Nieuwe deurbelcamera met 24/7 opname

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Na de zoveelste prijsverhoging van Google hebben we besloten te gaan zoeken naar een nieuwe deurbelcamera.

De huidige Nest Hello filmt (met abonnement) 24/7. Deze staat gericht op onze auto, we overtreden geen privacy wetten of iets dergelijks.

De eerste jaren betaalden we 100 euro/jaar voor het abonnement. Vorig jaar werd deze verhoogd naar 120 en het komende jaar moeten we opeens 160 betalen. Voor ons reden om te gaan zoeken naar een alternatief.

Het is echter moeilijk zoeken. We vinden maar 1 alternatief met 24/7 opname mogelijkheden en dat is de deurbel van Ring. Daar heb je dan het premium abonnement van nodig en die kost nog meer (199/jaar).

Een abonnement vinden we prima, zolang we op maximaal zo'n 100 per jaar blijven. Dit lijkt een lastige opgave.

Dan moeten we mogelijk onze eisen bijstellen en een nemen die start met opnemen bij beweging. Ons bezwaar is dat we dan wellicht de eerste seconden van een 'activiteit' missen.
Ook weten we niet hoe gevoelig die trigger dan is bij een camera die alleen gebeurtenissen filmt. Onze auto staat zo'n 4 meter van de voordeur. we willen graag dat de camera ook opneemt wanneer iemand bij de auto staat.

Ook zou het fijn zijn dat het opgenomen beeld een beetje scherp is. De steenmarter was laatst moeilijk herkenbaar op de beelden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:45
Tip: Reolink deurbel + reolink camera (of meerdere) met NVR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uvc-g4-doorbell

Als je al andere gear van Unifi hebt. Anders eventueel met lokale recorder er bij : https://eu.store.ui.com/e...vr/collections/pro-uck-g2

Super stabiel en lekker lokaal alles

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als we het over privacywetten hebben telt iedere deurbelcamera als 24/7, ook als jij de beelden niet kan inzien :)

Maar als je het praktisch wil; ik zou gewoon een losse camera ophangen. Beetje budgetspul van Reolink is prima en kan 24/7 opnemen, evt. zelfs met geluid (al mag dat niet, daarmee overtreed je wél wetten tenzij je zelf 24/7 op je oprit staat).

Deurbel laten hangen zonder abonnement, camera erbij, en je probleem is voor 50 euro opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
Je kan ook naar Eufy kijken, die zijn ook abonnementloos lokaal.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
asing schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:30:
Je kan ook naar Eufy kijken, die zijn ook abonnementloos lokaal.
Klopt, die hebben we ook op ons lijstje staan.
Ik lees hieroven al dat 24/7 opnames mogelijk niet gaan lukken zonder losse camera.

Dan moeten we denk ik overwegen daar vanaf te zien. Blijft de vraag of bijvoorbeeld een Eufy ook triggert wanneer iemand een meter of 4/5 verderop staat.

Update:
De Eufy gaat van het lijstje. Ik lees teveel negatieve berichten.

Reolink heeft iets vergelijkbaars, die maar eens bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gadgeteer op 24-07-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:03
Let bij Reolink ff op het model: het zwarte model en witte model hebben verschillende beeldverhoudingen. Daarnaast is er ook het batterij model met weer een andere beeld verhouding. (Liggend, staand en vierkant beeld, in die volgorde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Tweaker_Ruwy schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:45:
Let bij Reolink ff op het model: het zwarte model en witte model hebben verschillende beeldverhoudingen. Daarnaast is er ook het batterij model met weer een andere beeld verhouding. (Liggend, staand en vierkant beeld, in die volgorde)
Goed dat je het meldt. Nog meer uitzoek werk ;)
Ik keek naar het model met de hub: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 04:57
Ik heb de Eufy en Reolink deurbel gehad maar mijn voorkeur is toch voor Reolink gegaan. Bij Eufy maken ze gebruik van een encryptie die ervoor zorgt dat het (met 4G) tot 40 (!!!) seconde duurde voordat ik beeld had, dit betekende dat de postbezorger allang weg was.

Zelfs lokaal (als ik thuis was), was het retetraag in vergelijking met Reolink.

Inmiddels mijn huis ook voorzien van camera's in de tuin, en dan is het fijn dat alles in 1 app zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:03
Gadgeteer schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:33:
[...]

Goed dat je het meldt. Nog meer uitzoek werk ;)
Ik keek naar het model met de hub: link
Dat is het batterij model. Dat is net de enige waarvan ik je niet met zekerheid kan zeggen of die aan 24/7 opnames doet :P

Edit:
Bij 24/7 opnames kan een bekabelde (voor de data) aansluiting ook van meerwaarde zijn. Zowel het POE model (zwart en wit) als de wifi modellen (ook zwart en wit) hebben een ethernet poort. Het poe model kan over diezelfde datakabel van stroom worden voorzien, het wifi model kan je op een beltrafo aansluiting.

[ Voor 26% gewijzigd door Tweaker_Ruwy op 25-07-2025 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DennusB schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:24:

Super stabiel en lekker lokaal alles
Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ben zeer tevreden.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Wat is de toegevoegde waarde om 24/7 op te nemen ipv bij beweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kever678 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:13:
Bij het pas gaan "opnemen bij beweging" ben je vaak 'PRE-CIES' te laat als ze je camera('s) als éérste gaan slopen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:16:
[...]

Bij het pas gaan "opnemen bij beweging" ben je vaak 'PRE-CIES' te laat als ze je camera('s) als éérste gaan slopen.....
Hebben camera’s daar tegenwoordig niet een cache functie voor? Die van mij bewaart de laatste X seconden om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvg
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:35

pvg

Tip: zonder abbo: doorbird + nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kever678 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:22:
[...]

Hebben camera’s daar tegenwoordig niet een cache functie voor? Die van mij bewaart de laatste X seconden om dat te voorkomen.
Helaas weten 'de moderne boefjes' dat ook en dien je eigenlijk vaak al dagen / weken terug te moeten kunnen gaan kijken om daarmee mensen met 'overdreven veel interesse' naar de positionering van de camera's terug te kunnen vinden op je eigen beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
Will_M schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:27:
[...]

Helaas weten 'de moderne boefjes' dat ook en dien je eigenlijk vaak al dagen / weken terug te moeten kunnen gaan kijken om daarmee mensen met 'overdreven veel interesse' naar de positionering van de camera's terug te kunnen vinden op je eigen beeldmateriaal.
Dat is met 24/7 recording niet anders en meer zoekwerk gezien je alles opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kever678 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:46:
[...]

Dat is met 24/7 recording niet anders en meer zoekwerk gezien je alles opneemt.
Nee hoor, daar hebben we tegenwoordig 'AI' in de vorm van 'smart-detections' voor welke dat keurig kan oplepelen vanuit de historie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

kever678 schreef op zondag 27 juli 2025 @ 21:13:
Mijn buren kwamen wel eens om beelden vragen, en alles buiten mijn tuin krijg ik geen melding van, binnen de tuin wel. Dus even terug kijken en probleem opgelost. Dat kan dus niet als je niet 24/7 opneemt.
En zo zijn er nog wel meer dingetjes.

Be Stronger Than Your Excuses

Pagina: 1