Webshop reageert foutief op shop review

Pagina: 1
Acties:
  • 2.151 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik heb een geschil lopen met een webshop. Ze boden een product aan, nieteens de goedkoopste in de pricewatch op moment van bestellen, en annuleren nu de aankoop met een beroep op een kennelijke prijsfout. Hier kan op geen enkele wijze sprake van zijn.

Echter; ze herhalen hun standpunt nu in reactie op de shop review. Met daarin een wederom niet kloppend verhaal.

De eigenlijke vraag; kan er ook ergens een verzoek ingediend worden om de foutieve reactie van een webshop aan te passen of te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:00
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:24:
Hier kan op geen enkele wijze sprake van zijn.
Ben benieuwd; welk product voor welke prijs?
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:24:
De eigenlijke vraag; kan er ook ergens een verzoek ingediend worden om de foutieve reactie van een webshop aan te passen of te verwijderen?
Je bedoelt een shop review hier op Tweakers?

Pricewatch

[ Voor 3% gewijzigd door President op 23-07-2025 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
President schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Ben benieuwd; welk product voor welke prijs?

[...]

Je bedoelt een shop review hier op Tweakers?
Ging om een drietal seagates ironwolf 12tb. Die gisteren bij minimaal twee, volgens mij zelfs drie aanbieders onder de 220 euro stonden.

En idd, in reactie op een shop review op tweakers.

Zou zeggen maak je niet druk voor die paar tientjes, maar ik hou er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden. En juridisch klopt er gewoon niks van.

Excuus, deze had inderdaad in pricewatch gemogen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:34:
[...]

Ging om een drietal seagates ironwolf 16tb. Die gisteren bij minimaal twee, volgens mij zelfs drie aanbieders onder de 220 euro stonden.

En idd, in reactie op een shop review op tweakers.

Zou zeggen maak je niet druk voor die paar tientjes, maar ik hou er niet van om voor leugenaar uitgemaakt te worden. En juridisch klopt er gewoon niks van.

Excuus, deze had inderdaad in pricewatch gemogen.
Dat zal dan uitvoering: Seagate IronWolf Pro, 16TB (ST16000NT001) zijn ? Al zie ik daar een dergelijke daling niet terug.
Maar dat meerdere winkels ineens in prijs dalen kan ook gewoon een foutieve koppeling zijn, waarbij meerdere winkels dit vanuit bijvoorbeeld de fabrikant koppeling hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:34:
Ging om een drietal seagates ironwolf 16tb. Die gisteren bij minimaal twee, volgens mij zelfs drie aanbieders onder de 220 euro stonden.
offtopic:
Welke schijven gaat het precies om? Want ~€220 is eerder een nieuwprijs welke ik bij de (non-pro) 12TB modellen verwacht.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2025 13:45 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:41
uitvoering: Seagate IronWolf Pro, 16TB (ST16000NT001)

Ging het om deze? Ik zie hier geen 'raar' dipje in de prijsgrafiek. 220 euro voor een 16tb nas schijf is IMHO onrealistisch goedkoop.

Geen idee om welke shop het gaat. Waarschijnlijk betreft het een foute prijs via een toeleverancier en is deze automatisch +2% in de pricewatch ergens beland. Zo werken veel kleinere shops, getuige het feit dat ook die met nagenoeg dezelfde prijs kwamen. Je kunt er veel tijd en moeite in steken, of verder gaan met je leven.... succes :)

Ah, betreft een 12tb schijf. Verschil is kleiner, maar nog steeds vrij fors t.o.v. de reguliere prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door stylezzz op 23-07-2025 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Met 2 minuten zoeken:283 -> 216 vind ik niet duiden op een prijsfout, kan gewoon een actieprijs zijn. Al helemaal als wat TS aangeeft dat in de range van 10% zat t.o.v. andere webwinkels.

edit:
Komisch dat de webwinkel al binnen 14 minuten een verhaal als reactie klaar heeft staan :X als ze die tijd nu steken in hun 'prijsfouten' ..

[ Voor 26% gewijzigd door True op 23-07-2025 13:45 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:42:
Met 2 minuten zoeken:283 -> 216 vind ik niet duiden op een prijsfout, kan gewoon een actieprijs zijn. Al helemaal als wat TS aangeeft dat in de range van 10% zat t.o.v. andere webwinkels.

edit:
Komisch dat de webwinkel al binnen 14 minuten een verhaal als reactie klaar heeft staan :X als ze die tijd nu steken in hun 'prijsfouten' ..
Je hebt in 2 minuten zoeken een uitvoering gevonden die niet aansluit bij de 16TB waar TS het over heeft. Als je die 2 minuten nou in goed lezen had gestoken... ;)

Nou, dat schiet ook niet op als de TS het zelf fout heeft :')

[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 23-07-2025 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Excuus, betrof de 12 tb variant. Voor 16tb zou het een heel ander verhaal zijn.

@True zat er per ongeluk goed op ;)

Mea maxima culpa

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Patriot schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:47:
[...]

Je hebt in 2 minuten zoeken een uitvoering gevonden die niet aansluit bij de 16TB waar TS het over heeft. Als je die 2 minuten nou in goed lezen had gestoken... ;)
Als je de review van TS leest, die toevallig ook van vandaag een uurtje geleden is. Waarna er binnen 15 minuten een reactie van de webwinkel op kwam én daarna dit topic werd geopend door TS kan ik uitgaan van:
de 16tb [sic] die hier in het topic genoemd wordt óf de 12TB die in de review genoemd wordt die beter past bij het prijspeil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
[...]

Als je de review van TS leest, die toevallig ook van vandaag een uurtje geleden is. Waarna er binnen 15 minuten een reactie van de webwinkel op kwam én daarna dit topic werd geopend door TS kan ik uitgaan van:
de 16tb [sic] die hier in het topic genoemd wordt óf de 12TB die in de review genoemd wordt die beter past bij het prijspeil. ;)
Ja, ik had m'n reactie al aangepast na de reactie van @MikeyMan. Je hebt gelijk, dan is ook meteen het prijsverschil een stuk minder groot en onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien dit om de Shopreviews gaat met een verzoek tot (deel-)verwijdering, verplaats ik het topic naar het Pricewatch-subforum.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

@MikeyMan heb je je ingelezen over tot wanneer de webwinkel nog recht heeft om een order te annuleren? Ik meen dan Arnoud hier wel eens wat over geschreven heeft; kan geautomatiseerd zijn in de vorm van een bestelbevestiging, maar ook met de hand later.
Heb je zoiets wél gekregen? Dan lijkt het mij juridisch gezien logisch dat je in je recht staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:49:
Excuus, betrof de 12 tb variant. Voor 16tb zou het een heel ander verhaal zijn.

@True zat er per ongeluk goed op ;)

Mea culpa maxima
Dan is dit zeker geen kennelijke/duidelijke prijsfout.

Maar dan komt het lastige; hoe ga je ze dwingen om de koopovereenkomst toch na te leven? Zijn ze aangesloten bij een keurmerk? Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:52:
@MikeyMan heb je je ingelezen over tot wanneer de webwinkel nog recht heeft om een order te annuleren? Ik meen dan Arnoud hier wel eens wat over geschreven heeft; kan geautomatiseerd zijn in de vorm van een bestelbevestiging, maar ook met de hand later.
Heb je zoiets wél gekregen? Dan lijkt het mij juridisch gezien logisch dat je in je recht staat.
Heb een bestel en betaalbevestiging gehad.

Ging me overigens nieteens zozeer over de inhoud. Ik ben er van overtuigd dat ik in mn recht sta.

Gaat me erom dat ik door de webshop nu voor leugenaar word uitgemaakt. En dat hun reactie juridisch niet door de beugel kan.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13

watercoolertje

Untertitel

True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:52:
President schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:53:
[...]Maar dan komt het lastige; hoe ga je ze dwingen om de koopovereenkomst toch na te leven? Zijn ze aangesloten bij een keurmerk? Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Daar is die helemaal niet op uit...

Hij vind de reactie dus niet okee, en daar klaagt/vraagt ie over, niks juridisch dus:

[ Voor 40% gewijzigd door watercoolertje op 23-07-2025 13:58 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Heb een bestel en betaalbevestiging gehad.

Ging me overigens nieteens zozeer over de inhoud. Ik ben er van overtuigd dat ik in mn recht sta.

Gaat me erom dat ik door de webshop nu voor leugenaar word uitgemaakt. En dat hun reactie juridisch niet door de beugel kan.
Ik heb de review en reactie gelezen, waar vind jij dat je voor leugenaar word uitgemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
President schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:53:
[...]

Dan is dit zeker geen kennelijke/duidelijke prijsfout.

Maar dan komt het lastige; hoe ga je ze dwingen om de koopovereenkomst toch na te leven? Zijn ze aangesloten bij een keurmerk? Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Leveren gaan ze vast niet doen. Ze zijn aangesloten bij qshops, inmiddels klacht daar ook neergelegd.

Rechtsbijstand heb ik. Eerst maar eens een nachtje over slapen. Tis me flink in het verkeerde keelgat geschoten, maar ik weet wel welke oplossing die gaan bieden.

@stylezzz er wordt gesteld dat de marktprijs niet klopt, en dat ik onterecht stel dat het een kennelijke fout is. Terwijl ze er zelf volledig naast zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 14:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

stylezzz schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:59:
[...]

Ik heb de review en reactie gelezen, waar vind jij dat je voor leugenaar word uitgemaakt?
We merken daarbij op dat de klant in zijn uitgebreide toelichting juist zelf benadrukt hoeveel moeite hij heeft gedaan om zijn gelijk te onderbouwen — wat indirect bevestigt dat de prijs inderdaad uitzonderlijk laag was.
Dit is toch impliciet zeggen dat TS de bestelling deed omwille van de (zogenaamde en ontrecht bestempelde) 'prijsfout'. Wat niet strookt met wat TS in zijn review beschrijft.
Ergo, webwinkel maakt hem wel degelijk uit voor leugenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:28
25% (of 20% op de laatgste in de pricewatch) op een artikel doorgaans wat geleidelijk daalt. Behalve overstock of oude producten is het geen stuntproduct. Er zit op hardware vaak weinig marge, laat staan 25% om mee te stunten.
Neem je 't laagste prijspeil, dan zie je deze in drie maanden ook slechts 15 euro schommelen. Dan is 60 euro wel een hele grote afwijking.
Grote kans dat er in de keten een groothandel een verkeerde prijs heeft doorgegeven. De marges in deze markt zijn laag en de hoeveelheid mutaties en producten groot. Dus er is geen ruimte om alles handmatig bij te houden en te controleren. Dit gaat allemaal automatisch. Een fout bij de leverancier wordt vaak pas hersteld als de leverancier zijn prijs hersteld en dus een nieuwe prijs doorgeeft, of wanneer een order niet leverbaar blijkt te zijn bij die groothandel op 't moment dat 't besteld wordt door een klant.

IMHO 261 en 216 zit ook dicht bij elkaar op een toetsenbord. Gevalletje jammer maar helaas. Die andere winkels/prijzen is ook geen spoor meer van terug te vinden. Dus die hebben waarschijnlijk dezelfde groothandelsprijs verwerkt en inmiddels weer gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@PROnline laagste pris vandaag is vanaf 235. Das nog geen 10%. Tevens gisteren meerdere aanbieders in diezelfde price range.

Ik heb gisteren de schijven besteld tegen de laagste prijs die ik kon vinden. Dat klopt. Maar de suggestie dat ik wist of had kunnen weten dat het een onrealistische prijs was raakt kant noch wal.

Het feit dat ik dit niet over mn kant laat gaan en onderbouwd reageer kan niet de suggestie wekken dat ik niet te goeder trouw heb gehandeld.

Tevens zijn ook de lagere prijzen wel degelijk terug te halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbL_91vHZnQCZWrBYCFnABi8rp8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wj6JpNsauxqacZyknScniaLN.png?f=fotoalbum_large

Ik laat mij dit op deze wijze niet aanleunen.

[ Voor 109% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 14:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

PROnline schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:04:
25% (of 20% op de laatgste in de pricewatch) op een artikel doorgaans wat geleidelijk daalt. Behalve overstock of oude producten is het geen stuntproduct. Er zit op hardware vaak weinig marge, laat staan 25% om mee te stunten.
Neem je 't laagste prijspeil, dan zie je deze in drie maanden ook slechts 15 euro schommelen. Dan is 60 euro wel een hele grote afwijking.
Grote kans dat er in de keten een groothandel een verkeerde prijs heeft doorgegeven. De marges in deze markt zijn laag en de hoeveelheid mutaties en producten groot. Dus er is geen ruimte om alles handmatig bij te houden en te controleren. Dit gaat allemaal automatisch. Een fout bij de leverancier wordt vaak pas hersteld als de leverancier zijn prijs hersteld en dus een nieuwe prijs doorgeeft, of wanneer een order niet leverbaar blijkt te zijn bij die groothandel op 't moment dat 't besteld wordt door een klant.

IMHO 261 en 216 zit ook dicht bij elkaar op een toetsenbord. Gevalletje jammer maar helaas. Die andere winkels/prijzen is ook geen spoor meer van terug te vinden. Dus die hebben waarschijnlijk dezelfde groothandelsprijs verwerkt en inmiddels weer gecorrigeerd.
Dus?
Die processen automatiseren is een ondernemersrisico niet een risico voor een consument. Daar is de wetgeving en jurisprudentie over wat je redelijkerwijs als prijsfout kunt zien of niet wel duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:05:
@PROnline laagste pris vandaag is vanaf 235. Das nog geen 10%.
Ik maak hieruit op dat we het dus niet hebben over de pro (v.a. ~€275) maar de normale (v.a. ~€235) variant.

Dan is een prijsverschil van 15-20 absoluut niet vreemd nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Gaat 't nu over de pro of de non-pro?

Maar ook voor de non-pro nog steeds, kijk naar de afgelopen drie maanden en je zou kunnen zien dat 't niet zo'n vaart loopt met de prijsdaling. @D4NG3R 10 ~15 euro is niet veel, maar die daling is gelijk aan de daling van de afgelopen drie maanden. Dus in dat opzicht, een anomaly.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cuewfdl.png

[ Voor 26% gewijzigd door PROnline op 23-07-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:11:
[...]

Ik maak hieruit op dat we het dus niet hebben over de pro (v.a. ~€275) maar de normale (v.a. ~€235) variant.

Dan is een prijsverschil van 15-20 absoluut niet vreemd nee.
klopt... Heb het niet over de pro gehad toch? Alleen per ongeluk 16 ipv 12 tb getikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

PROnline schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:12:
@D4NG3R 10 ~15 euro is niet veel, maar die daling is gelijk aan de daling van de afgelopen drie maanden. Dus in dat opzicht, een anomaly.
Het is zeker een afwijking t.o.v. de trend, maar wel eentje welke dusdanig klein is dat je hier als consument niet uit hoeft te gaan van een prijsfout. Het zou niet de 1e keer zijn dat hardware opeens 5-10% prijs omlaag gaat, actie vanuit de fabrikant omdat ze wat nieuws op de markt brengen en van oude stocks af willen bijv.

Hadden we het nu over de pro variant welke opeens van 275 naar 220 knalt was de discussie heel anders geweest.
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:17:
[...]
klopt... Heb het niet over de pro gehad toch? Alleen per ongeluk 16 ipv 12 tb getikt.
16 vs 12TB zorgde voor nogal wat verwarring, voor deze post was het nog altijd niet bevestigd om exact welk 12TB-smaakje het nu precies ging. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@D4NG3R Ja dat hielp niet. Ging me niet echt om de inhoudelijke discussie, maar meer om de vraag of er een wijziging mogelijk was.

Het betreft de ST12000VN0008

uitvoering: Seagate IronWolf, 12TB (ST12000VN0008, per stuk)

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:01:
[...]

Leveren gaan ze vast niet doen. Ze zijn aangesloten bij qshops, inmiddels klacht daar ook neergelegd.

Rechtsbijstand heb ik. Eerst maar eens een nachtje over slapen. Tis me flink in het verkeerde keelgat geschoten, maar ik weet wel welke oplossing die gaan bieden.

@stylezzz er wordt gesteld dat de marktprijs niet klopt, en dat ik onterecht stel dat het een kennelijke fout is. Terwijl ze er zelf volledig naast zitten.
Ach, het klassieke meningsverschil. Uiteraard zullen beide partijen zich voor leugenaar uitgemaakt voelen. Lijkt mij dat tweakers dit gewoon moet laten staan, users kunnen en dienen zelf hun conclusie hieraan te verbinden of dat men zaken wil doen met deze shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:05:
@PROnline laagste pris vandaag is vanaf 235. Das nog geen 10%. Tevens gisteren meerdere aanbieders in diezelfde price range.
Zelfde groothandel, zelfde feed, zelfde fout.

Ik heb gisteren de schijven besteld tegen de laagste prijs die ik kon vinden. Dat klopt. Maar de suggestie dat ik wist of had kunnen weten dat het een onrealistische prijs was raakt kant noch wal.
[/] Gisteren misschien niet direct, maar uit je eigen grafiek is evident dat 't een spike is/was. Dat heeft geen dagen geduurd. Alle winkels die die lage prijs even hadden, zijn allemaal weer hersteld.
Het feit dat ik dit niet over mn kant laat gaan en onderbouwd reageer kan niet de suggestie wekken dat ik niet te goeder trouw heb gehandeld.

Tevens zijn ook de lagere prijzen wel degelijk terug te halen:

Ik laat mij dit op deze wijze niet aanleunen.
Ik vind het zuur voor je en toch weet ik al hoe dit eindigd. Rechtsbijstand zegt bedrag te laag, winkel zegt, ik kan ze niet inkopen voor die prijs, dus ik lever ze niet voor die prijs. En jij zit je nog dagen op te vreten.

Bel voor de grap eens één of twee van die andere winkels die die lagere prijs ook hadden en informeer eens hoe die prijs tot stand kwam. ik zet m'n geld in op verkeerde prijs groothandel c.q. niet leverbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@PROnline hoe de prijs tot stand is gekomen is m.i. voor de consument niet interessant. Vraag is of dit een kennelijke fout is, of de consument dit had kunnen weten en of, zoals de webshop suggereert, dit ook nog te kwader trouw was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

PROnline schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:32:
[...]

[/] Gisteren misschien niet direct, maar uit je eigen grafiek is evident dat 't een spike is/was. Dat heeft geen dagen geduurd. Alle winkels die die lage prijs even hadden, zijn allemaal weer hersteld.

[...]

Ik vind het zuur voor je en toch weet ik al hoe dit eindigd. Rechtsbijstand zegt bedrag te laag, winkel zegt, ik kan ze niet inkopen voor die prijs, dus ik lever ze niet voor die prijs. En jij zit je nog dagen op te vreten.

Bel voor de grap eens één of twee van die andere winkels die die lagere prijs ook hadden en informeer eens hoe die prijs tot stand kwam. ik zet m'n geld in op verkeerde prijs groothandel c.q. niet leverbaar.
Maar dit maakt het nog steeds niet het probleem van TS.
Je hoeft geen onderzoeksjournalist te zijn en een prijsanalyse uit te voeren voordat je online een product koopt. Als de prijs redelijkerwijs in het redelijke ligt mag je er gewoonweg vanuit gaan als consument dat er geleverd wordt. Als je dan ook een bestelbevestiging krijgt van de webshop (@MikeyMan die toevallig gehad) dan moet er geleverd worden voor die prijs.
In jouw posts geef je constant aan dat de kortdurende en korte prijsverlaging reden is om aan te nemen dat het prijsfout was. Ja prima, maar dat kun je als consument niet weten. En tijdens de prijsverlaging weet je ook nog niet of die prijsverlaging een kantelpunt is of een spike. Daarbij komen tijdelijke verlagingen vaak genoeg voor in allerlei verschillende producten.

PS het gaat om 3x die €216 wat samen een €645 is, dat is meestal wel voldoende om een RBV in beweging te krijgen. Dan mag je een paar keer mailen met een template en dan komt er een jurist van de RBV die hier nog een half uurtje tijd in steekt en dan is het of een zaak of uitbetaling van de RBV - want het is immers een verzekering voor rechtsbijstand geen verzekering voor opvolging waarbij ze het ook kunnen afkopen, daar heb je de RBV immers voor (hoewel niet relevant voor TS gezien hij aangeeft geen RBV te hebben).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@True heb wel RBV. Maar die gaan voor dit soort zaken nieteens aan de slag. Die maken 100 euro over ter compensatie van het prijsverschil en vinden het prima verder. Van recht halen of corrigerend effect is daarmee helaas weinig sprake.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

PROnline schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:32:
[...]
ik zet m'n geld in op verkeerde prijs groothandel c.q. niet leverbaar.
Oh ik ook hoor, maar waar de onderzoeksplicht voor consumenten eindigt, begint het ondernemersrisico.

Het gaat hier niet om een prijsfout waarbij we van €235 opeens naar €23,50 gaan, of van €320 naar €230 zijn gegaan. Dit is absoluut geen kennelijke fout.

Een prijsverschil van nog geen 10% op een product van €235 afdoen met 'Joh je had moeten weten dat dit een prijsfout is, en probeerde er misbruik van te maken' is dan ook.. tjah..

Ik bestel overigens al jaren met veel plezier bij deze winkel. Misser om dit te zien gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 23-07-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
Van thuiswinkelwaarborg
Zelfs al is de vergissing niet overduidelijk, maar is er wel reden tot twijfel, dan kan van de klant verwacht worden dat hij nader onderzoek doet (art. 3:11 BW).
Dus als de prijs in één dag evenveel daalt als in de voorgaande drie maanden, dan is er naar mijn mening ruimte voor twijfel.

@MikeyMan hoe kwam jetot het bestelmoment? Was dat toevallig, of werd je getriggert door een pricealert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
PROnline schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:12:
Van thuiswinkelwaarborg
[...]
Dus als de prijs in één dag evenveel daalt als in de voorgaande drie maanden, dan is er naar mijn mening ruimte voor twijfel.

@MikeyMan hoe kwam jetot het bestelmoment? Was dat toevallig, of werd je getriggert door een pricealert?
De schijven van mn nas begonnen kuren te krijgen. Dus nee, geen tijd gehad voor een alert.

Maar dan nog houdt dit artikel geen stand. De lat voor een kennelijke fout ligt vrij hoog. En daarnaast waren het dus meerdere aanbieders en een beperkte daling.

Daarnaast is het ook een vreemde interpretatie van 3.11 bw:
Goede trouw van een persoon, vereist voor enig rechtsgevolg, ontbreekt niet alleen, indien hij de feiten of het recht, waarop zijn goede trouw betrekking moet hebben, kende, maar ook indien hij ze in de gegeven omstandigheden behoorde te kennen. Onmogelijkheid van onderzoek belet niet dat degene die goede reden tot twijfel had, aangemerkt wordt als iemand die de feiten of het recht behoorde te kennen.
Daarbij overigens opmerkend dat de 216,38 tot stand is gekomen door o.a. kwantumkorting van de webshop zelf. Extra korting vanaf twee exemplaren. Waar de kale prijs voor 1 stuk op lag weet ik niet precies meer. Procentje hoger denk ik. Kom je op een pricewatch prijs van 218,57 uit oid.

[ Voor 36% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:49:
@True heb wel RBV. Maar die gaan voor dit soort zaken nieteens aan de slag. Die maken 100 euro over ter compensatie van het prijsverschil en vinden het prima verder. Van recht halen of corrigerend effect is daarmee helaas weinig sprake.
Excuus, dat had ik verkeerd gelezen. Maar inderdaad, dat is wat ze doen voor dit soort bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Krijg nu het aanbod om de schijven -na overleg met leverancier (?)- toch voor de bestelde prijs te leveren.

Mits ik er een positieve review van maak. Echt hoor...
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:12:
Krijg nu het aanbod om de schijven -na overleg met leverancier (?)- toch voor de bestelde prijs te leveren.

Geef aan dat je er een positievere review van maakt :+
Ze zullen dit topic ook wel gevonden hebben gok ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
True schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:16:
[...]

Geef aan dat je er een positievere review van maakt :+
Ze zullen dit topic ook wel gevonden hebben gok ik ..
Ze hebben hier een bedrijfsaccount (HardwareWW), dus ja, dat zit er wel in. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:43
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:12:

Misschien moet je een tegenbod doen:
Als jullie de schijven leveren tegen de afgesproken prijs maak ik er geen rechtszaak van.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:24:
[...]

Misschien moet je een tegenbod doen:
Als jullie de schijven leveren tegen de afgesproken prijs maak ik er geen rechtszaak van.
Ja, das op zich stoer gezegd... Maar zij weten ook wel dat ik geen rechtszaak kan beginnen voor 100 euro...

Heb de schijven inmiddels na de derde melding van hun kant dat ze niet gaan leveren ook elders besteld. En ik ga niet nog een andere winkel benadelen.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 23-07-2025 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:30:
[...]

Ja, das op zich stoer gezegd... Maar zij weten ook wel dat ik geen rechtszaak kan beginnen voor 100 euro...
Nouja, dat is een keuze. Dit soort dingen kan je op zich zelf. Ik zou in ieder geval beginnen met een schriftelijke aangetekende ingebrekestelling. Dat is helemaal zo gedaan. Juridisch loket heeft daar ook voorbeeldbrieven voor. Eens zien of ze het gezeur willen. Als ik het zo lees lijkt dit me een zeer duidelijke zaak. Je had toch ook een rechtsbijstandsverzekering? Die kunnen prima een dagvaarding schrijven, betekenen en aanbrengen.

Je kan zelfs de op Tweakers bekende advocaat een berichtje kunnen sturen (Arnoud Engelfriet). Zal hem niet taggen. Als je hem een mail kan laten sturen is het al helemaal rap geregeld denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 23-07-2025 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Korvaag schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:37:
[...]

Nouja, dat is een keuze. Dit soort dingen kan je op zich zelf. Ik zou in ieder geval beginnen met een schriftelijke aangetekende ingebrekestelling. Dat is helemaal zo gedaan. Juridisch loket heeft daar ook voorbeeldbrieven voor. Eens zien of ze het gezeur willen. Als ik het zo lees lijkt dit me een zeer duidelijke zaak. Je had toch ook een rechtsbijstandsverzekering? Die kunnen prima een dagvaarding schrijven, betekenen en aanbrengen.
De rechtsbijstandsverzekering maakt per ommegaande het verschil over.

Het is helaas echt niet zo makkelijk om je recht te halen. Helaas eerder mee te maken gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
MikeyMan schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:39:
[...]

De rechtsbijstandsverzekering maakt per ommegaande het verschil over.

Het is helaas echt niet zo makkelijk om je recht te halen. Helaas eerder mee te maken gehad.
Dan is het nog steeds een prima optie om zowel een shop review te laten staan en er daarnaast nog 1 naast te zetten wegens 'omkoping' met een review (ik vraag me trouwens uberhaupt af in hoeverre dat is toegestaan met de reviewwetgeving maar daar heb ik geen verstand van). Dan heb jij je goedkopere schijven (door overmaken prijsverschil) en snijden die lui zichzelf hard in de vingers door hun eigen koppigheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Korvaag op 23-07-2025 17:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.