Advies inregelen verdeler vloerverwarming/verkoeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:43
Ik heb 2 WTH verdelers in mijn woning icm een warmtepomp die koelt in de zomer.

Deze worden aangestuurd met een warmtepomp van LTHO WPU5.
Op de eerste verdieping is het 24 graden terwijl de begane grond netjes 21 graden is.
Ik heb een foto gemaakt van de verdeler die netjes op druk is. Ook heb ik alles ontlucht.
Hebben jullie tips om boven de temperatuur iets aangenamer te maken?
De oranje knoppen heb ik allemaal een kwart ingedraaid behalve de kleinste kamer, die is een halve draai dichtgezet.

Is de 25 graden van de meter uitgaand water?
Graag jullie tips
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lwb3otou61I9PP540w5cnL-s9SQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJVj4k6j1MDQwnmQu0r2niBt.jpg?f=fotoalbum_large

Technische installatie => schopje naar DEI

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 25-07-2025 14:19 ]

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:27
Tja, tips.

Heb je een IR camera? Wat je kunt doen is een bedrijf te laten komen die dit voor je afsteld(t?)

Hebben ze bij ons ook gedaan want dan kijken ze naar de aanvoer en retour per groep en stellen daar de flow op af. Kun je ook zelf doen maar heb geduld.

Als alle groepen dezelfde temperatuur hebben en je ruimte is op temperatuur dan is het systeem goed afgeregeld.

Google er eens op, er staan genoeg stappenplannen op hoe je dit moet doen, bij ons heeft het bedrijf welke de VVW aangelged heeft gedaan. Het is nogal een lang proces.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:43
nodri2000 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:36:
Tja, tips.

Heb je een IR camera? Wat je kunt doen is een bedrijf te laten komen die dit voor je afsteld(t?)

Hebben ze bij ons ook gedaan want dan kijken ze naar de aanvoer en retour per groep en stellen daar de flow op af. Kun je ook zelf doen maar heb geduld.

Als alle groepen dezelfde temperatuur hebben en je ruimte is op temperatuur dan is het systeem goed afgeregeld.

Google er eens op, er staan genoeg stappenplannen op hoe je dit moet doen, bij ons heeft het bedrijf welke de VVW aangelged heeft gedaan. Het is nogal een lang proces.
Ik ga zelf even wat tweaken met jouw advies. bedankt!

Op de wind van gister kan je niet zeilen