De beste 1440p-game-pc/4K-game-pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-07 13:03
Beste Redactie,

Ik ben benieuwd waarom jullie weer bij de 1440p en 4K game pc de r7 7700 boven de r5 9600X kiezen. Voor 1440p (Ik kon de 4k resultaten niet vinden) zie je bij de 9600X in bijna elke game (behalve Starfield) hogere resultaten Pricewatch. Ook qua klock snelheiden en geheugen zie je dat de specs van de 9600X hoger zijn. Dat allemaal terwijl hij ook nog heel iets goedkoper is. Ik weet dat dit anders was toen artikel geschreven was, maar 21-7-2025 hebben jullie nog steeds deze keuze behouden terwijl nu de r5 9600x goedkoper is.

[ Voor 14% gewijzigd door TheProst op 23-07-2025 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:33

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Wat je in de pure gamebenchmarks niet ziet, is dat de acht ipv zes cores natuurlijk wel meerwaarde kunnen bieden bij het draaien van meerdere programma's tegelijk. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld streaming. De 9600X is nu idd wat goedkoper en de 7700 iets duurder dan toen het advies uitkwam, maar op de budgetten van deze pc's maakt dat niet heel veel uit, en ik denk dat voor beide opties nog altijd een prima case te maken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 28-07 13:03
Oké, dat is duidelijk. Ik dacht even te helpen omdat ik dacht dat dat misschien over het hoofd was gezien, maar ik had zelf juist de streamingprestaties gemist. Ik keek inderdaad alleen naar de gameprestaties, omdat dat voor mij persoonlijk het belangrijkste is bij een game-pc.

Ik twijfelde zelf tussen beide cpu’s als upgrade in combinatie met een 5080, maar dat is pas iets voor eind dit jaar. Misschien open ik daar later nog een apart topic over. Bedankt voor de duidelijke uitleg!