moet de hele URL hebben (de afgekorte URL kom ik zo op terug) en probeer te zoeken. De post waaruit je de URL hebt gekopieerd komt niet terug in de zoek resultaten.

Wanneer je de verkorte URL kopieert in als keyword gebruikt om mee te zoeken, dan krijg je een Bad Request pagina.

Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Ik had een overzicht van posts verwacht die de link bevatten.

Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Chrome 138.0.7204.168
Windows 11 Pro, 24H2

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij worden url's niet letterlijk geindexeerd (@ACM ?). En zo te zien is dit probleem al eerder gemeld: Lange urls niet vindbaar via search [forum] Zoeken op volledige URL

Wat bedoel je trouwens met zoeken op afgekorte url? Heb je daar een voorbeeld van?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
crisp schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:11:
Volgens mij worden url's niet letterlijk geindexeerd (@ACM ?). En zo te zien is dit probleem al eerder gemeld: Lange urls niet vindbaar via search [forum] Zoeken op volledige URL

Wat bedoel je trouwens met zoeken op afgekorte url? Heb je daar een voorbeeld van?
Ah top. Wat mij betreft combineren we de twee topicus

Voorbeeld van een afgekorte url kun je vinden in deze post. https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/83001232

Het is niet zozeer afgekort als dat er een deel in het midden mist. Die puntjes zeg maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb geen idee wat de search doet met een zoekterm als "https://www.funda.nl/deta...is-lanterdijk-6/89814298/"

Maar dit werkt wel: zoeken op "lanterdijk"

De zoekfunctie is denk ik meer bedoelt om te zoeken op losse woorden en niet zozeer zaken als complete url's. Wellicht zouden we moeten overwegen om bij het plaatsen van de url de titel van de pagina op te halen zodat je automatisch dit krijgt waar veel makkelijker op te zoeken is:

Huis te koop: Calandstraat 4 3016 CB Rotterdam [Funda]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Oogt ook nog eens veel mooier en rustiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
crisp schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:21:
Ik heb geen idee wat de search doet met een zoekterm als "https://www.funda.nl/deta...is-lanterdijk-6/89814298/"

Maar dit werkt wel: zoeken op "lanterdijk"

De zoekfunctie is denk ik meer bedoelt om te zoeken op losse woorden en niet zozeer zaken als complete url's. Wellicht zouden we moeten overwegen om bij het plaatsen van de url de titel van de pagina op te halen zodat je automatisch dit krijgt waar veel makkelijker op te zoeken is:

Huis te koop: Calandstraat 4 3016 CB Rotterdam [Funda]
Dat zou een prachtige oplossing zijn!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik zal morgen eens kijken of het voldoende is om funda toe te voegen aan onze url-title resolver :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:11:
Volgens mij worden url's niet letterlijk geindexeerd
We gebruiken voor de zoekindex de tekst van de html-versie omdat daar allerlei extra content in is toegevoegd. Maar daarbij wordt wel de html zelf gestripped en tijdens dat strippen wordt de inhoud van attributen genegeerd.

Ik denk overigens niet dat het heel handig is om zomaar links als extra tekst te indexeren doordat het hele vervelende termen voor keyword search zijn. Het 'blind' op leestekens laten splitsen, zoals nu standaard zou gebeuren, zou betekenen dat er heel wat documenten met termen als 'https', 'www', 'net', 'org', 'nl', 'com', etc bij komen.

Dus dan zouden we ook nog goed moeten kijken wat daar dan wel goed voor werkt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje