Problemen met versturen mail Windows Live Mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 17:49
Mijn schoonmoeder heeft nog een oude laptop met Windows 7 (ik weet het, ze moet een nieuwe hebben).
Ze gebruikt ook nog Windows Live Mail voor haar KPN mail.
Sinds gisteren kan zij geen mail meer versturen; mail ontvangen lukt nog wel (POP3 voor inkomende mail).
Ik heb naar haar mail-instellingen gekeken. Voor uitgaande mail (SMTP) staat er 25 en voor inkomende mail (POP3) staat er 110. Dit vind ik rare getallen, maar misschien komt dat doordat er gebruik gemaakt wordt van POP3 en niet van IMAP.
Ik heb al geprobeerd om bovenstaande waarden te veranderen in 587 en 993 (IMAP getallen), maar dan wordt er niet ontvangen èn verzonden.

Ik zit zelf te denken om bv Thunderbird of Mailbird te installeren als vervanging, maar krijg ik dan alle mail die nu in WLM staat ook hierin te zien? Er is wel een optie in WLM aangevinkt dat er een kopie van de mail op server wordt gezet.

Wat kan ik het beste doen op dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Wlm wordt al jaren niet meer ondersteund en werkt niet met hedendaagse encryptie dus idd eerst maar eens een ondersteunde client gebruiken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 20:21
eM Client installeren.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
Is deze software beter dan Thunderbird en Mailbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:39
CoolDude99 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 07:52:
[...]

Voordeel van emclient is dat het wel veel lijkt op Outlook (Windows live mail).

Daarnaast worden de providersettings van KPN automatisch ingeladen en zit je dan niet meer met het handmatig instellen. E-Mailadres en wachtwoord van de mailbox erin en je kan aan de slag.
Maar dat kan thunderbird ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10

MsG

Forumzwerver

Heb je je ook aangemeld met de kpn credentials toen je die poorten veranderde?

Probeer voor verzenden eens:

Server: mail.kpnmail.nl
SSL: TLS aanvinken (iOS: SSL) (Android: STARTTLS/TLS alle certificaten)
Poort: SSL/TLS poort 587
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres
Wachtwoord: wachtwoord van dat e-mailadres

Bron: https://community.kpn.com...p-server-instellen-360421

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pop3 in de basis is gewoon ophalen wat er op de server staat, alles wat op de server stond, staat nu in de client. Met het vinkje laat je wel een kopie achter, maar je moet dan wel zeker zijn dat deze altijd heeft aangestaan, het makkelijkste is gewoon via browser in te loggen (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) om te controlleren of alles er staat.

WLM werd Mail, werd outlook, werd 'new' Outlook met reclames, eerlijk wil je die route niet meer lopen.

Enkel poorten veranderen zal niet werken, smtp 25 en pop3 110 zijn de oude 'open' poorten, kans is groot dat je nog enkel via SSL/TSL kan inloggen, in WLM zou daarvoor vinkje moeten zijn.

POP-instellingen
Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)
Wachtwoord: KPN wachtwoord
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 20:21
[...]

U kunt zelf ook wat doen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:10

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Is Dreft beter dan Dubro?
Is WC Eend beter dan Glorix?

Ik zou zeggen: test het uit.
Iedereen heeft een eigen mening over elke software. Er zijn genoeg recensies en vergelijkingen te vinden op het internet.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 24-07-2025 13:44 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolDude99
SinergyX schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 09:23:
Pop3 in de basis is gewoon ophalen wat er op de server staat, alles wat op de server stond, staat nu in de client. Met het vinkje laat je wel een kopie achter, maar je moet dan wel zeker zijn dat deze altijd heeft aangestaan, het makkelijkste is gewoon via browser in te loggen (https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp) om te controlleren of alles er staat.

WLM werd Mail, werd outlook, werd 'new' Outlook met reclames, eerlijk wil je die route niet meer lopen.

Enkel poorten veranderen zal niet werken, smtp 25 en pop3 110 zijn de oude 'open' poorten, kans is groot dat je nog enkel via SSL/TSL kan inloggen, in WLM zou daarvoor vinkje moeten zijn.

POP-instellingen
Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)
Ik heb de mail weer aan de praat gekregen. ik heb de inkomende mail POP3 veranderd in 995 met SSL aan en de uitgaande mail (SMTP) heb ik veranderd naar 587 zonder SSL (TLS stond er niet bij als optie).

Ik heb ook op de webmail gekeken en daar stond alle mail op die ook in WLM staan. Dat houdt dus in dat ik ook andere software kan gebruiken als vervanging van WLM?
Pagina: 1